#41
|
||||
|
||||
Quote:
Ik moet nog motorsteunen maken, inlaatspruitstuk veranderen, uitlaat maken en de bedrading en kabels aansluiten. Je zou bijna zeggen dat er nog niet veel gebeurt is. Planning is eind deze week/begin volgende week weer lopend!!!! P.S. als ik mijn bus om de hoek parkeer, mag ik dan 4-09 ook komen kijken? Mc. donalds is trouwens Tilburg niet Goirle (ind. terrein de Katsbochten)
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by P.N. : 01-08-2005 at 13:04. |
#42
|
|||
|
|||
Nice Mycha!
Heb je al oordopjes besteld voor tegen het inlaatgeluid |
#43
|
||||
|
||||
Quote:
Ja is veel werk een waterkoker in bouwen :p weet er alles van :biggrin: ben ruim een jaar bezig geweest met mijn oude ponton!!!! Tuurlijk mag je komen , je moet komen , hoe meer zielen hoe meer "fun"
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#44
|
||||
|
||||
Quote:
er gaat toch niks boven webers :biggrin: kan geen radio tegen op (ik isoleer mijn achterbank en in de toekomst komt er een centraal luchtfiltersysteem)
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#45
|
|||
|
|||
Quote:
Hehe, ja ik riep het idd vanwege die open ruimte waar ze in uit komen. Het geluid is idd leuk voor een korte rit, maar voor de lange afstand kan het wel eens heel irri worden als je net op een bepaalde 'toonhoogte' zit met dat aanzuiggesnorkel. Zo'n centraal aanzuigsysteem is dan idd je van het; als je een goeie hebt, kost het geeneens vermogen! Quote:
Jawel hoor: 48mm Jenvey gasklephuizen boven een 100 of 103mm boring :biggrin: (diepte van het aanzuiggeluid schijnt namelijk afhankelijk te zijn van de grootte van de cylinderboring) CU, Walter |
#46
|
||||
|
||||
Quote:
En???? Loopt ie????
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#47
|
||||
|
||||
ja woensdag is al twee dagen geleden ...
__________________
i like bling 68'er ponton volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton 67'er daily |
#48
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ja... druk bezig Maar hij loopt :p gistermiddag aan de praat gebracht, zelfs gisteravond al een rondje gereden! Maar nog van alles te doen, afstellen, carter ontluchtingmaken, koppeling stellen, sproeieren etc. etc. Maar hij loopt dus we zijn op de goede weg :biggrin: seeya mycha Van het weekend zal ik foto's posten
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#49
|
||||
|
||||
Jawel hoor: 48mm Jenvey gasklephuizen boven een 100 of 103mm boring :biggrin: (diepte van het aanzuiggeluid schijnt namelijk afhankelijk te zijn van de grootte van de cylinderboring)
Je hebt altijd baas boven baas maar idd 48mm is JAM JAM
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#50
|
|||
|
|||
Quote:
Nou, dat valt wel mee/tegen hoor: die van jou zit tenminste in een type 3 en dat is veel byzonderder dan een sterke motor in een kever. Het zou zomaar kunnen dat je straks kan zeggen dat je de snelste type 3 in nederland hebt! Kijk en dat is pas echt baas boven baas! btw: een (wissel)beker voor de snelste type 3 van nederland, uit te reiken door de type 3 club nederland...hmmm, is dat niet een idee? (oh ja, moet eerst nog even opgericht worden haha :biggrin: ) |
#51
|
||||
|
||||
btw: een (wissel)beker voor de snelste type 3 van nederland, uit te reiken door de type 3 club nederland...hmmm, is dat niet een idee? (oh ja, moet eerst nog even opgericht worden haha :biggrin: )[/QUOTE]
Wordt aangewerkt :biggrin: Naam is er al ? zal vermeld staan op de limited stickers voor alle type3 rijders op de mac meeting 4/9/05 (ik heb er 30 laten maken, dus komt wel goed )
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#52
|
|||
|
|||
Quote:
Cool! En die sticker MOET ik hebben natuurlijk...alleen kan ik er niet @#$%^& bij zijn grrr.... (please, please eentje achterhouden poir moi?) |
#53
|
||||
|
||||
hahahaha, ik doe ook mijn best! Eerst maar weer ff de binnen en buitenkoker er tussen inlassen dan maar..motor krijg ik wel weer aan de praat voor die tijd, dat moet geen probleem zijn...en al het een probleem is dan kan ik nog atijd advies inwinnen bij jullie allemaal...als ie dan nog niet loopt dan zal er wel geen benzine meer inzitten hahahaha
|
#54
|
||||
|
||||
update........It's A LIVE
Blok loopt, nog vele verbeteringen volgen oa. te weinig benzine :o :biggrin: ? slang diameter te klein, tank verstopt (is ook 41 jaar oud!! :p ) pomp mogelijk te klein...... kan niet meer maken dan 3500 toeren en dan zijn mijn 44ers leeg.............. Maar komt goed nog een week tot DDD# (kort dag )
Trekt wel als een lier en klinkt geweldig Hier wat nieuwe foto's groet mycha
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#55
|
|||
|
|||
Ziet er errug goed uit!
Kun je die demper mss nog wat hoger ophangen, want hij lijkt wat onnodig laag te hangen?: Groeten, Walter |
#56
|
||||
|
||||
Kun je die demper mss nog wat hoger ophangen, want hij lijkt wat onnodig laag te hangen?
Kan nu niet hoger, ga na DDD3 de flens wat aanpassen en mogelijk dat het dan wel kan. Hij hangt nu zoals ie bedoelt is....... kijk maar naar de eindpijp deze hangt horizontaal terwijl de demper naar benden hangt.
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#57
|
|||
|
|||
Ja, kan ook de hoek komen waaronder de foto is gemaakt natuurlijk
Wees 'gentle' voor je bakrubbers zou ik verder zeggen :biggrin: en hou de Type 3 eer hoog op DDD Zeer beneut wat je 1/4 mile tijd wordt. Dat moet ik ook maar eens een keer doen, zo'n echte 1/4 ml rijden; lijkt me helemaal gaaf, euh, vet! Greets, Walter |
#58
|
||||
|
||||
Quote:
Bakrubbers krijgen het zwaar :biggrin: ik heb al nieuwe bakrubbers eronder geschroeft en een extra travers gemaakt voor het neusstuk (gekopieert van Gene Berg ) Helaas te weinig tijd anders had ik mijn uriethane ophangset voor het subframe er ook al onder gezet + pendelas-homokineet subframe . 1/4 mile zal ik toch voorzichtig moeten zijn "nog erg weinig" inrij kilometers er opzitten. Dinsdag 16/8 gaat de auto op de testbank bij dynoday van DAS HEFTIG!!!
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |
#59
|
||||
|
||||
oliepomp
Heb je geen hinder ondervonden met de andere oliepomp, Wat heb je nog meer gedaan voor de oliekoeling. Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met type 1 met upright cooling?. Daar heb ik die oliekoeler bij de 3de cil weg gehaald en een extren koeler met thermo en filter gemonteerd by type 3 is het nog nieuw voor mij ivm met andere ventilator kast.
|
#60
|
||||
|
||||
Quote:
Full flow op een type3 is no easy going, maar het gaat. Je moet je koelhuis flink veranderen (veel wegslijpen) en daarna met polyester het koelhuis weer dicht maken (tenminste dat heb ik gedaan). Ik rij nu met een compressie van 9.2:1 en een mesa oliekoeler incl. koelvin en tot nu toe prima resultaat. max temp. 105 C als ik flink aan het gas hang :biggrin: Originele oliekoeler heb ik ook weggehaald en daar het plaatwerk op aangepast. Op de 3e cilinder heb ik nu een cilinderkop temperatuurmeter aanhangen en deze geeft onder flink gas geven max 350 F aan. Groet
__________________
1970 T2a Westy 1968 TypeIII Fasty |