Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #781  
Old 04-03-2024, 15:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Ja vond ik ook, helemaal omdat ik ben begonnen bij 1.8bar koud op het circuit en na de eerste sessie tegen 2.5bar aan zat. Dus helemaal klopt het niet echt….
Reply With Quote
  #782  
Old 04-03-2024, 18:25
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Nee dat is erg vreemd. Ik zit rond de 1,4 en 1,5 na een trackday. Warm op 2,0, ik heb gemerkt dat bij 2,1 de Nankangs niet dezelfde grip leveren.

Ik ga meestal met 1,6 en 1,7 of 1,8 koud weg en kom sowieso na een paar rondjes binnen om alles te controleren.

Zit er nergens een mogelijke meetfout? Want als je ze van 2,5 bar af hebt gelaten kunnen ze na de trackday niet meer 1,8 zijn als je daarop ook bent vertrokken. Buitentemperatuur doet wel iets maar 0,4 bar is bijv. wel héél veel.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #783  
Old 06-03-2024, 15:05
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ja vond ik ook, helemaal omdat ik ben begonnen bij 1.8bar koud op het circuit en na de eerste sessie tegen 2.5bar aan zat. Dus helemaal klopt het niet echt….


Wat je dus eigenlijk zegt, is dat je gruwelijk loopt te dweilen?
__________________
Reply With Quote
  #784  
Old 08-03-2024, 01:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Ja, zal wel een meetfoutje zijn geweest...of sabotage toen ik ff naar de wc ging!!

Heb vorige week wat boodschapjes gedaan bij de Bauhaus voor de badkamerverbouwing en toen kwam ik langs de stelling met ventilatieroosters. Daar zag ik roosters die ik nét ff wat mooier vond dan die ik erin had zitten...dus:
















Hoop stiekem ook dat ze nog iets meer lucht doorlaten, wat dan weer positief effect heeft op de kvs temp.

Voor de volgende trackday hoeft in principe niet zoveel gedaan te worden, paar puntjes die ik moet doen zijn:

*Thermostaathuis lekt iets KVS, uitzoeken en verhelpen
*Remvloeistof flushen
*Remblokken voorzijde even checken hoe de voering eruit ziet
*Wat straatkilometers maken om de oude transferlaag te verwijderen
*Vast montagepunt maken in de auto voor de GoPro

Op 01-04 weer naar Assen om 3 sessies te rijden. Wil die dag even zonder bijrijders rijden, om zoals al eerder gezegd proberen om wat meer te focussen op lijnen + rempunten om zo een snellere tijd neer te zetten.
Reply With Quote
  #785  
Old 08-03-2024, 07:12
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Netjes, ben benieuwd of ook het gewenste resultaat eruit komt.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #786  
Old 08-03-2024, 07:38
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 929
Default

Op naar 1 april.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #787  
Old 09-03-2024, 07:24
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 877
Default

Waar bouwmaterialen al niet voor kunnen dienen.
En het ziet er nog dik uit ook
Hopelijk geeft het, het gewenste resultaat...
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #788  
Old 13-10-2024, 16:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Zo, we gaan weer wat stof van dit topic af blazen!

Afgelopen tijd flink bezig geweest met de haakse slijper en het lasapparaat. Het doel van dit jaar was voornamelijk om de onderste randen van de auto kaal te borstelen, het roest uit te slijpen, doorlassen van de gepuntlaste delen en het opnieuw conserveren van het plaatwerk. Op moment van schrijven ben ik helemaal rond geweest met de borstel en zijn alle onderste delen zoals wielranden, wielkasten, dorpels en achterpaneel behandeld.

Op sommige plekken viel het roest echt 100% mee, maar op sommige plekken ook heel erg tegen...met name het achterpaneel was erg ver heen.

De linker dorpel heeft achterin nog een groot gat zitten die ik samen met de bodem ga aanpakken. Binnenkort wil ik de Golf wat hoger neerzetten met een frame oid en dan de onderkant dezelfde behandeling geven. Het roest van de linker dorpel loopt door tot en met de bevestiging van de achteras, dus dat moet dan even in 1x worden aangepakt. Als de bodem klaar is, ga ik de wielophanging weer netjes maken, want dat is hard nodig na 7 jaartjes rijden, waarvan de helft ook in de winter is doorgereden.

Het is wel ff werk, maar dan ben ik er ook hopelijk weer een hele poos van af.

