#1
|
||||
|
||||
Hulp digifant II chip
Vriend van mij heeft een 1.8 8v EV uit een mk2 GTI. Dit met een nokkenas en instelbaar tandwiel van catcams 280°, 11,5mm lift. Cilinderkop is geflowd, zuigers van wiseco (11/1)
Sturing was met een Digifant II chip Bolku tuning 2H, PF, PB Blok liep prima en veelbelovend maar arm vanaf 4200 rpm. Zou richting 7500 moeten doortrekken. Dachten eerst brandstofdruk. Dit uitgebreid getest met een afr meter en brandstofdrukmeter. Druk is in orde. De injectoren misschien te klein? Bosch 440cc 'green giants' gemonteerd, bovenin ietsje beter maar onderin aan dr rijke kant, zelfs na afstelling van de luchttoevoer. Uiteindelijk van bolku de Digifant II onbegrensde chip besteld. Nog steeds hetzelfde probleem. Aangezien er 2 chips zijn dachten we eentje te schrijven mbv Winols en de juiste adapter. Chip is uit te lezen in 2D maar hebben geen idee welke 'lijn' de brandstofmap is. Nu is de vraag of iemand dit proces op gang kan helpen zodat we wat kunnen experimenteren? Dit zodat we de auto veilig kunnen afstellen en over heel het toerenbereik het vermogen hebben waar we het blok voor hebben gebouwd. |
#2
|
||||
|
||||
Weekend up! Wie heeft de kennis nog?
|
#3
|
|||
|
|||
Bij speedcenter Geldermalsen of bij beek racing
Kan evt ook in contact brengen met maart van die daar erg handig mee is Is de nokkenas uit geklokt volgens de nokkenas gegevens dat is wel ff belangrijk
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |