|
||||
|
||||
kun jij herken deze LPG onderdelen?
kun jij herken deze LPG onderdelen?
Ik heb een LPG installatie gekocht maar er zijn sommmige dingen die herken ik niet. Ik heb natuurlijk een tank en veel metaal en rubber slangen. So far so good, maar dan heb ik dit "ding", met electrische en slangen aansluitingen: DING #1 Wat is dit? Als wij volgen de zwaarte kabel vinden wij dit: een relay en een zekering, wat voor? DING #2 En later in de zwaarte kabel: DING #3 Deze twee zijn losse delen: DING #4 DING #5 Misschien hebt iemand fotos van zijn eigen LPG installatie? bedank Ant |
|
|||
|
|||
Als je schijnbaar zo weinig afweet van Gas vraag ik me af waar je aan begint.
Vind het gewaagd om met zo weinig kennis ervan de beginnen aan een explosief goedje, Sorry maar zo zie ik het je kan soms best iets willen leren door er aan te beginnen maar weet wel wat het gevaar is. Sjef |
|
||||
|
||||
Bedank voor jou mening Sjef. Ik weet dat lpg zonder kennis is gevaarlijk. Daarom will ik alles over de installatie van LPG leren, en daarom vraag ik hier. Ik weet dat er zijn mensen met LPG busses, dus misschien kan ik iets van die mensen leren. Ik ben geen gevaarlijke idioot
Waar anders kan ik vragen? er is een speciale boek of webpage over lpg installaties? |
|
||||
|
||||
Deel 1 is volgens mij een vergasser.
|
|
|||
|
|||
Schakelaar waar B/G op staat lijkt mij logischer wijs een schakelaar waarmee je kan over schakelen naar benzine dan wel gas....
Denk dat de rest daar ook een beetje mee te maken heb.... Ik heb er echt geen verstand van en zoals Sjef al zei niet gaan kloten met iets waar je geen verstand van heb en al helemaal niet met brandstof...... Maar zoals je zelf ook zegt ben me nu aan het voorlichten.... Ik denk dat je dat beter door iemand kan laten doen die er verstand van heeft dan het zelf te doen met je vergaarde wijsheid van een forum..... Maar kijk maar ff joh.....
|
|||
|
|||
Misschien heb je er iets aan, misschien niet. Maar op DING#1 staat Groot Motorgas Systemen, en nu hebben deze jongens ook een website. Probeer eens in contact te komen met dit bedrijf via email of telefoon. Het zou maar zou kunnen dat als je deze fotootjes opstuurt ze zo kunnen vertellen wat het is of dat ze een installatie-instructie hebben...
|
||||
|
||||
Foto 1: Verdamper. Hier word vloeibaar gas naar gas verdampt. Verdampen kost energie en dus word ie koud. Opwarming van de verdamper door ofwel elektriek ofwel koelwater (ofwel beiden)
Foto 2: Vliegende zekering en relais. Voor t afzekeren van de installatie (want in je zekeringkast zit LPG niet voorbereid) en t regelen van weet ik veel wat (relais). Foto 3: Keuze knop tussen BONEN of GRUTJES. (duh!) Foto 4: Gas afsluiter. Met knop 3 stuur je 2 kleppen : 1 benzine toevoer en 2 LPG toevoer. Waarschijnlijk heeft de knop 3 standen: B, G en ' ertussen in '. Overschakelen gaat dan via ' ertussen in ' (even wachten tot ie geen gas c.q. benzine meer heeft, en door schakelen Foto 5: Zie 4, maar dan niet voor de gas toevoer, maar voor de benzine toevoer: Benzine afsluiter. Mis je dus nog 2 dingen: een tank en verstand
|
|
||||
|
||||
Cool idee! Zij hebben een speciale pdf met veel info over de GMS90E Evaporator (ding #1)
Quote:
|
|
||||
|
||||
Lijkt me niet verstandig om LPG te gaan inbouwen als je niet eens weet wat je in handen hebt.... Zoiets leer je enkel in de praktijk, niet via een forum. Automonteurs volgen ook geen schriftelijke opleiding...
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Amen!!
|
||||
|
||||
Wees erg voorzichtig!!! Vooral met de koppelingen van de gasleiding, als je hiervoor niet de juiste hebt, krijg je ze nooit dicht en kan het wel eens de laatste keer zijn dat je het contactslot hebt omgedraaid!!!!
|
|
||||
|
||||
Gewoon niet te veel peukjes in de buurt roken
Als hij nu natuurlijk eerst z'n kennis gaat vergaren en dan pas inbouwen lijkt me dat al een beter plan. Mij is altijd verteld dat een gas installatie alleen door erkende bedrijven ingebouwd mag worden
|
||||
|
||||
Het gas moet volgens mij verwarmd worden alvorens het de motor in gaat. Vroeger gebeurde dat met een gasstift in de uitlaat (heb ik nog in mijn busje), tegenwoordig mag dat niet meer en gaat het via een oliekoeler o.i.d.
Het fijne weet ik er (gelukkig) niet van en zoals meerdere personen al hebben geroepen: ga niet zelf liggen klooien!
|
||||
|
||||
Oja, als je nog een goed adresje zoekt: Van Orsouw in Eindhoven, de Boxer kan de ombouw naar olie doen.
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi man, das net als leren fietsen via de LOI Greetz Ron
|
||||
|
||||
Maak er anders een filmpje van, montage etc. en de eerste keer starten.
Werkt het goed dan heb je je respect verdiend Gaat het de andere kant op (de lucht in ofzo) dan kunnen we misschien wat geld voor je bijelkaar schrapen door het naar funniest home videos te sturen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Hahaha, erg grappig! ik heb de manual van de evaporator en ben ik dus aan het lezen en leren over de lpg installatie. Ik zal niet de tank morgen instaleeren! |
|
||||
|
||||
Ant, probeer de volgende link eens. Het is wel in het Engels maar dat moet voor you geen probleem zijn.
http://www.kampaman.co.uk/LPG.htm Ronald Last edited by wannabay : 01-12-2005 at 22:19. |