Foto`s van de resto:












































Reply With Quote
  #789  
Old 13-10-2024, 16:38
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Respect dat je dat zo buiten aan pakt zeg!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #790  
Old 13-10-2024, 17:29
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Verder nog een paar dingetjes die wel leuk zijn om te melden:

Toen ik 01-04 de Golf van de kar wilde rijden bij Vrij Rijden, wou hij niet starten. Hij gooide de startmotor in het rond, maar sloeg niet aan. Helaas geen uitleesapparatuur mee, dus toen maar wat dingetjes nagelopen. Na wat rommelen aan de zekeringenkast sloeg hij ineens wel aan. Goed, fijne storing...not! Dus die kwam op het To Do lijstje om uit te zoeken.

Toen ik de benzinetank eronder vandaan wou halen, heb ik hem eerst leeggepompt in jerrycans ivm het gewicht. Toen ik het relais eruit haalde, had ik de oorzaak van het niet starten gevonden...haha, net zo rot als de Golf







Ook is een maatje van me verder gegaan met de OBD-reader voor de Golf. De software komt van het internet en is hier en daar wat getweakt...de hardware is allemaal eigenbouw en komt straks in het aluminium plaatje in het dashboard. Op die manier kan ik straks een aantal parameters live aflezen:







En omdat het bloed kruipt waar het niet kan gaan, was nu ook maar eens de Luup aan de beurt. Ik heb lang volgehouden om het woon-werkgebakje origineel te houden, maar iedere autoliefhebber weet dat het gewoon een kwestie van tijd is.

Hij is nu verlaagd met een AP-schroefsetje, heeft de 17" straatset van de Golf eronder en ik heb er een uitlaat onder gehangen van een Lupo Sport. Al sinds ik Lupo rij, heb ik een zwak voor die uitlaatjes in het midden....en nu kwam er een Lupo Sport in onderdelen te koop in Friesland. Ik heb daar zelf de uitlaat eronder weggehaald, de achterbumper en het stuk blik in de reservewielbak die afwijkt van een standaard. Eenmaal thuis heb ik de puntlassen allemaal uitgeboord, het blik afgetekend in mijn reservewielbak en vervolgens het gat gemaakt. Daarna het blik erin geproplast en netjes afgewerkt. Het eindresultaat ben ik zeer tevreden over. Als kersje op de taart heb ik nog een setje klapraampjes achter ingebouwd.





































En om nog eventjes weer terug te gaan naar de Golf, ik heb een setje Fuseepen-verlengers gekocht en laten vastlassen aan fusees die ik nog op reserve had liggen. Deze corrigeren het rollcentrum en als ik de verhalen moet geloven, gaat dit heel positief uitpakken in de wegligging. Ook heb ik draagarmen gekocht met uniballs.

Dit allemaal blijft eerst nog even op de plank liggen en wil ik zoals het nu lijkt in de winter van 2025/2026 inbouwen. Ik wil dan graag de motor etc eruit halen om de motorruimte aan te pakken; borstelen, roest weghalen, doorlassen, etc, etc...








Reply With Quote
  #791  
Old 13-10-2024, 17:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Oja, 1 april heb ik nog 3 sessies gereden op het TT Circuit in Assen tijdens een Vrij Rijden dag van RSZ! Het begon dus al lekker met de startproblemen, maar eenmaal aan de praat gekregen heb ik geen startproblemen meer gehad. Het weer zat helaas niet echt mee...het was een regenachtige dag en de sessies die ik reed waren ook tijdens regen en op een natte of deels natte baan. In de eerste sessie ondanks dat toch nog een 2:04 kunnen rijden op de AR1`s.



De 2e sessie was op een zeiknatte baan, dus tempo ging omlaag. Ook begon de Golf steeds meer dood te vallen op willekeurige momenten, heel irritant en frustrerend. Dit werd veroorzaakt door het roestige relais denk ik...dus moet volgend jaar voorbij zijn. Tegen het einde van de sessie nam ik de bocht net ff te wijd en kwam ik met links op de kerbstones, waarna de Golf begon te glijden. Ik heb nog tegengestuurd en gas gegeven, maar belande al vrij snel in het gras aan de rechterkant van de baan en dan ben je passagier. Op het moment van het gras in glijden, had ik nog een snelheid van ongeveer 150km/h, dus het duurde ff voordat ik stil stond! Ik heb gelukkig niets geraakt, maar ben wel over een uitritje van het circuit gestuiterd, door de grindbak gekomen en uiteindelijk op het asfalt tot stilstand gekomen. Je kan wel begrijpen dat het toen ff tijd was voor een schoon boxershort

Bij de gele pijl begon de Golf te glijden en schoof hij over het asfalt links het gras op. Bij de blauwe pijl stond ik stil. Helaas had ik de GoPro te zacht vastgedraaid in de klem, waardoor hij op het moment dat ik over de kerbs gleed al naar beneden draaide...








