|
||||
|
||||
Zonde, klinkt toch een beetje als een tegenvaller, de eerste echte dan!
Maar een voordeel als je nieuw vervoer hebt kan je het wel op het gemakje doen!!!
|
|||
|
|||
Quote:
ja, het valt ook tegen. Toen ik de bus kocht werd mij verzekerd dat ik er zo jaren mee kon rijden. Maar helaas heb ik al te veel elende meegemaakt, dat wil ik niet zo laten, hij is te onbetrouwbaar op dit moment. om niet elke keer te moeten stoppen met klussen aan de bus, is het gewoon beter om niet meer met hem te rijden en hem zo op te kunnen knappen. motor er uit, daar het een en ander lassen, tussenschot er in en echt helemaal schoonmaken en zorgen dat daar niets meer mis is. dus.... we hebben wat te doen deze zomer! |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar daarna wel jaren van plezier!!!
|
|||
|
|||
PROBLEEM:
Vandaag moesten wij nog ff weg en na 600meter stonden we stil, geen benzine meer. Nu heb ik vorige week het andere dashbord er in gezet en vond het al heel raar dat de benzinemeter maar 1 draadje had. (op de foto niet te zien) maar er staat op de achterkant van de meter G 12V + in de beschrijving van hayes kom ik geen detail tekening tegen. is er iemand die mijn kan helpen, de meter geeft nu gewoon alleen vol aan en spingt af en toe naar 0 en daan weer naar vol. door een stomme rekenfout stonden we helaas stil, weer lucht in de leiding, weer heel veel stotteren..... |
|
||||
|
||||
Hoi Rico, dus toch een autotje voor erbij, gefeliciteerd! Zelf ook dat probleem gehad, dat de bus meer stilstond dan reed, en dat is heel vervelend wanneer je dan echt moet rijden! Met een daily driver erbij is de hobby wel een stuk aangenamer. Succes ermee, het is je gegund!
|
|||
|
|||
Quote:
Heeft niemand een idee? of een schematje liggen???? |
|
||||
|
||||
Quote:
Kik eens op www.thesamba.com bij het tabblad technical en dan kiezen voor wiring. daar heb ik de schemas voor mijn T2a gevonden.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, klopt, dit schema heb ik ook, staat (niet in kleur) ook in Hyenes. maar dat is het men juist, de aanduiding G kom ik nergens tegen. Alleen K, maar ik vind dat ik niet zomaar mag uitgaan dat dat hetzelfde is, zeker omdat ik er niet acheter kom of dat ok daadwerkelijk zo is. maar brutle vraag, zou jij een keer achter je dashbord willen kijken wat daar is aangesloten? |
|
||||
|
||||
Schema
Zit even in Official service manual te kijken en daar staan twee draden naar de tankmeter, een vanaf de Fuel Gauge (waarchijnlijk de G) en een direct naar terminal 15 op de fusebox (waarschijnlijk contact geschakelde 12V+)
In het schema staat idd een K. Maar in principe is de werking vrij eenvoudig van een brandstofmeter, zie de meter als een amperemeter, in serie met een weerstand. (+ )-----------(A)---------(R)----- (-) De A is de amperemeter en dus de brandstofmeter en de R is een variabele weerstand. I = U / R. De U is de 12V+ en de R varieerd waardoor de I (stroomsterkte) varieerd. Deze meet je met de Brandstofmeter. Logischerwijs is de G dus de aansluiting aan de Fuel Gauge (variabele weerstand) en de 12V+ gewoon een geschakelde 12V Succes ermee |
|
|||
|
|||
Quote:
Kijk dit is info waar ik wat mee kan, De Bus gaan begin volgende week op de bokken, en dan ga ik er naar kijken! BEDANKT! |
|
|||
|
|||
zo, het is even geleden, maar vandaag weer aan het schuren en plamuren geweest.
Omdat we zaterdag naar naarden gaan (VCT2) dacht ik, hij moet wel een beetje smoelen... dus: wat ze in zeeland kunne, kant ik ook, Hamerite, voor tijdelijk dan! |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
WHAHAHAHAHA Vette shit Rico!!! @ Leon! Geniaal!! |
|
||||
|
||||
we zijn nog even verder gegaan
|
||||
|
||||
:biggrin: Was wel een beetje een inkoppertje, Rico!!!
Maar ligt het opknappen nog een beetje op schema??!!
|
|||
|
|||
Quote:
nee, helaas niet, heb er nog wat andere klussen bij gekregen en was vooral op zoek naar een paar dagen dat het niet regende, en elke keer als de zon scheen, was ik of ergens anders of met iets anders bezig. Maar we houden de moed er in. Last edited by Rico : 27-08-2005 at 13:38. |
|
||||
|
||||
Quote:
Moed.... |