![]() |
#81
|
||||
|
||||
![]() Het blok is er weer uit, zal vanavond even foto's maken. (het is al zo vroeg donker dat de foto's niet echt mooi worden)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#82
|
||||
|
||||
![]() Ahum...
Gisteren wezen kijken voor een Daily in het zuiden des lands. Het gaat om een Caddy 1 diesel, ik moet vanaf oktober minimaal 1060km in de week rijden voor mijn werk. Dus ik ga weer lekker op plantaardige olie rijden. Mijn vorige Caddy 1 heb ik stom genoeg net een half jaar te vroeg verkocht (haast weg gegeven) Maar goed ben lekker aan het kletsen met de verkoper en uiteindelijk heb ik niet alleen een Caddy gekocht maar ook een Cabrio type 1. Zodra ik foto's heb plaats ik ze wel ff.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#83
|
||||
|
||||
![]() Ik ga de achterste versnellingbak steun van een Corrado G60 overnemen zodat ik straks ook de automaatbak kan monteren.
Om ruimte te creeeren tijdens de werkzaamheden heb ik alleen maar de bak ingebouwd. :p
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#84
|
||||
|
||||
![]() Nu eindelijk tijd om de rechter kokerbalk klaar te maken zodat de Spanrol van multiriem vrij komt te liggen.
(Klik op het plaatje voor een grotere versie) Eerst toen de motor er nog inzat afgetekend hoeveel materiaal er uit moest. Ik had nog een mooi stuk plaatmateriaal liggen van 1mm dik. Die maar met een stukkie karton op maat gemaakt. En er met de Dremel uit geslepen. Zo nu nog met de lammellenschijf erover en dan kan hij in de primer en weg naar de spuiter.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" Last edited by DÁ-BRT : 05-09-2005 at 09:40. |
#85
|
||||
|
||||
![]() Een paar velgen gekregen en ff geprobeerd... Nah niet leuk. Maar weer er onder weg.
(Klik op het plaatje voor een grotere versie)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#86
|
||||
|
||||
![]() beetje "modern" voor onder een 1
![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#87
|
||||
|
||||
![]() Super fotoreportage van de aangepaste kokerbalk tbv de distributie.
Daar kan ik wat mee, bedankt!! |
#88
|
||||
|
||||
![]() @G60RAY: Graag gedaan. Het was ook min of meer voor jou!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#89
|
|||
|
|||
![]() leuk leuk
![]() |
#90
|
||||
|
||||
![]() Joh, hoe kom je erbij?
![]() Ja dus, hoezo Jetta gezien?
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#91
|
|||
|
|||
![]() was laatst door je straat gereden(kut zoeken met al die rotondes :P,moest stukkie straten dusjaaaaaaaaaa) dus binnekort een snel autotje in de buurt
![]() |
#92
|
||||
|
||||
![]() Ik ben heel druk bezig met de caddy om het brandstof systeem klaar te maken. (Rijden op gebruikte plantaardige olie)
En daardoor heb ik iets minder tijd voor de Jetta. Afgelopen weekend nog wel even de rembekrachtiger klaar gemaakt.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#93
|
||||
|
||||
![]() indrukewekkend hoor!ziet er goed uit!
|
#94
|
|||
|
|||
![]() Ziet er allemaal goed uit.
Ben benieuwd naar het eindresultaat. suc6 |
#95
|
||||
|
||||
![]() Lkkr bezig zo. Project is goed te volgen door je duidelijke uitleg en foto's. Succes ermee.
|
#96
|
||||
|
||||
![]() Ik heb al een poosje niets meer laten horen..... Druk met de TDI in de Caddy1.
Ik heb dit weekend het motorblok voor de apk en voor de RDW keuring klaar gemaakt. Het is een 1500 motorblok met automaatbak. Hiermee ga ik hem omkeuren naar automaat. Dan vervolgens de G60 en automaatbak erin en dan alles netjes maken en nogmaals naar de RDW om de G60 op kenteken te zetten. De foto's staan nog op mijn camera, ik zal ze even posten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#97
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoe lang denk je dat die automaatbak het volhoudt met die G60? Een golfje 1 met 1500 motor had een kleine 100nm koppel. De G60 al 2x zoveel. Gaat dat wel goed?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#98
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet.... Iets verder terug in mijn topic staat ook dat ik een originele G60 096 4-traps automaatbak heb gekocht. De 1500 motor en bijbehorende automaatbak zijn origineel geleverd in mijn jetta. Dan is het omkeuren iets gemakkelijker dan met een g60 motor en bijbehorende automaatbak. Mijn project is nog niet af en pas als hij technisch helemaal af is laat ik hem als G60 op kenteken zetten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#99
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ow dat was ik vergeten. En dat G60 op kenteken zetten, moet je ook remmen, ABS, emissie, uitlaat alles moet dan G60 worden. Als je dat lukt, laat het even weten!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#100
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb mijn remsysteem omgebouwd naar die van een Golf 3 VR6. Ik heb de fuseehuizen aangepast. De volledige stuurgeometrie heb ik overgenomen in mijn 3D CAD programma (CatiaV5) Ik heb vervolgens de positie van de fuseekogel bepaald. De pitmanarm hoek heb ik aan laten passen. Het enige nadeel hieraan is dat het gehele wiel verder naar buiten is komen te staan waardoor er een iets minder brede velg onder past. Ik heb overal fem analyses op gedaan en sterkte berekeningen gemaakt. Deze moet ik alleen uit laten werken door een Engineeringsbureau omdat ik tekeningen en berekneningen van een goedgekeurde instantie nodig ben voor de RDW. (heb ik stage gelopen HTS-Autotechniek) Ik heb een hoofdremcilinder geplaatst van een Audi 200TQ met 25.4mm zuiger diameter. Ook hier heb ik berekeningen van gemaakt samen met de remklauwen van de VR6 voor een alu remklauwen van type 4-golf achter. Ik heb een universele remkracht verdeler geplaatst en mijn handrem vervangen door een hydrolische uitvoering. De berekeningen hiervan moet ik ook uit laten rekenen bij een engineeringsbureau. Er is geen ABS vereist. (wil ik ook helemaal niet hebben trouwens) Dan naar de RDW voor een controle en rijeigenschappentest en klaar is kees. Wel ben ik dan 1500 euro armer. Maar dan ben ik tenminste wel verzekerd. Dit in tegenstelling tot de vele die uberhaubt niet verzekerd zijn met hun opgevoerde bolides Je moet trouwens voldoen aan de emissie eisen van het bouwjaar van de donor auto .
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |