Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2005, 07:29
huggy bear huggy bear is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 17
Question Verluchting en versnellingsbakvraagje

Hallo,

We hebben dit weekend voor het eerst met de golf 1 op stap geweest nu heb ik twee nogal vervelende problemen opgemerkt:

-ik krijg hem niet in zijn eerste versnelling, ik moet hiervoor geweldig veel kracht zetten nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de pook indruk zoals voor achteruit ik hem wel in zijn 1 krijg voor de rest schakelt hij normaal

-de verluchting werkt op stand 1 en 2 maar als ik hem op stand 3 zet gaat hij gewoon uit

Kunnen jullie mij misschien tips geven wat er aan deze problemen kan gedaan worden, want zelf ken ik er nog niet veel van?

Greetz,
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2005, 07:39
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

1 bak afstellen en 2 je weerstand van de kachel vervangen.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2005, 11:56
huggy bear huggy bear is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 17
Default

Kan je me misschien wat meer uitleg geven van hoe ik daar aan begin??

Thx,
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2005, 12:06
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

De achteruitvergrendeling kan wel versleten zijn, lukt het wel als je de pook optilt?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2005, 12:46
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Loop het hele schakelmechanisma anders eens na, kun je door aan de stangetjes bij de versnellingsbak te trekken/duwen wel gemakkelijk de 1 inschakelen?

Zo nee, dan is er iets mis met de versnellingsbak, zo ja, dan zit het probleem richting de versnellingspook.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2005, 14:25
huggy bear huggy bear is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
De achteruitvergrendeling kan wel versleten zijn, lukt het wel als je de pook optilt?


Als ik de achteruitvergrendeling induw krijg ik hem redelijk eenvoudig in zijn eerste versnelling, het lijkt erop dat wanneer ik dat niet doe niet genoeg naar links kan met de pook.

Greetz,
Reply With Quote
  #7  
Old 04-07-2005, 17:03
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Je moet gewoon ff de boel verstellen. Je moet dan de schakelstang die onder de auto doorloopt nalopen, je zult zien dat deze in de motorruimte uitkomt. Hij zit geklemt met een klem met een bout er doorheen. Je zet de auto in zijn 1 ff zeker weten dat ie in zijn in 1 staat. Je draat nu die bout van de klem los en laat iemand anders in de auto de pook op de plaats van de 1 neerduwen(dus tegen de achteruitvergrendeling aan. je schroeft nu de klem weer goed vast en je zult zien dat hij weer gewoon normaal in zijn 1 gaat. Hou er wel rekening mee dat alle rubbers en bussen niet versleten zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2005, 21:51
huggy bear huggy bear is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 17
Default

Ok thanks mannen volgende week ga ik het eens aanpakken tesamen met een vriend die er meer van kent.

Iemand die me kan uitleggen hoe die weerstand van de kachel te vervangen "voor dummies".

Thx,
Reply With Quote
  #9  
Old 06-07-2005, 06:14
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Ik denk niet dat het je weerstand is

Die werkt namelijk alleen in stand 1 en 2.
Probeer eerst maar eens je kachelschakelaar. Die kun je ook zo vervangen.
Je weerstanden zitten boven op de kachelmotor. Deze je zo bereiken vanuit de motorruimte. Hij ligt namelijk in je waterbak onder het raam.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum