#1
|
|||
|
|||
Stoterstangpijpjes vervangen; hoe?
Ik heb olielekage aan men blok onderaan en zo op het eerste gezicht zijn het de stoterstangpijpjes die lekken.
Ik heb aleens rondgevraagd hoe dit nu eigenlijk moet en kom uit bij twee tegenstrijdige meningen; volgens de eerste moet de motor uit de auto worden gehaald en volgens de tweede niet? weet iemand het? of heeft er iemand ervaring mee? Waar moet ik op letten als ik de stoterstangpijpjes vervang, is er een betere kwaliteit van stoterstangpijpjes of dichtingen? Zijn er andere dingen (nokvolgers enzo) die ik dan ook beter kan vervangen als ik der dan toch aan bezig ben. der is een klep die een beetje tikt bij stationair toerental maar das bijregelen denk ik . http://www.volksforum.com/albums/fi...e3_original.jpg Men motor is een type 4 in een 912E thanks en greets jan |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Ha die Jan, Normaal gesproken moet voor het vervangen van de stoterstangpijpjes het blok er uit en de cilinderkop eraf, omdat ze tussen de kop en het karter gedrukt zitten. Hiervoor is een mooi alternatief, de deelbare stoterstangpijpjes 69,- p/8). Deze zijn te monteren met het blok in de auto, enige wat je hiervoor hoeft te doen is de tuimelaar te demonteren en de stoterstangen eruit te halen. Daarna kan je heel eenvoudig de oude stoterstangpijpjes eronder vandaan trekken (is maar blik) en de nieuwe ertussen drukken. Mocht er maar een enkele lekken zijn ze ook per stuk te koop (8,- p/s) Als je dan de tuimelaar terug zet, kleppen stellen en rijden maar weer ! suc6
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#3
|
||||
|
||||
sorry volksaddiction maar je gaat niet door voor de magnetron.oneillboy heeft het over een typ4,bij een typ4 haal je je tuimelaarassen eraf en dan kun je als je voorzichtig bent je stoterstangbuisjes er tussen uit halen.het makkelijkst gaat het als je de stoterstangbuis vast pakt met een waterpomptang en hem dan voorzichtog richting je kop tikt(met een hamer tegen de waterpomptang tikken).je stoterstang zit er namelijk via je cilinderkop ingeschoven.
bij het terug monteren is het belangrijk dat de vlakken waar je buis tegen aan rust schoon zijn gebruik bij voorkeur ook nieuwe o-ringen en vet deze in voor montage succes Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#4
|
||||
|
||||
Kee dan (leon hier @ Oskar's place)
ff gemist dat het om typ4 ging Mooie uitleg iig, daar kan Jan wel wat mee ! thnx |
#5
|
||||
|
||||
your welcome
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#6
|
|||
|
|||
thanks Michael
Quote:
HEy Michael Bedankt voor de uitleg, nu weet ik hoe ik verder moet. Iemand vertelde me ook dat ik de buisjes eigenlijk niet hoef te vervangen maar enkel de o ringen?? Deze winter ga ik mij daar mee bezig houden want elke keer als ik naar een oldtimer rally ga en ik parkeer een tijdje liggen der wat vlekken olie en zo kunde niet aankomen he. thanks voor jullie uitleg groeten jan |