Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-08-2020, 09:57
Beuntoko Beuntoko is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2020
Posts: 8
Default Golf 3 2.0 gti>2.8 24v>r32

Na mezelf een tijdje geleden voor gesteld te hebben word het nu tijd voor een project topic.

Per toeval liep ik in april tegen een golf 3 gti aan zonder motor bak en interieur in de best bijzondere kleur Ld6t electronic green.
Na wat contact met de verkoper die me vertelde dat ie een paar jaar geleden helemaal over gespoten is toch maar is gaan kijken, bij aankomst bleek al
Snel dat het een hele solide basis is voor een leuk project




Bij thuis komst alles er van onder gesleuteld




Eerst alle remleidingen vernieuwd en de motor ruimte schoongemaakt
En de koppeling omgebouwd naar hydraulisch

Toen de motor er in gehangen




Ondertussen nog een zwart collor concept interieur opgehaald




Auto toen snel klaar gemaakt voor de rdw keuring van 4 naar 6 cilinder








Dat is allemaal zonder slag of stoot gegaan.
Daarna nog een h&r schroefset geplaatst met verstelbaren toplagers
En de klauwen geel gespoten en voorzien van ebc schijven en yellowstuff blokken.






Specs tot nu toe
2.8 24 v 204 pk
Asd tdi bak omgebouwd voor een vr6 met een quillife sper er in
H&r schroefset
Cupra r remmen voor (achter word nog aan gewerkt)
Onderstel volledig in de pu rubbers
H&r anti roll bar voor +achter

Bedoeling was er deze zomer zo mee te rijden en daarna een r32 er in te bouwen
Totdat ik vorige week de snelweg opreed en ik een gekke ratel gevolgd door een flinke klap hoorde... einde verhaal van de 2.8




De r32 motor die ik had lag nog helemaal in onderdelen, deze heb ik nu weer opgebouwd en in de golf gehangen. Nu bezig met de kabelboom, maar dat komt in de volgende update !

Nog een vraagje hoe krijg ik de foto’s gedraaid ?
Reply With Quote
  #2  
Old 19-08-2020, 10:14
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Mooi project! En die motor is goed stuk man, poeh..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 19-08-2020, 11:05
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,573
Default

Lekker project! Ga ik zeker volgen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2020, 22:26
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

Gaaf project zeg! Succes met inbouwen van de R32.
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #5  
Old 22-08-2020, 20:04
Beuntoko Beuntoko is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2020
Posts: 8
Default

Tijd voor een update.

Het oude blok wat veder uit elkaar getrokken, om te kijken wat er nog bruikbaar is onderblok en krukas kunnen zo de oud ijzer bak in



Toen veder gegaan met de r32 motor.
onderblok opgezocht



Dat vervolgens schoongemaakt gecontroleerd en alle pakkingen vervangen




Tussen door nog wat lossen delen schoongemaakt
Voor en na






Cilinder terug gemonteerd nieuwe ketting gemonteerd en een verlicht vr6 vliegwiel met koppeling geplaatst




Bak en motor gekopeld en in de golf gehangen






Ik heb eerst geprobeerd de kabelboom van de 2,8 te gebruiken maar dat is niet naar mijn zin, kreeg hem er wel draaiend mee. ondertussen dus bezig de kabelboom van de a3 uit te zoeken en aan te passen.

Toen de gordels geel laten maken en het stuur gewisseld voor een gele variant




Ook de turbo die ik er bij gekocht heb maar is gepast.



Nog een vraagje voor de kenner,
Weet iemand hoe je de compressie verhouding kan uitrekenen? ik wil met een decompressie plaat gaan rjden, ik heb er 1 van 3,65 mm

Dit was het voor nu weer
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2020, 13:43
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Vr6 krukas erin. Geeft lagere compressieverhouding en is sterker als de meeste R32 krukassen.

Wat voor een turbo is dat? Wat is je doel qua vermogen?
Reply With Quote
  #7  
Old 24-08-2020, 06:44
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

Quote:
Originally Posted by Beuntoko
Weet iemand hoe je de compressie verhouding kan uitrekenen? ik wil met een decompressie plaat gaan rjden, ik heb er 1 van 3,65 mm


Hier staat het wel aardig uitgelegd;

https://www.mvwautotechniek.nl/compressieverhouding/
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 24-08-2020, 10:11
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Hele toffe kleur voor een Mk3 ! Zie je niet heel veel.
De auto ziet er ook goed uit..

Hou ons op de hoogte van de vorderingen.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum