#121
|
||||
|
||||
Quote:
Euhm.... Vooral doorgaan? Heb verder weinig toe te voegen aan dit superproject....Misschien candyapple red spuiten en dan PTT Post erop plakken... is iig anders dan DBP of UPS....
__________________
Mijn garage: |
#122
|
||||
|
||||
Zo zo heb deze thread een tijdje niet gevolg maar man o man wat maak je hier van! Super project hoor met al die technieken van auto's doorelkaar gebruikt! Erg leuk! Succes met je project! Ik heb helaas geen adviezen... alleen dat 17" waarschijnlijk meer dan genoeg is en 20" toch wat overdone zal worden.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#123
|
||||
|
||||
Is dit wiel niet iets???
Is van Boyd coddington hij heet:Boyd Coddington Smoothie en is cnc gemaakt!! |
#124
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb geen ideeen Maar 1 compliment GEWELDIG |
#125
|
||||
|
||||
Quote:
ja ze kosten nogal wat maar dan heb je ook de wielen zoals je ze zelf wilt hebben. kas16v nee ze zitten er nog niet onder. Maar heb wel even een paar maten op het werk gevraagt om het uit elkaar te halen. De assen zijn eraf, en ik denk dat het wel gaat lukken. Maar dat zie ik vannavond wel. Dus even een uurtje vrijmaken om te passen en meten. jeewee overdone dat klinkt mij goed in de oren. Ik wil iets apparts dus Nee, om de beslissing te nemen viel ook niet mee om de 20' te bestellen. Maar denk zelf dat het heel leuk word. en appart. De 17' waren ook al heel goed daar is niets over te zeggen. maar met 20' moeten we gewoon even afwachten hoe dat staat. m.i.v.w. heb de wielen al gekocht dus ben even niet op zoek maar toch bedankt voor de reacties. gr ruud Last edited by ruud's fridolin : 21-12-2006 at 19:06. |
#126
|
||||
|
||||
Vandaag aan het passen en meten geweest.
Maar het gaat wel lukken met de delen die ik heb. Het kost wel wat moeite, maar het word wel netjes en degelijk. Dit is al een project opzich, maar heb er wel volle vertrouwen in. Maandag wat materiaal regelen, voor een paar bussen te draaien, die ik in de armen kan lassen. Als het klaar is verwacht ik dat ik 2 cm smaller ben dan orgineel. Dat is echt perfect en nog mooi ook. (frido rs4) Last edited by ruud's fridolin : 21-12-2006 at 19:09. |
#127
|
||||
|
||||
Wordt tijd dat ik eens kom buurten.
Zie wel dat je nu tractioncontrol en ABS kan monteren.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#128
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ben maar weer begonnen met de draagarmen. valt niet mee om een gat van 85 mm even erin te draaien, En dan uit te schuinen naar 102 mm. Maar allemaal bla bla FOTOOOOOO´S En dit is wat ik heb kunnen winnen aan ruimte voor mijn velgen. 42 mm al naar binnen en ik hoef mijn binneste bevesteging niet eens te verlassen. Nu nog steunen maken voor de klauwen en alles netjes afwerken. De bump rubber steunen worden nog verwijderd, omdat die rubbers op de schokbrekers komen. Oja dit is de remschijf dus geen velg |
#129
|
||||
|
||||
he ruud effe een vraagje...
als deze schijven achterop komen hoe groot worden ze voor dan wel niet man..???? wel heel erg goed bezig jij..!!! |
#130
|
||||
|
||||
Dit is al de voorschijf met het zwart hart.
De achter schijven moeten nog veranderd worden. Daar zit momenteel een aparte handrem op (remschoenen) dit word morgen vermaakt. Last edited by ruud's fridolin : 26-02-2007 at 22:34. |
#131
|
||||
|
||||
Ziet er allemaal heel netjes uit.
