#1
|
|||
|
|||
Dillema schroefset golf 2
De volgende (lastige) situatie.
Ik rijd momenteel op een tatechnix (stroeve troep) schroefset. Deze zat er al onder toen ik de auto kocht. Nu met 14 inch velgen, voor 6,5j en achter 8,5j met getrokken bandjes. Nu heb ik een set ATS Cups aangeschaft met de volgende specs: - 15 inch - 7,5j - 195/50/15 bandjes Ik wil graag comfortabel met dit setje gaan rondrijden van de zomer. Ik heb mijn twijfels of het qua hoogte te doen gaat zijn met die baggerset die er nu onder hangt. Bandjes zijn uniroyals en nog zgan dus andere banden zijn geen optie. Nu vroeg ik me af welke schroefsetjes hiermee wel gangbaar zijn. Ik weet dat kw en AP goed zijn maar deze vallen nogal buiten de prijsklasse. (Mocht iemand een net 2e hands setje te koop hebben voor een schappelijke prijs hoor ik het graag) Iemand iets aan te raden? Of kan ik met zo’n combi beter op originele veerpoten gaan rijden? |
#2
|
||||
|
||||
Eigenlijk alle schroefsets onder 500 euro zijn stuitersetjes. AP (ca 500 euro) is eigenlijk al een budget set maar de eerste met echt een goede bouwkwaliteit en comfort. Het is feitelijk een instapper van het merk KW.
Als je zoiets zoekt maar je hebt hier geen budget voor dan zou ik inderdaad of voor een originele vering en demping gaan, maar dan verlies je je verlaging, of voor een goede 2e handse set.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks voor de info. Ik ga toch even sparen voor een nieuw AP setje denk ik. Ik wil wel wat verlaging maar niet dat mijn huidige banden worden opgevreten door de wielkasten. Ik denk dat als ik mijn huidige set nog verder omhoog ga draaien dat hij helemaal stug wordt. Dus ik hobbel denk ik nog maar even voort op mijn 14 inch staal :p |
#4
|
||||
|
||||
Als je hem omhoog draait word hij juist minder stug.
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Als je hem omhoog schroeft komt de veer toch alleen maar verder onder voorspanning te staan?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#6
|
||||
|
||||
Als je hem omlaag draait en je laat de auto op de grond zakken gaat het hele zaakje verder in elkaar, dus ook de veren worden als het ware samen geperst waardoor het dus vervelend stug word.
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing Last edited by VdubMKII : 29-04-2020 at 18:09. |
#7
|
||||
|
||||
Bij schroefsets is erg laag en erg hoog stug. Alles ertussenin qua hoogtes is een stuk subtieler.
Waar precies die grens ligt is natuurlijk per schroefset verschillend. Ook TA Technix is halfverwege de hoogte nog best subtiel qua stugheid. Maar daar willen de meeste mensen niet op rijden qua looks.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Vraag me niet welk merk schroefset eronder zit maar staat nu ongeveer 6 Ã* 7 centimeter lager denk ik. Op het laagste punt ongeveer 10 Ã* 11centimeter bodemvrijheid en valt deftig mee te rijden. Is inderdaad niet super-stug nu.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |