|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
ff voorstellen :mijn Wolfsburg GTI 16v
Ik heb nu sinds 2 maanden een Golf 2 gti 16v uit 90 en ik ben er helemaal verzot op :biggrin:
Motorcode: PL Kleur: brilliant zwart LA9V DOHC 129 pk standaard Elektrisch Recaro interieur Stuurbekrachtiging ABS Elektrische ramen Centrale duurvergrendeling Cruise control Origineel schuifdak 3-delige BBS velgen Pirelli 5000 banden Snelle inlaat nokkenas 2-delige Spaghetti spruitstuk Sebring uitlaat van voor tot achter Bonrath Powerrohr Embleemloze grill G60 Bumpers Origineel spiegelglas achter Speedlifters motorkap Andere grill ingezet Interieur moet ik nog reinigen en kapje handrem is eraf wat er zat een plastic armsteun ingeschroeft, waarvan de moeren de handremkabels blokkeerde. Tot nu toe gedaan door mij en hulp van monteur: Bij 217.180 km vervangen: Rubberen spruitstuk lucht. Olie stop Luchtfilter Olie filter Bougies Versnellingsbak olie Motorolie ABS olie Distributiesnaar + spanrol Riem stuurbekrachtiging Bij 218.500 vervangen: Motorolie Oliefilter Versnellingsbak olie Riem dynamo Bij 218.700 vervangen: Stangetje tussen pook stang en versnellingsbak ( plastic klemmetje afgebroken ) Ik zit er nu over te denken om een 2e motorblok bij te kopen zodat ik die alvast kan opknappen. Ik heb een PL zien staan op internet voor 75 euro met inlaat compleet.Met 170 op de teller. Is dit de moeite waard ? Sowieso vind ik dit interessant om te doen. Ik ben student werktuigbouwkunde dus als ik het blok koopt duurt het wel ff voordat het af is vanwege het budget Wat kost het ongeveer om zoiets te reviseren ? ( pakkingen kleppen ) ? Last edited by saus : 11-08-2006 at 13:38. |
#2
|
|||
|
|||
Mooie kar, gefeliciteerd. Nog even de achterruitenwisser platleggen... Gevoelig punt is wel alle elektronica op je auto, leuk zolang het werkt, duur als het kapot is.
Waar studeer je WB? Vind ik altijd interresant als WB'er. Reviseren is prijzig, en er zijn nogal wat bewerkingen die je (meestal) niet zelf kunt doen. Is er een reden waarom je een nieuw motorblok wilt? Ik heb die van mij ook gekocht met 217.000 km op de teller, en die staat nu op 255.000. Hij doet het altijd, maar loopt niet meer als nieuw Ik bedoel maar dat je er met wat onderhoud (wat je al doet) best nog wat kilometers mee kunt maken.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 17-06-2005 at 10:36. |
#3
|
||||
|
||||
Leuke wagen, lekker luxe uitgevoerd ook, lekker.
V.w.b. een 2e blok, wat zoek je precies, eentje die je helemaal uit elkaar gaat trekken en dan reviseren? Ik heb nog een PL staan die niet helemaal fris meer is, maar het onderblok+zuigers+krukas e.d. mag je voor weinig van me overnemen. Cilinderkop(pen) heb ik evt. ook nog wel.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#4
|
||||
|
||||
Studeer WB op de TH-Rijswijk, hiervoor op de TU-delft gezeten maar dat ging me niet snel genoeg.
Nouja wil er nog een motorblok hebben zodat ik alvast onderdelen schoon kan maken en spuiten/coaten/polijsten zonder dat ik al te lang stil sta. En de cilinderkop wil ik met der tijd laten bewerken. Maar hij moet wel een beetje fris zijn ( reserve blok). Helemaal reviseren is dus wat prijzig Maar ik heb er al 1 op het oog. morgen ff kijken of het wat is |
#5
|
||||
|
||||
Beetje poetswerk en dan is het een aardig bakkie. Zeker lekker luxe uitgevoerd, is die cruise een after market cruise of een originele ?
Verder ben ik zelf niet weg van die antenne en de uitlaat. Blok reviseren is zeker niet goedkoop, maar als je zelf een hoop doet kan het de helft schelen uiteraard. Cilinderkop bewerken is alleen niet goedkoop en de klepstoters zijn prijzig omdat het er 16 zijn :p
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
||||
|
||||
ja indd reviseren is een kostbaar verhaal zeker wanneer je het grondig aan pakt.
bedenk zelf eerst wat je wil . ga dan verder kijken wat de kosten zijn. |
#7
|
||||
|
||||
De cruise control is er later ingebouwd.
Maar ik heb het motorblok gekocht van die jongen. Ik hou em dus gewoon als reserve blok. Ik ga alleen het inlaatspruitstuk polijsten, de kleppendeskel spuiten en die zet ik over. Cilinderkop wil ik met der tijd als ik gespaard heb laten bewerken Die gast had ook nog een versnellingsbak liggen die goed was ( lekte nergens, nergens speling, en kon makkelijk in alle versnellingen). Tja bij mij is de synchromeshring kapot naar zijn 2. Dus binnenkort na mijn tentamens lekker klussen. |
#8
|
||||
|
||||
hoeveel km heeft het blok wat je erbij hebt gekocht?
|
#9
|
||||
|
||||
170.000 en ook een PL .
|
#10
|
||||
|
||||
welkom, nette auto
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#11
|
||||
|
||||
Ik kwam dit oude topicje tegen van mij
Ik denk ik post er gewoon wat nieuwe foto's in van hoe die er nu bij staat. Zonder de BBS'jes nog Met de RM's |
#12
|
||||
|
||||
mooi golfje en ook houden zo!!
rm is trouwens 2 delig ipv 3 delig |
#13
|
||||
|
||||
Jup, wat was ik onwetend een jaar geleden
Hoe vies dat ding ook was ooh ooh ohh |
#14
|
||||
|
||||
net ding, blokje al gereviseerd?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#15
|
||||
|
||||
Mooie orginele wagen niets meer aandoen
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#16
|
||||
|
||||
heb hetzelfde gedaan en was al met al een 1200 euro kwijt incl motorblok, gaat echter wel om n KR blokkie kop laten reviceren 8 klepstoters, onderblok laten honen en nieuwe zuigerveren+ lagerschalen ingebouwd bij n blok met 150dkm.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#17
|
||||
|
||||
Wow. Die auto is echt goed opgeknapt! En die BBS RM zien er heerlijk opgeknapt uit!!
|
#18
|
|||
|
|||
nette wolfs burg
maar zitten er wel sliglachroom ramen in ? het lijkt zo licht achter in |
#19
|
|||
|
|||
nette auto
en een leuke ruime garage om te sleutelen |
#20
|
||||
|
||||
Ja er zitten zeker weten Siglachromen ramen in. Komt waarschijnlijk door het licht.
En het motorblok is nog steeds niet gereviseerd, ik ben nog steeds aan het sparen |