#441
|
||||
|
||||
Quote:
Die van mij was 3,6 kilo |
#442
|
||||
|
||||
|
#443
|
||||
|
||||
Quote:
Poeh die is echt licht Wat merk je daar nou eigenlijk van tijdens het rijden? Kan me voorstellen dat met een vliegwiel van 3.7KG tov eentje van 10kg dat je met gasgeven behoorlijk sneller klimt dan met een zwaar vliegwiel, maar met gas loslaten zal je een sneller afremmend effect krijgen. |
#444
|
||||
|
||||
Quote:
Scheelt weer remblokjes toch Lees ervaringsgewijs dat het eigenlijk alleen in de 1e en 2e versnelling goed te merken is, zoals je zegt toert de motor dan veel rapper op. Ik heb helaas geen referentie om het daadwerkelijke verschil te merken. Het oude vliegwiel (was afgedraaid naar 6,5 kg) heb ik op werk in de draaibank nog proberen af te draaien/vlakken, maar daar kwam na 0,8 mm nog de blauwe waas doorheen. Klonk ook anders op de blauwe (geharde) stukken dus die was gewoon schroot |
#445
|
||||
|
||||
Ja kans dat ie dan een keer stuk gaat moet je niet willen.
Ik heb er voor mijn auto ook nog wel aan gedacht, maar heb er zelf dus geen ervaring mee en ik ken ook niet echt iemand in mijn directe omgeving die dat wel heeft. Ben er wel benieuwd naar wat het verschil zal zijn. Verder ook geen idee of het iets met de motor zelf doet, behalve dan misschien wat een andere stationaire loop? dus eerst maar gewoon zo gelaten |
#446
|
||||
|
||||
@robertvoorst heb je het stuurhuis nog goed ontvangen? ziet er allemaal weer goed uit
__________________
powered by von Tolhausen |
#447
|
||||
|
||||
Quote:
Nope.. PostNL heeft blijkbaar moeite met de pakketten. Is twee keer vertraagd en nu staat er bij de Track & Trace dat ik deze binnen 3 werkdagen kan verwachten, zal me benieuwen! Wel bijzonder dat 2 pakketten uit duitsland binnen 2 dagen op mijn stoep stonden, DHL heeft het blijkbaar meer onder controle dan PostNL |
#448
|
||||
|
||||
Quote:
Nadeel van een lichte is inderdaad dat de roterende massa stationair ook een stuk minder is. Normaal neemt het vliegwiel tussen de ontstekingen in de taak van het rondraaien van de motor over (traagheidsmoment). Dit zijn dan wel hele korte intervallen, maar ik verwacht dat de motor stationair wel enigzins oneenpariger gaat lopen met het lichte vliegwiel. |
#449
|
||||
|
||||
stationair liep hij nog enigsinds normaal hoor.Bij mij pakte hij in iedere versnellings op als een gek (stond ook wel 350+ pk tegenover)
|
#450
|
||||
|
||||
Gewicht vliegwiel/drukgroep/koppelingsplaat:
Tevens de kabel van de snelheidsmeter op goed geluk meebesteld bij Winparts, was iets van 12 euro dus de gok wel waard. Bleek ook nog te passen ook, wat een wonder @Mk2jetta1990 Stuurhuis heb ik afgelopen zaterdag binnengekregen |
#451
|
||||
|
||||
Quote:
super! ben benieuwd naar de fotos als je verder nog wat zoekt stuur maar een pb'tje
__________________
powered by von Tolhausen |
#452
|
||||
|
||||
Quote:
Die beugels van het stuurhuis waren gewoon gefuseerd met de rubbers Aluminium eronder was gaan oxideren en drukte te rubbers naar buiten, toen ik de rubbers eraf had schrok ik wel even van de laag oxidatie, die was wel een millimeter of 4-5 dik Na een beetje prikken en steken was het eronder gelukkig nog zo goed als nieuw. Van het weekend maar even stralen, foto's volgen! Last edited by RobertVoorst : 06-05-2020 at 08:04. |
#453
|
||||
|
||||
Grote blij:
|
#454
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is vaker. Die rubbers zijn volgens mij origineel ook niet meer te krijgen. Van powerflex wel volgens mij...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#455
|
||||
|
||||
Quote:
Heb de ‘OEM’ van Febi Bilstein gepakt, past prima |
#456
|
||||
|
||||
Stuurhuis in de lak (andere beugel hangt nog te drogen) met nieuwe rubbers:
Grote opruiming gehad op zolder, mooi plekje voor alle spullen weten te maken: De komende maand staat de uitlaatlijn in de planning ( Tezet 4-1 spruitstuk, 200 Cells VR6 Metaalkat en 60 mm supersprint lijn met midden en einddemper). Ondertussen de laatste bouten aan het verzinken en hopelijk dit weekend de bak weer in elkaar bouwen. Dan rest enkel nog de revisie van de G-Lader en kan daarna alles in elkaar en de auto in! Last edited by RobertVoorst : 12-05-2020 at 17:01. |
#457
|
|||
|
|||
Ik lees hierboven over het afgedraaid vliegwiel. Degene die daar meegereden hebben of rijden. Hebben jullie last van lawaai uit de versnellingsbak als hij in zijn vrij staat? Als koppeling wordt ingetrapt is klapperend geluid weg.
Ik heb dit wel ervaren en worstel er momenteel mee. Betreft een 8v g60 met afgedraaid vliegwiel van 6,3 kg. Deze maakt alleen lawaai als koppelingspedaal niet ingetrapt is, ook tijdens rijden. Met een origineel vliegwiel is klapperend geluid weg. |
#458
|
||||
|
||||
Quote:
Grappig, ik heb dit ook met mijn Touran 2.0 TDI. Met het originele 2 massa vliegwiel maakte hij geen geluid. Nu met een vast vliegwiel maakt de bak geluid met stationair lopen. Zelfde als wat jij omschrijft. Ik heb ook geen idee wat dit veroorzaakt. Nu anderhalve ton later nog steeds niets kapot. Ik hoor het vaker dat hierover gesproken word.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#459
|
||||
|
||||
Quote:
persoonlijk zou ik voor de gewone diameter uitlaat gaan.ik had met een 60mm een hoop meer herrie,maar geen extra vermogen. Ik reedt met 350+ pk met gewone normale diameter |
#460
|
||||
|
||||
Quote:
Dus met de standaard 54 mm? Meer herrie is inderdaad niet de bedoeling als het niks anders brengt! |