#1
|
|||
|
|||
Steilheck '86 kan dit?
Na het topic over een 16v in een 86c hangen te hebben gelezen schat ik de kans klein in maar goed.
Een instructeur van me heeft een polo uit '86, 1.0 nu. Is het mogenlijk hier een simpel dieseltje in te hangen zonder al te veel aanpassingen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. Last edited by Rickyrick : 07-07-2005 at 08:50. |
#2
|
||||
|
||||
Zelfde aanpassingen als een 16V of elk ander 'big block' gok ik.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#3
|
|||
|
|||
Of je gaat op zoek naar een 1,4l D uit de 2f polo, da's wat makkelijker om te bouwen dan een 16v.
Motorcode is 1W gebruikt/verbouwd van okt 1990 tot okt 1994 met 35KW, 85Nm Maar je moet dan wel ook volgens mij tank en de diverse leidingen vervangen bij ombouw naar diesel.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#4
|
||||
|
||||
+kabelboom
+tellerunit +aandrijfassen +versn.bak ( en de originele extra isolatie (motorkap+schutbord) schijnt ook geen overbodige luxe te zijn..) Als ik 't goed heb.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Veel Kabelboom heeft de 1W niet, is een mechanische pomp. Maar idd versnellingsbak de assen en eventuele extra isolatie idd Teller unit niet van toepassing is ook mechanisch via een kabel uit de bak. Toerenteller had de 1W niet, zover ik weet
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#6
|
||||
|
||||
.... voorgloeien ??
En er zit volgens mij een ander printje in de tellerklok tbv de oliedrukcontrole.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * Last edited by Mark-O-Polo : 15-06-2005 at 22:37. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Okay met een lose hete staaf elke ochtend de cilinders verwarmen is ook lastig idd :p
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#8
|
||||
|
||||
:biggrin:
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#9
|
|||
|
|||
Vanaf ongeveer 86 Ã* 87 zijn er al dieselmotoren geleverd in de polo..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Eerst 1300cc en vanaf okt 1990 die 1400cc als ik me niet vergis
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#11
|
|||
|
|||
en die motorsteunen zijn gelijk?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#12
|
|||
|
|||
Ja, bij polo 1-3 (1975-1994) zijn alle motoren uitwisselbaar wat motorsteunen betreft..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
||||
|
||||
En na ombouw laten omkeuren bij de RDW.
__________________
- '03 Seat Ibiza 1.9 TDI '83 Polo Classic '85 Polo Coupe Member of; # VW Polo Club Holland # Polo 86c Register # TDI Site |
#14
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 13:34. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Met name dan die van een 6N of nie Sjon U met nog een paar polo 86c rijders zijn het bewijs
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |