#21
|
|||
|
|||
Veel succes, en niet roken tijdens het werk he?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#22
|
||||
|
||||
als de drukpomp gaat jengelen ,betekent vaak dat de opvoerpomp in de tank geen benzine genoeg meer levert waardoor de druk pomp in luchtbellen zit te slaan ,als hij het begeeft de opvoerpomp(heb dit in de elbe tunnel gehad)loopt hij normaal stationair ,kun je normaal gasgeven ,maar wegrijden is een beetje lastig .
heb zelf een uur gewacht op de adac ,na dat uur was iik het zat ,kofferbak leeg gepakt(was net op terugreis van zweden )en vlotter element met pomp uit de tank gehaald .de ouderwetse doorblaas en oma'stikken truuk gedaan .kontakten schoon gemaakt .en hij liep weer als een kogeltje .adac vriendelijk ha(r)telijk bedankt voor de snelle service .en verder naar nl gereden met 180+
__________________
kopbewerking ,pm |
#23
|
||||
|
||||
Dat zie ik mezelf nog niet doen Maar goed, gister begon meneer al te stotteren toen ik bij de stoplichten weg wilde rijden... terug naar huis ging gelukkig wel goed en geen last meer gehad onderweg, maar word nu wel een beetje huiverig zeg maar. Toch maar gelijk vervangen deze week dan Of moet ik eens proberen eerst alleen het filter te vervangen?
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#24
|
||||
|
||||
filter sowie so en opvoer pomp ook anders is het binnen kort einde verhaal
__________________
kopbewerking ,pm |
#25
|
||||
|
||||
Opvoerpomp kan je simpel testen door onder het kofferbakmatje de zwarte deksel met 3 kruiskop schroeven even open te halen, nu trek je tijdens het pompen (2 sec lang na het contact in schakelen meestal) de stekker los en er weer op nu moet je verschil in geluid horen, zo niet dan is de opvoerpomp stuk waarschijnlijk.
Als het moeilijk te horen is in de korte pomptijd kan je even constante + op de bedrading naar de pomp zetten (relais 67, de blauwe) eruit halen en de contacten waar de dikke pootjes in komen doorverbinden met een stukje draad.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#26
|
||||
|
||||
Tenk joe :bow:
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF If I come back before I return, keep me here. "Life will smile for you" "Frankly... I don't give a damn." |
#27
|
||||
|
||||
Ik vond dat gezoem in de auto wel iets leuks hebben gister .. :woow:
Kijk je wel uit Leen dat je het maar heel ff doorverbindt ? |
#28
|
||||
|
||||
waarom heel ff, als je het hele land door rijdt staat de pomp toch ook uren achter elkaar aan.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#29
|
||||
|
||||
Ik bedoel zonder relais .. ge-hotwired
|
#30
|
||||
|
||||
Ik zie het probleem niet, leg eens uit.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |