#21
|
||||
|
||||
Ja, het is een mechanische brandstofpomp die op de cilinderkop zit.
Dus dat het met scheuten komt is normaal, check. Is dan een drukregelaar de enige optie? of heeft er iemand nog een briljant idee?
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug |
#22
|
||||
|
||||
Met een drukregelaar hou je benzine in de leiding, tot de druk te hoog wordt (gas los, stationair) en dat laat ie terug vloeien naar de tank. In theorie is dat hetgeen je nodig hebt toch?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
#23
|
||||
|
||||
ja daar heb je wel een punt inderdaad
Is er niet iets wat ik nog kan proberen op de carburateur ,membraan vernieuwen o.i.d. ? Wil de auto zo origineel mogelijk houden
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug |
#24
|
||||
|
||||
Kan het veel kwaad om met de retour afgedopt rond te rijden?
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug |
#25
|
|||
|
|||
Je hebt een Solex 34PICT5 carburateur? Mijn 34PICT5 carburateur op mijn 74er golf heeft helemaal geen retour. Let op er zijn veel verschillende varianten van de 34PICT5. Mijn benzinepomp zit ook op het onderblok en wordt aangedreven door de tussenas die van jou zit op de cilinderkop. Ook dat is weer een verschil.
Kan niet aangeven of je die van jou zomaar kunt afdoppen. Als ik moet gokken lijkt het me niet dat je deze zomaar kunt afdoppen als deze er af fabriek wel op zit. Waarom mijn 34PICT5 geen retour heeft weet ik niet maar dit is af fabriek zo en dus origineel.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#26
|
||||
|
||||
Ik heb de 34 Pict 5 inderdaad.
Benzinepomp zit bij mij ook op het onderblok. De retourleiding gaat ook via een t spiltsing, deze zit onder de luchtfilter, boven het kleppendeksel. Waarom zij dit zo hebben gedaan.. snap ik niet helemaal want bij lekkage wil je liever geen benzine naar je je spruitstuk zou je denken..
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug |
#27
|
|||
|
|||
Bij mij komt de benzineleiding naast het uitlaatspruitstuk omhoog. (origineel) Blijkbaar zagen ze vroeger niet zo veel gevaar dan dat als ze nu zien.
Stukje hierboven schrijf je dat je pomp op de cilinderkop zat vandaar mijn opmerking.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
Hij heeft een 1600, wat in principe hetzelfde blok is als de 1500 in jouw 74er, dus bij hem zit de benzinepomp ook op 't onderblok. Bij de kleine motortje's (1100 + 1300) zitten deze op de cilinderkop.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#29
|
||||
|
||||
maar kan het veel kwaad om met de retour afgedopt rond te rijden?
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug |
#30
|
|||
|
|||
Volgens mij niet. Bij mijn 77 Golf 1600 is ook helemaal geen retour leiding aanwezig. Gewoon proberen kan weinig kwaad, vlotternaald kan de druk wel aan.
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983 |
#31
|
||||
|
||||
ok thanks
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug |