Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-10-2022, 21:52
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default Slaat niet meer aan na inspuiten zekeringkast met contactspray

Probleem omdat het knipperlicht niet meer werkt, behalve als ik de alarmlicht knop op de halve stand zetten..

Dus vandaag de hele kast eruit gehaald omdat ie heel vies was, vooral aan de achterkant..

Alles schoongemaakt en met contact spray ingespoten.

Daarna alles weer aangesloten.

Start motor draait wel, maar hij slaat niet meer aan.

Zit wel benzine in de filter…


Wat kan het zijn?! Brandstof relais?
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug

Last edited by loadone : 09-10-2022 at 21:54.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2022, 06:57
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Zitten de relais op de goede plek? Alle draadjes goed aangesloten?
Krijgt de computer spanning? Etc
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #3  
Old 10-10-2022, 10:44
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Alles zit zoals het zat. (Was zo slim om een foto te maken)

Kan contactspray spuiten in een zekeringkast kan dat kwaad?

Motor slaat helemaal niet aan gaat direct uit..

Benzine relais?
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #4  
Old 10-10-2022, 11:29
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Mijn glazenbol is even weg voor onderhoud dus ik kan niet zien wat er precies mis is.



Geintje natuurlijk, ik zou het ook niet weten. Contactspray vervliegt weer, anders moet het juist kortsluiting veroorzaken zou ik zeggen. De exacte werking is me wel onbekend, ik gebruik het bijna nooit.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #5  
Old 10-10-2022, 13:13
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Klopt dit schema voor de zekeringkast uit 1977?

1 dimlicht links 8a
2 dimlicht rechts 8a
3 grootlicht links+controlelampje 8a
4 grootlicht rechts 8a
5 achterruitverwarming 16a
6 waarschuwingslichten en stoplichten 8a
7 binnenlicht,sigareaansteker,radio enachterruitverwarming[stuurstroom] 8a
8 knipperlichten 8a
9 Achteruitrijlichten,claxon,brandstofafslagklep[diesel]auto.chok en stationaairafslagklep[benzine] 8a
10 kachelblower 16a
11 ruitenwisser,ruitensproeier en intervalrelais 8a
12 kentekenlicht 8a
13 stadslicht en achterlicht rechts 8a
14Stadslicht en achterlicht links 8a
15 koelluchtventilator 16a
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #6  
Old 10-10-2022, 16:58
joost_joost joost_joost is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2016
Posts: 109
Default

Quote:
Originally Posted by loadone
Motor slaat helemaal niet aan gaat direct uit..


Wat bedoel je hier mee? Is er wel ontsteking tijdens het starten maar na het loslaten van de sleutel loopt hij niet door? Of is er helemaal geen ontsteking.

Meet eens of je tijdens het starten spanning hebt op de plus van de bobine.

Wat gebeurt er als je remmenreiniger in het luchtfilter spuit tijdens het starten? Dit met twee personen doen, spuiten terwijl de startmotor loopt.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-10-2022, 22:41
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

> remmenreiniger in het luchtfilter

Wacht daar nog maar even mee, ik verwacht eigenlijk echt een elektrisch probleem.

> Klopt dit schema voor de zekeringkast uit 1977?

Zou kunnen, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Als het klopt is zekering 9 de enige die er toe doet, en die kun je dan testen door de claxon te proberen.

Anders inderdaad spanning op de bobine meten (kan al met een testlampje): plus op de "hete" kant, impulsen van de ontsteking op de "koude" kant.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-10-2022, 11:07
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Ok dank ik ga het straks proberen.

Als het brandstofpomp relais defect is, zou die dan wel een beetje aanslaan?
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #9  
Old 11-10-2022, 12:08
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by loadone
Ok dank ik ga het straks proberen.

Als het brandstofpomp relais defect is, zou die dan wel een beetje aanslaan?

Niet meer als de benzine uit de injectoren ook verdampt/ weggespoeld is

Hoor je de pomp wel lopen als je het contact aanzet? Je kan zelfs het relais horen en voelen klikken?
Heb je zeker alle relais op de juiste positie terug gezet?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #10  
Old 11-10-2022, 15:13
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

De eerste K-Jetronics EG hadden geen pomp zoem op contact. Pomp ging daar pas lopen bij starten dus geen voor prime zoals bij de latere DX.

Zoek de draad naar de pomp even op positie 14 geloof ik gele stekker zo uit mijn hoofd. Probleem met die ronde stekkertjes is dat ze uitlubberen bij golf 1 dit is algemeen bekend. Als je relais 1 heb die er even uit en die twee dikke poten met elkaar verbinden met een draadje en dan zou de pomp moeten lopen. Achter meten bij de pomp. 1 massa en 1 plus en hij moet lopen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #11  
Old 11-10-2022, 17:54
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Blijk ik alleen maar 3 relais te hebben die niets met de brandstof te maken hebben..

Heb zekering 9 venieuwd maar slaat helaas niet aan, stekkers zitten achter allemaal goed vast.

Maar slaat nog steeds niet aan
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #12  
Old 11-10-2022, 20:16
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Is er wel een vonk dan?
Bougie uitbouwen, aansluiten op de kabel, ergens tegen massa houden en dan starten. Let op dat je zelf geen massa vast hebt, dat prikt
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-10-2022, 08:10
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Gezien ik al een maand problemen heb dat de knipperlichten en het dimlicht af en toe uitviel ben ik bang dat het in de zekeringkast zelf moet zitten.

Kan het nog uitmaken als 1 van deze niet op de juiste plek zit?

__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #14  
Old 12-10-2022, 10:04
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

Welk bouwjaar is de golf? Heb je nog het oude paneel met de buiszekeringen/glaszekeringen of heb je al nieuwe CE1 paneel met steekzekeringen? (zoals deze hedendaags ook in auto's zitten).

Uitgaande van dat een oude type paneel/kast hebt, zitten de voorste twee verkeerd om. De rood/zwarte draad moet namelijk op pin G6 (Rad. Fan Thermoswitch), daar heb jij nu de rode draad opzitten. Deze hoort weer op G1(Jumped to Pin H). Geloof dat je simpelweg gewoon geen spanning krijgt omdat deze verkeerd om zitten.

EDIT: G1 is intern verbonden aan G6 via zekering 15, heeft er dus niks mee te maken/ maakt niet uit hoe deze verbonden is.

Vind hier (onder Ceramic Fuse Box) alle functies/draden etc: https://clubgti.com/forums/index.ph...5/#post-1945626

Last edited by RobertVoorst : 12-10-2022 at 10:30.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-10-2022, 15:03
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Ik heb de originele zekeringkast erin zitten met de buiszekeringen.

De foto's had ik gemaakt voor ik alles los heb gemaakt, zitten ze ook zo en toen sloeg de motor nog goed aan..

Ik ga het na werk i.i.g. uitproberen
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #16  
Old 12-10-2022, 15:29
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Quote:
Originally Posted by loadone
Blijk ik alleen maar 3 relais te hebben die niets met de brandstof te maken hebben..

Heb zekering 9 venieuwd maar slaat helaas niet aan, stekkers zitten achter allemaal goed vast.

Maar slaat nog steeds niet aan



Welke nummers heb je dan qua relais? Het relais van de brandstofpomp is een hoog relais, met een paar dunne en 2 hele dikke poten. Nummer is meestal 1. (nummer wisselt trouwens ook met bouwjaren maar er kan van alles in gegooid zijn) De pomp bij deze auto's draait helemaal niet voor, die draait pas als er ontstekingspuls is.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #17  
Old 12-10-2022, 15:46
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Ik heb gisteren alle relais nagelopen en geen enkele zijn voor de brandstof.. alle drie voor ruitenwissers / interval

19 en 72 aan de buitenkant de VW nummers weet ik nu niet maar heb ze alle 3 op de VW nummers gezocht iig.

Kan het dat de 1977 1.6 modellen geen relais hiervoor hebben?
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #18  
Old 12-10-2022, 16:30
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

> Als het klopt is zekering 9 de enige die er toe doet, en die kun je dan testen door de claxon te proberen.

En? Werkt de claxon?

> [..] spanning op de bobine meten (kan al met een testlampje): plus op de "hete" kant, impulsen van de ontsteking op de "koude" kant.

En? Meet je +12V op de bobine, en impulsen op de andere pool van de bobine?

Met een beetje meer systematisch zoeken was dit probleempje al lang opgelost...
Reply With Quote
  #19  
Old 12-10-2022, 17:16
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Getest en geen toeter

Ik ga nu een voltmeter proberen terug te vinden voor de bobine.
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug
Reply With Quote
  #20  
Old 12-10-2022, 18:25
loadone's Avatar
loadone loadone is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 242
Default

Nieuwe zekeringen gehaald 8A, maar nog steeds geen toeter.

Voor Erik baas: Voltmeter is zoek…

Maar nu dat er geen stroom bij de toeter komt ligt het probleem waarschijnlijk aan de zekeringkast zelf, of zie ik dit verkeerd?!
__________________
Golf Mk1 Ist das auto alle anderen ist wertloses zeug

Last edited by loadone : 04-11-2022 at 16:45.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum