#1
|
|||
|
|||
Xtreme-tuning
Iemand ooit gehoord van of zaken gedaan met xtreme-tuning?
Zo ja laat even weten, ben wel benieuwd. www.xtreme-tuning.nl
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#2
|
||||
|
||||
Alleen de naam al.
|
#3
|
||||
|
||||
ze bestaan net ! site is niet eens volledig... in de nabije toekomst dit, en dat.....
Is dus niks over te zeggen.... naam doet me denken aan plastic.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
|||
|
|||
wel een beetje wat ik al dacht, vooral ook over die naam. Moest meteen aan tjoening denken uit die topic met die golvende achterspoiler.
Maar deze lui bieden gereviseerde motoronderdelen aan, maar ik zie er niet zoveel heil in.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
woeha, zelfs m'n auto staat op hun site (wel links met die stalen wielen :mrgreen: )
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#6
|
|||
|
|||
Die andere heeft allemaal bekeuringen onder de ruitenwisser zitten, die vond oom Agent niet mooi.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
|||
|
|||
ff een vraagje, xtreme-tuning zegt dat ze de cilinders gehoond hebben en nieuwe zuigerveren gemonteerd, maar niet de zuigers vervangen omdat er nog geen stootranden in de cilinderwand zaten. Dit klopt toch helemaal niet? Of kun je ook honen zonder naar de 1e overmaat zuigers te gaan?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#8
|
||||
|
||||
Tuurlijk. Ga je eerst maar eens verdiepen in motoren, revisie etc. voordat je een zaak gaat afzeiken op niks af.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#9
|
|||
|
|||
ik heb ze nog nergens afgezeken, wil er alleen wat over weten. Als ik zeg 'een beetje wat ik al dacht' bedoel ik dat ik al verwachte dat niemand er van gehoord had.
Verder is een forum er toch ook om dingen te weten te komen, dat probeer ik nou net te doen. Maar aangezien de afwijking van de nominale maat voor de cilinderboring maar 0.08mm mag zijn ging ik ervan uit dat je daar bij honen wel overheen zou gaan.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
FF lief tegenelkaar aub, Zestienkleppen zeikt niet hij stelt een vraag dus peace
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#11
|
|||
|
|||
Wat zijn de minpunten van honen dan? Zoals ik het heb begrepen gebruikt men het veel om de achtergebleven 'beschadigingen' van het boren weg te halen.
www.zomermotorentechniek Om een perfecte afdichting te krijgen is boren alleen echter te ruw. Daarom is het nodig te 'honen'. Dit gebeurt met een speciale machine die zowel een ronddraaiende als een op- en neergaande beweging maakt om zodoende een 'hoonpatroon' te verkrijgen. Dit patroon is nodig om de motor netjes te laten inlopen en zodoende geen onnodige olieverbruiken te krijgen. ff een plaatje nog: Boren: Honen:
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|