![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallie beste GTI freaks,
Ik ben nu al maanden bezig met mijn rest. project Rallye. Foto's en verslag kan je zien op www.wolfsburgeditions.nl Nu hebben een klein probleempje.......... een van de vele ![]() ![]() We moesten de tellerunit eruit halen om de witte plakkers van de platen te halen. Nu zit er aan de achterkant naast de KM kabel ook een zwart rubber slangetje. Weet iemand in godsnaam waar deze heen moet??? Mijn maat en ik hebben er wel een halve dag steeds naar zitten kijken en proberen echter komen er niet meer uit! Svp ook hulp, de wijzers, kan je die er zo vanaf trekken of is hier een truck voor, ze waren nl geverft en de auto moet zo goed als mogelijk terug naar origineel. Ik hoor graag van jullie!!!! Bedankt, Mark |
|
||||
|
||||
![]() dacht naar je vacuum van je inlaat spruitstuk?
dacht da het voor de mfa was kan het fout hebben...maar dan horen we het vanzalf :p |
|
||||
|
||||
![]() of voor de mfa of voor de verbruiksmeter indien geen mfa: maar goed 't is een rallye, dus t zal wel mfa hebben
![]() Wijzers: voorzichtig, recht omhoog eraf trekken. Bijv. mbv een punttang als wigje gebruiken. tellerplaten waar aan gekut is, kan je waarschijnlijk wel gooien.. Maar iets in mij zegt dat rallye platen waarschijnlijk anders zijn dan standaard golf (of golf 16v) platen.. dus misschien loont t zich toch nog de moeite.. *edit* (of is t ondertussen allemaal al gelukt: heb ff het project bekeken/doorgebladerd: ziet er goed uit! Alleen: waarom proberen m zo origineel mogelijk op te bouwen, met een niet originele uitlaat?)
Last edited by sjampoo : 15-07-2005 at 10:01. |
|
|||
|
|||
![]() Thanks guys,
Alleen we zien nergens een aansluiting meer voor deze slang, heeft iemans evt foto's hoe deze aansluiting onder de kap eruit ziet moet zien?! Teller units doen het nog wel, zaten alleen witte stickers op, de wijzers heeft men met verf besmeurd. sommige mensen?!?!? |
|
||||
|
||||
![]() Opknopen!
slang.. reutel reutel.. (zie mijn sign).. Bij een G40 loopt er een vacuumslangetje naar de computer, en door naar het tellerhuis: Zoek eens in de buurt van de digi-dinges computer..
|
|
|||
|
|||
![]() dank,
dan gaan we vanavond weer eens zoeken, staren en nog eens zoeken! |
|
||||
|
||||
![]() Zal zo eens spieken bij mijn Rallye.
Zit net je site te lezen, mooi verslag maar je moet wel even wat aanpassen hoor: een Rallye heeft alles behalve permanente vierwielaandrijving.
|
|||
|
|||
![]() Is me nooit opgevallen, mijn maar heeft het verslag geschreven. Eindelijk wordt het wat met de auto. Hoop er mee naar VW Mania te kunnen, wilde eerst ook met deze naar de Rallye Meeting in Essen volgend weekend.
Het zou tof zijn als je kon kijken bij jouw Rallye! Groet, Mark |
|
||||
|
||||
![]() De wijzers hebben voorspanning op het kleine veertje dat onder de wijzerplaat zit.
Trek je de wijzer er vanaf, krijg een afwijking. Haal voorzichtig de wijzer over zijn 0 stokje heen. Dan zie je dat deze ergens in het onderste deel rust. Dan kun je de wijzer erafhalen. Heeft mij al 1 unit gekost.. Op de achterkant van je G60 gasklephuis zitten 2 aansluitingen. Let op dat je de juiste op de computer plaatst. Anders meet de computer geen vacuum. De vacuumslang die je nog moet aansluiten heb ikzelf op een aansluiting van het inlaatspruitstuk gezet. Dan kun je ook je laaddruk meter op aansluiten. Lekker handig.
|
|||
|
|||
![]() Rallye meeting in Essen? Je kan ook de nieuwere types G60 of 16V klokken gebruiken met 1 stekker, ik heb er bv een gemodificeerde G60 teller in met een 16V toerenteller (8000rpm)
|
|||
|
|||
![]() Rallye meeting in Essen kom ik zeker alleen mijn Rallye is nog niet klaar. Ik zal dus met mijn Volvo komen!! fuck.
Een goede vriend van me komt uit Engeland met zijn Rallye die ook in Club GTI blad heeft gestaan! Ga jij ook dan? kunnen wel ff afspreken! |
|
||||
|
||||
![]() Heb net even foto's gemaakt van het slangetje, zal ik morgen even posten (nu eerst pitten!!)
|
|||
|
|||
![]() thanks Stijn!
|
|
||||
|
||||
![]() Stijn,
Een Golf Rallye heeft echt wel permanente vierwielaandrijving!!! Hij heeft een slipafhankelijke verdeling van de aandrijfkracht tussen voor- en achteras via droge eenschijfkoppeling en volledige gesynchroniseerde 5 versnellingsbak. |
|
|||
|
|||
![]() Is voorwielaandrijving, de tussenas draait altijd mee en als er verschil in snelheid is tussen voor en achterwielen word de vloeistof in de Visco koppeling heet en massief en heb je 4x4.
|
||||
|
||||
![]() Dus, geen permanente vierwiel, toch? Of ben ik nou gek?
|
|||
|
|||
![]() 4x4 wordt toch geregeld met vacuum ??
hebben ze mij geleerd tenminste tot de achter klok draait altijd de rest wordt geregeld met vacuum |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
4x4 kan het nooit worden. of je moet 2 spers hebben.
|
|||
|
|||
![]() @andre: zucht........
@G60lammert: fout! @Stijn: je hebt gelijk.
|
||||
|
||||
![]() ![]() Het plastic buisje wat van rechts komt gaat naar de tellerunit, zit aan een Tstukje waar ook het blauwe terugslagklepje aan zit.