Heb alleen mijn twijfels bij onderstaande. Ben je niet bang dat het te zwak wordt. die draagarm is maar 1,5mm dik en daar zit het alleen maar aangelast. Kun/ga je het nog verstevigen zodat je meer montagevlak voor de ring kan creëren. Voor de rest ziet het er super uit.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#132
|
||||
|
||||
Het is al goed stevig,
maar er komt waarschijnlijk nog een verstevigings plaat op. Het zal zoiets worden als een aluminium draagarm van een porsche. Helaas heb ik hier geen foto van. Bedankt voor het mee denken. Last edited by ruud's fridolin : 21-12-2006 at 19:14. |
#133
|
||||
|
||||
Ook met de voor wielophanging ben ik begonnen.
Hier wou ik eerst van de oude trommel een adaptor draaien, Waar de schijf over heen valt. Maar dat idee is al weer van de baan. Ben op etka gaan zoeken naar iets beters, en kwam zo bij de achterwiel ophanging van een a4 terecht. hier zitten hele bruikbare delen aan waar ik iets mee kan maken. Even wezen winkelen op de sloop. Maar helaas nog geen a4 te vinden van bj 2000. (inverband met losse schijven zonder wiellagers). Maar een a8 die er wel stond had toch de benodige delen , die ik zocht. Nu nog even samen stellen en..... Ja: wat nu, De lager maten komen niet over één. NU kan ik de orginele as verwijderen en de nieuwe as er op bouten, Of ik ga zoeken naar lagers waar ik de verschillen in mm mee kan kompenseren Ik laat wel weten wat het word.(hopelijk dit jaar nog) PS hebben verlaagde spindels voor schijfremmen toevallig ook dikkere assen. Ik hoor het graag. Last edited by ruud's fridolin : 21-12-2006 at 19:17. |
#134
|
||||
|
||||
Quote:
Nee helaas. De dikte van de diverse keverspindels zijn gelijk......
__________________
red alert; GET DOWN!!! |
#135
|
||||
|
||||
zelfde dikte idd. ziet er goed uit. mooi om die modificaties te ien die je doet. succes
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#136
|
||||
|
||||
Vandaag maar weer met de schuifmaat zitten spelen.
Alles eens op een rij gelegt en hieruit kwam............... Er zijn 2 soorten orginele spindels voor een kever Er zit toch 2 mm verschil in de as diameter. Ik weet zelf niet waar ze af komen, maar van de 6 spindels, heb ik 2 dunne en 4 dikkere. Bij de dikke kan gewoon een orgineel binnen lager op van een a8. Voor het buitenste lager, moet er een busje gedraaid worden, ( 1,5 cm lang van rond 19 met een gat van 17,5) Dit is wel een nauwkeurig werkje, de 17,5 mm is een klem passing. En de busjes zijn maar 0,75 mm dik. De busjes zijn bijna klaar. (morgen even afwerken) Ik heb dan wel weer één mooi set lagers en wieldommen op de fridolin zitten, In steek 5x 112. Het is natuurlijk wel gemakkelijk met een kennis die het nodige gereedschap heeft. Het is een zeer fijne draaibank, Maar ik had het ook niet anders verwacht. Als er wekelijks schroefsets op gemaakt worden, moet het ook wel goed zijn. Last edited by ruud's fridolin : 26-02-2007 at 22:36. |
#137
|
||||
|
||||
Goed bezig
He ruud,
Goed bezig allemaal, techniek komt lekker van de grond. Heb je de frid van KCW nog gezien die is net gespoten VET http://www.kustomcoachwerks.com/members/nucleus/ *off topic: is er al iets bekend over de schokbreker setjes off topic* Greetz mycha www.deboxer.nl
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#138
|
||||
|
||||
Quote:
Mooie kleur ! UPS stickers erop en klaar. @ ruud Wie had dat idee een maand of twee geleden ook alweer ? Even denken ....................... |
#139
|
||||
|
||||
Zo het zit weer in elkaar.
Met het busje past het precies. Heb gelijk even de rem schijven gedemonteerd. en aangepast. Dit is nu een remschijfje Het zou ook eens uitzetten met remmen.(Het zijn zwevende schijven) 52 delig HA HA HA één drie delig wiel iets apparts Last edited by ruud's fridolin : 26-02-2007 at 22:37. |
#140
|
|||
|
|||
zwevende schijven? weet je dat zeker? bedoel je niet toevallig zwevende remklauw?
ziet er goed uit allemaal joh, respect! |