Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-06-2005, 21:24
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default Steilheck '86 kan dit?

Na het topic over een 16v in een 86c hangen te hebben gelezen schat ik de kans klein in maar goed.

Een instructeur van me heeft een polo uit '86, 1.0 nu.
Is het mogenlijk hier een simpel dieseltje in te hangen zonder al te veel aanpassingen?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.

Last edited by Rickyrick : 07-07-2005 at 08:50.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2005, 21:54
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Zelfde aanpassingen als een 16V of elk ander 'big block' gok ik.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2005, 22:17
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Of je gaat op zoek naar een 1,4l D uit de 2f polo, da's wat makkelijker om te bouwen dan een 16v.
Motorcode is 1W gebruikt/verbouwd van okt 1990 tot okt 1994 met 35KW, 85Nm
Maar je moet dan wel ook volgens mij tank en de diverse leidingen vervangen bij ombouw naar diesel.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2005, 22:21
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

+kabelboom
+tellerunit
+aandrijfassen
+versn.bak
( en de originele extra isolatie (motorkap+schutbord) schijnt ook geen overbodige luxe te zijn..)

Als ik 't goed heb.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2005, 22:27
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Mark-O-Polo
+kabelboom
+tellerunit
+aandrijfassen
+versn.bak
( en de originele extra isolatie (motorkap+schutbord) schijnt ook geen overbodige luxe te zijn..)

Als ik 't goed heb.


Veel Kabelboom heeft de 1W niet, is een mechanische pomp.
Maar idd versnellingsbak de assen en eventuele extra isolatie idd
Teller unit niet van toepassing is ook mechanisch via een kabel uit de bak.
Toerenteller had de 1W niet, zover ik weet
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2005, 22:28
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

.... voorgloeien ??

En er zit volgens mij een ander printje in de tellerklok tbv de oliedrukcontrole.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *

Last edited by Mark-O-Polo : 15-06-2005 at 22:37.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-06-2005, 22:39
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Mark-O-Polo
.... voorgloeien ??

En er zit volgens mij een ander printje in de tellerklok tbv de oliedrukcontrole.


Okay met een lose hete staaf elke ochtend de cilinders verwarmen is ook lastig idd :p
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2005, 22:41
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

:biggrin:
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #9  
Old 15-06-2005, 22:51
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Vanaf ongeveer 86 Ã* 87 zijn er al dieselmotoren geleverd in de polo..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #10  
Old 15-06-2005, 22:57
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Vanaf ongeveer 86 Ã* 87 zijn er al dieselmotoren geleverd in de polo..

Eerst 1300cc en vanaf okt 1990 die 1400cc als ik me niet vergis
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #11  
Old 16-06-2005, 07:29
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

en die motorsteunen zijn gelijk?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #12  
Old 16-06-2005, 14:04
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ja, bij polo 1-3 (1975-1994) zijn alle motoren uitwisselbaar wat motorsteunen betreft..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #13  
Old 16-06-2005, 21:49
Thomas78's Avatar
Thomas78 Thomas78 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 353
Send a message via MSN to Thomas78
Default

En na ombouw laten omkeuren bij de RDW.
__________________
-
'03 Seat Ibiza 1.9 TDI
'83 Polo Classic
'85 Polo Coupe

Member of;

# VW Polo Club Holland
# Polo 86c Register
# TDI Site
Reply With Quote
  #14  
Old 18-06-2005, 15:03
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 13:34.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-06-2005, 15:11
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by DJ Sjonk
Er zijn 1.4/1.6 16v "smallblock's" die wel eenvoudig passen............... :biggrin:

Met name dan die van een 6N of nie Sjon
U met nog een paar polo 86c rijders zijn het bewijs
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum