Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-09-2005, 13:25
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default Even voorstellen & irritant probleempje

Zal mezelf eerst even voorstellen:

Ben Steffan van der Veen, woon in Drachten, werk bij Philips in de 5-ploegen, ben 37 jaar.
Paar maand geleden bij F! centre Assen en Golf GTI type 1 gekocht uit april 1982 waarvan ik dacht dat deze 100% origineel was, NOT dus!!!




Er ligt namelijk een 1.8 DX blok in mijn auto (en een telleret met MFA) en wat blijkt: in april 1982 leverde VW nog geen 1.8 DX motoren in de GTI...







Hoe ben ik hier achter gekomen?
Nou, mijn MFA deed het totaal niet en na veel speurwerk en een aantal keren verwijderen van de tellerset bleek er in mijn auto een kabelboom te zitten die niet geschikt was voor een MFA, dat was al verdacht... Op de site DoppelWobber stond het definitieve antwoord over welk type motor op welke datum in was gebouwd, BALEN dus.

Nu heb ik er en tellerset in gezet zonder MFA.




Maar helaas is er nu een probleem ontstaan!!!
Nu brandt op de tellerset continu het oliedrukwaarscuwingslampje...
Ik heb beide sensoren, die bovenop het oliefilter en die op de zijkant van het blok al vervangen door nieuwe. Op de zijkant van het blok heb ik er nu één van VDO met twee aansluitingen, een waarschuwingscontact en een variabele aansluiting voor ijn oliedrukmeter. Dit hielp niet, het lampje brandt nog steeds behalve bij stationait tot ongeveer 1300 toeren...

Men denkt nu dat het probleem veroorzaakt wordt door de verkeerde combinatie van sensoren en tellerset. De sensoren zijn waarschijnlijk (?) een verkeerd drukbereik wat voor een verkeerde input zorgt op de tellerset.

Kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand tips/ ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt...
Reply With Quote
  #2  
Old 15-09-2005, 13:56
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

forum gevonden ja? jammer dat ze zon ding ombouwen. de mijne heeft ook grote achterlichten inplaaats van kleine, voor de rest gelukkig orgineel. maar die vdo tellers he? welke heb jij ? ik heb volt ampere en olie temp.

m
Reply With Quote
  #3  
Old 15-09-2005, 14:02
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Ik heb de volgende VDO meters:

-oliedruk
-olietemperatuur
-volt/laadspanning

Als dat het enige is, die achterlichten, dan is de jouwe vrij makkelijk weer helemaal origineel te krijgen .
Reply With Quote
  #4  
Old 15-09-2005, 14:10
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

nou dat weet ik nog niet, er moet een compleet nieuwe achterplaat in. ik weet niet of dat veel werk is maar goed. moet je dat lassen???


m
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2005, 14:13
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

nou weet ik welke golf dat is. oooh dat is echt erg dat ze die als orgineel verkocht hebben. wat een hufters. Zij zijn specialist op mk1 gebied . in die advertentie stond nog dat hij 100% orgineel WAS en in councours staat was. wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

m

m
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2005, 14:25
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Dat mag, ik heb er 4700 euro voor betaald

Oh, dat er dan een hele nieuwe achterplaat in moest dat wist ik niet, sorry :o

Last edited by steffangti1 : 15-09-2005 at 14:47.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2005, 14:53
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Dus Dhr Visser heeft jou even bij de neus gehad ????????

Ik zou hem gewoon terugbouwen naar origineel...........desnoods met 1.6 blok erin !!!!!

EDIT: En ontiegelijk duur betaald ook nog !!!!!!!!!

Grtz............. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2005, 15:03
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

kheb 2000,- betaald 2ton op klok. heeft veel achterstallig onderhoud. slecht kwaliteit verlaging ect

op vwforum bied iemand zijn 1.6 gti blok aan. iets voor jou?

edit: horen strips naast de ramen zwart te zijn?

m
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2005, 15:08
paddygti's Avatar
paddygti paddygti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 206
Send a message via ICQ to paddygti Send a message via MSN to paddygti
Default

heb je de oliedruk ook mechanisch gemeten
dat probleem met die olie lamp bi stationair kan ook duiden op een versleten oliepomp
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url]
Reply With Quote
  #10  
Old 15-09-2005, 15:24
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Hallo Steffan,

Mooie Golf, jammer van het probleem, maar kijk inderdaad ff de oliepomp zelf even na, verder laat de windabweisers op de A stijl zitten want die zijn dus typisch voor bj 1982!! Ik had ze er bij de mijne afgehaald en hoorde dus achteraf dat ze er dus wel degelijk ophoren! Is het trouwens een FM bak die erachter zit? (hoort bij de 1600)
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #11  
Old 15-09-2005, 15:47
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Ik had al zo'n gevoel dat ie
niet helemaal origineel was toen ik
hem aan t bekijken was...

Maar ik heb er verder weinig verstand
van Vuile teringstreek om de
boel zo op te lichten!

Maar toch succes er mee, ziet
er verder uit als een goeie basis...
Ik heb hem echter niet goed bekeken,
er staond nog wat mooiers daaro
Reply With Quote
  #12  
Old 15-09-2005, 16:48
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Bedankt voor de reacties en de steun jongens...

Ik wil hem idd wel zo origineel mogelijk houden dus kwa uiterlijk laat ik hem waarschijnlijk zo hoewel ik wel eens in de verleiding kom om er andere velgen onder te zetten (3-delig BBS met zwarte binnenkant/ Schmidt/ Ronal) en een schroefsetje er onder te laten zetten.

Voor de aankoop heb ik een aankoopkeuring laten doen en daarna is ie nog door de RDW gekeurd, was namelijk een Duitse auto, daar zei men dat de technische staat waarin de auto verkeerd vrij zeldzaam is, dat valt dan tenminste nog mee...

Of ik zo ver ga dat ik er weer een 1.6 in zet weet ik nog niet, moeten nog een aantal andere dingen aan gebeuren zoals:

* bekleding bestuurdersstoel naad weer goed vastnaaien
* rand onder auto roest door verkeerd heffen
* hier en daar lichte roestplekjes, auto totaal laten overspuiten?
* distributiesnaar
* evt. oliepomp

Zoals jullie lezen, genoeg te spenderen aan de auto maar euries te weinig...

Of er een FM bak in zit?
Dat weet ik eigenlijk niet, hoe kan ik dat zien?

Heb laatst bij de VW-dealer hier in Drachten gevraagd hoe duur het was om de distributieriem en de oliepomp te vervangen, dit moest 500 euro kosten !!!
Alsof het niets is, sparen maar dus...

Last edited by steffangti1 : 15-09-2005 at 17:03.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-09-2005, 18:37
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Nou, dat kan ook wel voor minder dan 500 hoor...! Dat vind ik echt een hele boel geld voor het werk dat het is???
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #14  
Old 15-09-2005, 19:24
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

idd 500 is veel te veel!!!!!

moet voor 200 makkelijk kunnen
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #15  
Old 15-09-2005, 19:28
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Oh ja? Enig idee waar ik het voor dat geld kan laten doen?
Dat scheelt natuurlijk te veel...

Of zou ik het eventueel zelf kunnen, heb een vraagbaak en als ik dat zo lees valt het (de oliepomp) wel mee.
Iemand ervaring mee?
Reply With Quote
  #16  
Old 15-09-2005, 20:00
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by steffangti1
Oh ja? Enig idee waar ik het voor dat geld kan laten doen?
Dat scheelt natuurlijk te veel...

Of zou ik het eventueel zelf kunnen, heb een vraagbaak en als ik dat zo lees valt het (de oliepomp) wel mee.
Iemand ervaring mee?


Mja, de oliepomp zit natuurlijk in het carter, en als je dan geen brug ofzo hebt is het nogal een lastig werkje. De distributieriem is heel wat makkelijker te vervangen, maar als je er echt niets van af weet is het ook niet aan te raden dit zelf te proberen. Maar die 500 euro Wat een afzetters daar in nederland
Reply With Quote
  #17  
Old 15-09-2005, 20:45
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ik denk niet dat je het in de oliepomp moet zoeken. Het probleem is ontstaan na het vervangen van de tellerunit!

In de tellerunit zit een gedeelte voor je dynamische oliedrukcontrole. Dit is een L vormige print. Wissel deze desnoods even met degene uit je vorige tellerbak.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #18  
Old 15-09-2005, 20:57
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Hee steffan,

Jij hier nu ok. Nog steeds problemen met die olie shit??? En wat betreft die DB-snaar en oliepomp. Dat is is wel een leuk klusje voor op een zaterdag, Wij hebben bij ons op de zaak een brug waar ie evt wel op kan.
Tis maar 1km bij jevandaan.

Greetz Domi
Reply With Quote
  #19  
Old 15-09-2005, 20:58
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Bedankt voor de tip maar ik heb de tellerset zonder MFA al eens uit elkaar gehad en ik kan me geen L-vormige print herinneren. Waar zit deze dan in de tellerunit?

De tellerset met MFA heb ik ook al eens geprobeerd uit elkaar te halen maar toen ik alles los had gehaald (wat ik ook bij die andere los had gehaald) kon ik de boel niet demonteren, leek wel of er iets van de elektronica bleef hangen...
Reply With Quote
  #20  
Old 15-09-2005, 21:05
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Domi, je hebt een PB (als het goed is, weet nog niet precies hoe het hiero werkt...)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum