Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2005, 11:29
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default Remdrukregelaar en hoofdremcilinder GTi gelijk aan scirocco16v?

Wie kan me deze vraag beantwoorden?

Ik heb de complete remmerij van een scirocco 16v hier liggen, alleen niet de hoofdremcilinder. Als ik het spul over ga bouwen, kan ik dan de huidige hoofdremcilinder van mijn gti houden?
En moet ik ook de remdrukregelaar bij de achteras vervangen?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #2  
Old 22-06-2005, 12:06
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Heb op mijn eigen Gti ook Scirocco 16v opzitten en achterop 38 mm 16 v klauwen, voor de rest alles orgineel Golf 1 Gti remt zeer goed.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2005, 12:26
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Ik heb eventueel nog een 16V hoofdremcilinder voor je liggen mocht je het nodig hebben....
Reply With Quote
  #4  
Old 22-06-2005, 12:42
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Prima Einzer, dan weet ik genoeg!

@Arnus: Bedankt voor het aanbod, maar ik ga het dan eerst gewoon zo proberen!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2005, 12:45
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Op het andere forum lees ik net dit stukje:

Gaat ook over 16v remmerij monteren:

Idd, Je hebt alles nodig wat er van een 16v tegen de achteras zit geschroefd, dus de beschermer, de as waar de lagers op draaien, de schijf en de klauw. Dan moet je de handremkabels van een scirocco hebben en een paar nieuwe remleidingen vanf de klauw tot de verbinding op de achterbrug (cm of 25). Die moet je wel nog zelf buigen. Dan komt het belangrijkste: onder je hoofdremcilinder zit tussen de elk van de twee leidingen die naar achter lopen twee dikke "bussen". Die moet je er tussenuit halen, uit elkaar draaien en dan alles wat erin zit eruit slopen. Dan het onderste gedeelte van de bus weer terug op de remleiding, remsap erin gieten (anders duurt het ontluchten zo lang) , de bovenkant er weer op en de remleiding er weer op terug schroeven. Let op; die bussen zitten wel zo ontzettend vast en je kunt er slecht bij. Tis een werk maar dan heb je ook wat. Let wel op dat je nog wat moet experimenteren met verschillende blokken en of schijven omdat je achterkant geneigd is uit te breken als je hard in de ankers gaat. Misschien dat als je aan de voorkant G60 remmen monteerd dat het euvel weg is. Er is mee te rijden maar je moet er goed rekening mee houden!

Wat is de functie van deze bussen? En waarom zou ik ze leeg moeten halen? Ik dacht dat het gewoon een soort verbindingsstuk was tussen 2 leidingen...
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #6  
Old 19-11-2005, 21:16
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb het een hele poos uitgesteld, maar deze week gaan de scirocco 16v remmen er definitief onder. Ik monteer ze op het bestaande gti-remsysteem.

Heb alleen nog een aantal vragen:
- Wat is er nou precies waar van het bovenstaande stukje wat ik van vwforum heb afgeplukt? Wat is het nut van het leeghalen van die bussen?
- Wat moet ik doen met de voorspanning van de remkrachtregelaar van de achteras? Is dit afstellen dmv trial & error of is er een foefje bij?
- Wat moet ik doen wil ik overstappen op een remcilinder van een rocco 16v?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #7  
Old 19-11-2005, 21:23
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Die "bussen" zijn de remkrachtbegrenzers voor de achteras. Voor zover ik weet is daarmee de maximale druk op de achterremmen begrensd.
Als je ze weghaalt of onklaar maakt dan moet je wel een remkrachtregelaar monteren die verbonden is met de achteras. Anders heb je kans dat de achterremmen gaan blokkeren in bepaalde omstandigheden. Deze regelaar moet ook afgesteld worden maar dat staat wel in een vraagbaak beschreven.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 19-11-2005, 21:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Wat is de functie van deze bussen? En waarom zou ik ze leeg moeten halen? Ik dacht dat het gewoon een soort verbindingsstuk was tussen 2 leidingen...[/QUOTE]
de funktie is dat je remkracht verdeelt wordt in voor70% en achter 30% anders met het stevig remmen [nood stop] komt de achterkant de voorkant voorbij!!!!!!!! dus gewoon laten zitten
Reply With Quote
  #9  
Old 20-11-2005, 00:26
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Oke, bussen niet aankomen dus!

En hoe zit t precies als ik later toch een remcilinder van een scirocco 16v wil monteren? Kan ik deze gewoon plaatsen, of komt er meer bij kijken? Ik lees nl. ook verhalen dat er al een remdrukregelaar voor de achterkant bij ingebouwd is en dat je dan de remdrukregelaar aan de achteras weg kan laten.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #10  
Old 20-11-2005, 13:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

wat bij de achteras zit is de lastafhankelijke remkrachtregelaar [die zorgt er voor bij belading in de kofferbak of trekhaak]
dat op de achterwiellen de juiste druk komt
weet niet of de rembekrachtiger het zelfde is ols bij een golf
van een golf is de hoofdremcilinder allemaal gelijk 1.3 tot 1.8 16v
Reply With Quote
  #11  
Old 20-11-2005, 14:41
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Die twee bussen die jij bedoeld zijn drukafhankelijke remkrachtregelaars, deze zou ik dus (zeker op een lichte type 1...) zonder aanpassingen monteren in de remleidingen welke naar achter gaan.
Door gebruik te maken van deze twee remkrachtregelaars vervalt die ene welke origineel gemonteerd zit op de achteras van de Golf.
Verder zou ik wanneer je gebruik maakt vd scirocco 16V hoofdremcilinder de 9" grote rembekrachtiger monteren.

suc6
Reply With Quote
  #12  
Old 22-11-2005, 15:25
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

@G60Ray: De rembekrachtiger heb ik al en de cilinders kan ik dus zo omwisselen. Prima, weet ik genoeg!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #13  
Old 22-11-2005, 20:17
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
@G60Ray: De rembekrachtiger heb ik al en de cilinders kan ik dus zo omwisselen. Prima, weet ik genoeg!


Yep, suc6
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum