|
||||
|
||||
HELP! Alarm van Passat 3B6 slaat helemaal op hol...
Wie o wie kan me helpen? Opeens slaat het alarm van mijn Passat uit 2001 helemaal op hol. Ik heb al vanalles geprobeerd, deuren allemaal open en toe doen, drukken op de knop in de B stijl voor de bewegingsmelder, sleutel 2x naar rechtsdraaien in de deur.
Niets werkt... Ben bij de schoonfamilie nu, dus komt wel echt heeeel slecht uit. |
|
|||
|
|||
Accu los en op die manier een harde reset geven?
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb uiteindelijk de accu losgegooid voor de nacht, en sinds hij weer aangekoppeld is geen problemen meer. Hopelijk blijft dat zo... |
|
||||
|
||||
Als het een fabrieksalarm is eventjes uit laten lezen om te zien wat de oorzaak was?
|
||||
|
||||
Volgens mij was de oorzaak een te lage boordspanning. Gisteren wou de auto niet meer starten. Had al twee weken dat hij er een seconde langer over deed om te starten, maar dacht dat dit kwam door slechte distributietiming. Had de riem gewisseld maar hij stond lichtjes verkeerd, je merkte dat de motor ruwer liep.
Accu gaf ook 12.1V aan, heb niet gemeten tijdens het starten maar wrs kan hij gewoon de stroom niet meer leveren. De accu is ook al minstens 6 jaar oud. |