#21
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom zouden ze moeilijk gaan doen? Als je met je golf 1 met 300 pk inparkeerd en je raakt een andere auto gaat de verzekering echt niet kijken wat voor motor jij in je auto hebt liggen. Of als je met dezelfde auto een kind aanrijd met 60 kilometer per uur in een 30 kilometer zone maakt het echt niks uit voor de verzekering dat er een andere motor inlicht. Je hebt wel dood door schuld aan je broek als het kind het niet overleefd. Het is zelf zo dat als jij met 10 bier op met je 300 pk golf 1 een oud vrouwtje van 80 doodrijdt die jou geen voorrang verleend op een kruizing je alles vergoed krijgt van de verzekering ook als je moet blazen en ze kijken naar je motor. Je krijgt natuurlijk wel een flinke staf voor rijden onder invloed. Ik ga er vanuit dat je dan wel aan de max snelheid hebt gehouden. De politie vraagd zich altijd af: hoe was het ongeval verlopen als de bestuurder nuchter was geweest. Of hoe was het ongeluk verlopen met de originele motor. Is het antwoord hezelfde dan heeft het geen invloed op de schuldvraag. Je moet natuurlijk niet met 120 door het dorp gaan rijden en dan uit de bochtvliegen en wat mensen het ziekenhuis in rijden die net de avondvierdaagse aan het lopen zijn, dan heb je wel een probleem met de verzekering. |
#22
|
||||
|
||||
Je moet niet gaan etaleren dat het niks uitmaakt en dat het lang leve de lol is op de rijbaan.
Als ik de TS was, zou ik mijn spulletjes netjes op orde brengen en houden. Zo voorkom je een vracht met gezeur tijdens een "Gratis APK langs de kant van de weg". Ik hoef niemand uit te leggen dat je met een aangepast voertuig al onder een vergrootglas ligt. Met de daily ben ik nog nooit staande gehouden, met de Golf zeker wel. Mijn advies: Loop geen risico, wees verstandig.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline Last edited by Rick : 14-04-2020 at 22:04. |
#23
|
||||
|
||||
is ook maar net wie je treft..
maat van me rijd alweer een jaar of 5 met een e30 met een 4,4liter v8 uit een e38 reed in een fuik ,kap moest open..kofferbak moest open ,drugshond erin etc.. ze vonden natuurlijk niks..zegt die knakker van de politie ineens..'heb jij dat zo gedaan met je elektrische fan..is toch de aircofan van een e39 5 serie?'.. de gemiddelde diender zal wel zien ,dat het een lel van een blok is (en het geluid) maar het ligt er bij hem in als zijnder affabrieks.. waarschijnlijk was meneer een liefhebber en/of kenner motor staat gelukkig op papier..anders denk ik dat het 'woktime' geweest was.. hetzelfde bij een ongeluk denk ik.. als het veelste hard gegaan is ,en bijvoorbeeld dood door schuld?..dan word het heel wat anders dan bijvoorbeeld een kettingbotsing ofzo.. |
#24
|
|||
|
|||
Afwijkende motorcode betekent officieel altijd omkeuren, zelfs van 4 cilinder naar 4 cilinder met 1 pk verschil.
Advies van niet omkeuren slaat nergens op. Pure domheid. Omkeuren van een auto van voor 1998 kost bijna niets en stelt weinig voor. Als je niet omkeurt voldoet de auto officieel niet aan de typegoedkeuring en heeft de verzekering dus een legitieme reden om de verzekering op te zeggen. Moet je eens raden wat er gebeurt als je een ongeluk met letsel veroorzaakt... Verzekering probeert er ten alle tijden onderuit te komen om te moeten betalen en een motorcode die niet bij de auto hoort is een prima reden. RDW wil een aankoopbewijs van de motor hebben. Een factuur met de motorcode erop is perfect. Kenteken gegevens van de donorauto zijn handig voor hen om het vermogen en cilinderinhoud e.d. in te kunnen vullen. Als die gegevens onbekend zijn kun je bv van de autoweek carbase een uitdraaitje maken met die gegevens van een gelijke auto, vinden ze fijn. Netjes ombouwen en niet bijdehand gaan lopen doen bij het omkeuren en dan komt het in 99% van de gevallen gewoon goed. Wij hebben al tig auto's omgekeurd en dan ook wat hele vreemde.. Met motoren uit andere merken erin en/of omgebouwd naar rwd bijvoorbeeld. Nooit geen grote problemen gehad. |
#25
|
|||
|
|||
Voor zover ik weer moet je zelfs al omkeuren op kenteken als je een vermogenstoename hebt van >25%.
Dit heb ik ooit als lesstof gehad op school van een docent die jarenlang voor het RDW had gewerkt. |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Bij welk keuringsstation was dit? |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Heerenveen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#28
|
|||
|
|||
Omkeuren is zeer zeker verstandig. Kleine moeite, had mijn golf 2 met een 1.8 daar een TD ingehangen en omgekeurd, zonder problemen, daarna motor in de soep gedraaid en er een TDI ingehangen. Weer omgekeurd en weer geen probleem.
Maar wat hierboven al gezegd wordt het omkeuren is geen probleem, maar als je het niet doet en in een ongeval terrecht komt (hoeft niet eens jou schuld te zijn) kan de verzekering al gaan muiten en zeggen dat het door jou komt omdat je een andere motor hebt opgegeven bij de verzekering. Gevolg ze doen niets voor je en ze betalen ook niets uit, je rijdt dus onverzekerd rond. Ook opgeven bij de verzekering is geen probleem, want die kijken wel enkel naar wat er op kenteken staat. Wat ze wel fijn vinden is dat je het vantevoren even meld aan ze. Kan ook problemen voorkomen op het moment dat je naar de RDW rijdt en er gebeurt op dat moment iets. Had jaren geleden een verhaal in de ik meen de auto week gelezen van iemand die met zn opel calibra iemand de rolstoel in had gereden. De auto stond op zn vader zn naam, en was verzekerd als een 2.0 maar het was een 2.5 liter. Aan de auto was duidelijk te zien dat hij niet van ze vader was en omdat het een 2.5 liter was werd er niets uitbetaald door de verzekering en was de auto dus technisch niet verzekerd..... conclusie die gozer kon op zn 18 al de rest van zn leven werken voor iemand anders.....
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |