![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik wil graag dat mn auto wat meer PK's krijgt. Een andere nokkenas icm bestaand GREEN open air filter lijkt me een mooi begin.
Ik heb een 1.3 NZ motor en ik kan dus aan een neiuwe CRANE nokker komen. Bij Van Kronenburg vandaan. Maar welke van de 4 kan ik het beste nemen? welke is het wildste ? welke de tamste? zijn er verder nog andere aanpassingen nodig bij zo'n nokkenas (klepveren o.i.d.?)? Wildste geeft meest topvermogen maar loopt minder goed stationair? Dit is het lijstej: 7606127 263 / 263° 216 / 216° 8.85 / 8.85mm 0.85 / 0.85mm O.E.M. HYDR: sport 7606105 267 / 268° 228 / 230° 9.30 / 9.30mm 1.15 / 1.15mm O.E.M. HYDR: sport 7606115 270 / 270° 230 / 230° 9.75 / 9.75mm 1.15 / 1.15mm O.E.M. HYDR: sport 7606125 267 / 279° 228 / 229° 9.30 / 9.95mm 1.15 / 1.10mm O.E.M. HYDR: sport
__________________
My Polo reaches 83 BHP @ 7100 RPM...what about yours? ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Denk je niet dat ze dat in geldrop beter weten?
Maar goed: zelf zou ik gewoon voor de wildste gaan. Kan mij dan nou schelen hoe ie stationair draait: als ie maar draait :-) Met een carburateur geldt: Hoe heter hoe beter. Maar voor de NZ is het een heel ander verhaal. Pak de 268 nokker. Das ongeveer de nokkenas die ook in de knobloch kit zit. In combi met 57i K&N dingetje gaat dat best ok, en zal het geheel niet te veel uit balans raken. Ga je scherper, dan zul je computer, benzinedruk en inlaatspruitstuk moeten gaan aanpassen om eruit te halen wat erin zit. Doe je dat allemaal niet, dan gaat de motor te arm lopen, wat de NZ van zichzelf al doet. Zoals je ziet zijn ze allemaal niet super scherp: dat zit m in de constructie van de motor. De hydrostoters kunnen zich met nog scherpere nokken niet meer goed vullen. Dubbele klepveren heeft een Hydro standaard, daar zit t probleem dus niet.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Last edited by sjampoo : 20-07-2006 at 09:23. |
#3
|
||||
|
||||
![]() 270/270 gaat ie lekker van isw m et benzine druk verhoging voor de injectie
__________________
kopbewerking ,pm |
#4
|
||||
|
||||
![]() wel erg veel lift hoor serge,..
in combi met een niet verhoogde benzine druk word ie dan schraaaal! 't is een NZ he.. moet je wel ff wat meer aanpassen om zo te kunnen rijden.. Ok Ok, voor jou geen probleem,.. maar voor de uitvoerende partij in dit geval wellicht wel.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() IDD : NZ is het meest verschrikkelijke blok wat er ooit in een Polo gehangen is .
Veels te veel geknepen ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() nz is geknepen op benzine druk ,nokkenas en parameters .dus dwz nokkenas 270 ,drukpotje indrukken aan vacuum zeide ,en chippen
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En als je dus alleen een nokkenas wilt wisselen, en niet wilt chippen, en geen drukpotjes op de gok wilt aanpassen..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() drukpotje aan passen kan een kleuter van 3 met zijn hamertje tik spel nog.
maar anders een 268/268
__________________
kopbewerking ,pm |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
DOHC ? ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() uitklep en inlaatklep timing..
268/286 286/286 286/286 286/286 voor de 8 klepper 268/286 286/286 286/286 286/286 268/286 286/286 286/286 286/286 voor de 16 kleppert :-)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
schat die polo-rijders nou niet steeds WEER te hoog in Serge :-)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dan hoef je niet echt aan een 268 te denken. dan neem je een 204 uit de aav.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#13
|
|||
|
|||
![]() kheb de 268 genomen op advies van serge. laat het door VW monteur doen, dus drukpotje is geen probleem. Maar een K&N 57i kit op een NZ blok???? kan ik die van een G40 erop zetten? f is dat heel anders?
__________________
My Polo reaches 83 BHP @ 7100 RPM...what about yours? ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Geen idee,
Zit nogal verschil tussen de polo 2 g40 en de polo 2f g40: de een heeft een luchtmassameter met 'klep' (alla NZ), de ander een hitte-draad (alla ehmz. andere).. Je luchtmassameter moet je zowieso behouden. Zoek eens op knobloch / kit / www.86c.de -> garage.. of wacht: http://www.86c.de/tooltips/toolb01.htm#nocke Veel plezier
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Schat die Vw monteurs nou niet te hoog in :-) D'r zijn erbij,.... ...die komen bij de kwik-fit nog niet aan de bak. (maar: niet over 1 kam)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#16
|
||||
|
||||
![]() EN: Wat koste die nokkenstok nou?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#17
|
||||
|
||||
![]() van cent kosten ze 175
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 08:58. |
#19
|
||||
|
||||
![]() is maar 20%erbij is een 210 totaal is nog niet duur voor een nieuwe stok
__________________
kopbewerking ,pm |
#20
|
|||
|
|||
![]() klopt.... maar ik vertrouw die jongen wel. Hij wordt meestal ingeschakeld als een blok verwisseld oid moet worden
De stok kost me 250 euro omdat ze em onder rembours gestuurd hebben. Weet dus niet wat is ex verzendkosten kost... |