#21
|
|||
|
|||
Gisteren mee bezig geweest,
Onderste slang bleef nog koud.. Maatje van me heeft nog een thermostaathuis liggen, Mochten we niet verder komen gaat er een compleet nieuw & werkend thermostaathuis op, Mocht dat het niet zijn dan gaat er een mailtje uit naar de garage wat betreft de waterpomp & zet ik er zelf even een in😁 Het is tijd om nu te gaan vervangen in plaats van het op ontluchten te gooien😜 De thermostaat zit erin met de veer richting het blok, en het pennetje richting de slang. Dat zou toch echt goed moeten zijn? Thermostaathuis heb ik compleet voor 35 euro, prijzen bij zelfmontage schelen echt gigantisch😁 |
#22
|
|||
|
|||
Ohja,
Maatje die meekeek is zelf monteur, en was van mening dat er heel weinig druk werd opgebouwd. Zou dit nog ergens op kunnen wijzen? |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt. Van belang is wel dat de rubber ring aan de goede kant ligt, tussen thermostaat en het deksel. Quote:
Op een niet goed werkende pomp of blokkade in het systeem
__________________
|
#24
|
|||
|
|||
Update: net een stuk gereden, slangen worden nu hard (druk wordt opgebouwd), enkel werd die nog wel warm met kachel op standje roosteren en slaat de fan nog niet aan als de climatronic uit staat😅
Kwestie van verder ontluchten? Of de pomp checken? |
#25
|
||||
|
||||
Wordt de slang aan de onderkant nu ook warm en de radiator zelf is deze ook overal warm? Als de fan niet aanslaat lijkt me dat de thermoswitch of defect is of zijn temperatuur nog niet bereikt.
__________________
|
#26
|
||||
|
||||
Heb je hier al naar gekeken waar ik je al op tipte? Dit is een bekend probleem.
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...-6-16v-AUS-145k Op het eerste oog lijkt dit onderdeel ok. Het is de flens waar je het pinnetje van de thermostaat in zet. De thermostaat hoort zich hier tegen af te zetten maar de achterkant breekt eraf waardoor het pinnetje er gewoon doorheen kan schuiven. Dit is een bekend probleem bij de Golf 3/4/Seat’s met 1.4 en 1.6 small block motoren. Zo te zien dus ook de 16 kleppers.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#27
|
|||
|
|||
Ik denk dat het inderdaad het pinnetje is,
Morgen heb ik het thermostaat huis (alles erop en eraan) en laat ik het weten👌👌 Is dit het pinnetje aan de buitenkant van de thermostaat of? (Kant van de slang) |
#28
|
|||
|
|||
In de slang aan de buitenkant zat geen binnenstuk van de flens, heb nu het thermostaat huis en daar zit die wel in, jammer dat ik nog niet weet hoe je een foto moet uploaden anders had ik het wel gedaan😁
Ik hou jullie op de hoogte ! |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Hier staat het in detail uitgelegd; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486
__________________
|
#30
|
|||
|
|||
Thermostaathuis zit erop,
Enkel lekt de koelvloeistofbuis? Achter het blok.. Hoe kan ik deze vervangen? De buis lekt iets bij de waterpomp.. |
#31
|
|||
|
|||
Flens
Hier iniedergeval een foto van de Flens
Hij was niet veel meer waard qua werking met de thermostaat, Dankjewel voor de tip hierover !! |
#32
|
|||
|
|||
Meester koelsysteem meld zich,
Nieuwe buis besteld voor 7 euro ! Als die buis er in zit is alles opgelost, Dankjewel voor jullie hulp! Ik zal op dit forum nog helpen waar ik helpen kan en sowieso meelezen😎🙌 |
#33
|
||||
|
||||
Top! Goed om te horen!
Wat was nu precies het probleem want met je omschrijving snap ik het nog niet helemaal?
__________________
|
#34
|
||||
|
||||
stift van de theromstaat niet goed in de buis/houder gezet,
of een ander probleem? |
#35
|
|||
|
|||
Thermostaatflens was enorm versleten,
Zodanig dat de stift van de thermostaat zich niet meer kon afzetten omdat hij er langs schoot. Radiateurfan draaide niet meer, nieuwe fan ingehangen en draaide weer. Het was een ophoping van problemen, die uiteindelijk allemaal gefixt zijn (gelukkig) Naar mijn vermoeden is alles begonnen met het niet meer draaien van de fan waardoor de kvs niet werd afgekoeld. Specialisten waren van mening dat het toch aan mijn thermostaat lag, enkel is er toen een verkeerd model in gezet die er voor zorgde dat de flens dit keer helemaal afbrak. Zit ook een gat in de flens zelf door de thermostaat. Ik was een beetje klaar met het verhaal dat garage's me aan het platbombarderen waren met: koppaking, waterpomp en noem maar op. Dus ben zelf gaan kijken aan de hand van advies van jullie. Constatering: radiateurfan draait niet, getest dmv 12v Oplossing: nieuwe radiateurfan Constatering: flens kapot (thermostaat zet zichzelf niet meer af) Oplossing: nieuw compleet thermostaathuis incl sensor, thermostaat en flens (35 euro ga ik niet voor tobben) Constatering oude thermostaathuis: gedeelte waar de thermostaat op gemonteerd wordt grotendeels afgebroken / versleten. Oplossing: nieuw huis :p Constatering: koelvloeistof loopt er net boven de waterpomp uit als kvs via het expansievat wordt aangevuld. Constatering garage: waterpomp lek Oplossing garage: waterpomp vervangen (niet akkoord gegaan) Oplossing mij: met spiegel de koelbuis bekeken, kvs buis lekte bij ingang waterpomp / blok. Buis losgehaald en een afgebroken eindstuk buis aangetroffen die de afdichtring op zijn plek zou houden (wat niet meer het geval was). Ik ga er maar op gokken dat deze auto door de garage is verkocht met het idee 'we zien wel wanneer het fout gaat' Erg klote, maarja. Ben blij dat alles weer werkt. Last edited by SleeuwijkIV : 09-09-2020 at 13:37. |
#36
|
||||
|
||||
Goed bezig!
|
#37
|
||||
|
||||
Toch nog een aardig lijstje, maar nu is het weer 100%. Goed bezig!
__________________
|
#38
|
|||
|
|||
Ja zeker👌 dankjewel
Zelf sleutel ik eigenlijk nooit maar met wat lees en logisch denkwerk valt er toch nog wat uit te halen😅 Ik hoop dat ik nog aardig wat kennis kan vergaren hier😜 |