De 3e sessie heb ik wel gereden, maar dit was een sessie die niet echt noemenswaardig was....de Golf hikte en stotterde erover en het regende nog steeds. Deze sessie heb ik daarom ook niet online gezet. Wel was het lekker om na die flinke glijer nog eventjes te kunnen rijden

Paar fotootjes van die dag:





















Last edited by René : 13-10-2024 at 18:10.
Reply With Quote
  #792  
Old 21-10-2024, 08:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Tijdje geleden ben ik begonnen met de eerste veerpoot op te knappen. Ik heb van ‘t zomer een straalkast en grotere compressor gekocht en die komt goed van pas tijdens het opknappen van de wielophanging van de Golf:




















Reply With Quote
  #793  
Old 21-10-2024, 08:22
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 929
Default

Handig idd. Ik heb er helaas geen plek meer voor.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #794  
Old 04-11-2024, 02:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Tijd voor een fotodump!

Afgelopen week druk geweest met de voorwielophanging van de Lupo. Het karretje heeft er bijna 3 ton op staan en grotendeels was het nog origineel spul. Ik heb het subframe gedemonteerd compleet met draagarmen, stabilisatorstang en stuurhuis en alles opgeknapt; het subframe, draagarmen en beugeltjes gestraald, in de roestomvormer gezet, gespoten met zinkspray en vervolgens afgelakt met hoogglans zwart.

Alle rubbers, fuseekogels, stuurstangen, stuurkogels, etc vervangen voor nieuw spul. Ook het wiellager linksvoor vervangen, omdat deze behoorlijk aan het zingen was. De fusees heb ik niets aan gedaan, omdat ik deze tzt ga vervangen voor een setje van een Lupo Sport inclusief nieuwe remschijven, blokken, etc..

De fuseekogels en stuurkogels zijn links en rechts verschillend en als je deze andersom monteert (links op rechts en andersom), krijg je meer caster. Meer caster is natuurlijk altijd goed, maar bij mij was het vooral te doen om iets meer ruimte te creeeren tussen wielkast en band.

De moer waarin het subframe wordt vastgedraaid is mee gaan draaien met de bout, dus die moest even vakkundig gedemonteerd worden later weer worden dichtgelast. Al met al een leuk klusje waarbij alles er nu weer tiptop uitziet en een stuk beter rijdt! De achterwielophanging doe ik later een keer. De originele achteras wordt dan vervangen door eentje van een Lupo Sport (heeft standaard een ARB) en schijven achter.






































































Nu eerst maar weer eens verder met deze bult stof



Last edited by VeeDubber : 04-11-2024 at 07:26.
Reply With Quote
  #795  
Old 04-11-2024, 19:05
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,554
Default

klaar voor de volgende 3 ton
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #796  
Old 04-11-2024, 19:06
nielsfeenstra nielsfeenstra is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 20
Default

Zo, daar knapt dat subframe echt van op!

Slim bedacht om de lijmklemmen op deze manier te gebruiken hier was ik zelf nog niet opgekomen.

En die TECNOMAGNESIO-velgen maken het wel helemaal af stoer-karretje zo.
__________________
je kunt dit project ook volgen via youtube. https://www.youtube.com/@Olie_en_Onzin

rust is lighter than carbon fibre
Reply With Quote
  #797  
Old 05-11-2024, 07:58
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Netjes man
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #798  
Old 05-11-2024, 10:38
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

De hamvraag is natuurlijk, passen die fusee kogels op een golf 2?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #799  
Old 16-11-2024, 20:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Gisteravond wat toffe platen geschoten in de Eemshaven:











Reply With Quote
  #800  
Old 17-11-2024, 20:30
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2006
Posts: 813
Send a message via MSN to Ronin
Default

Mooi om te zien René
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum