![]() |
#41
|
||||
|
||||
![]() De 1.8t uit de passat is in de lengte geplaatst en daarom niet bruikbaar voor de ombouw. Ik ben zelf ook met een 20vt in een MK1 bezig en heb gebruik gemaakt van een golf 4 GTI motor (AGU) 150pk standaard. Voordeel is dat de inlaat poorten groter zijn en er een normale gaskabel gebruikt wordt (BAM en andere 225 pk blokjes zijn elektrisch). Zal verder ook geen probleem zijn maar heb eenmaal de voorkeur voor een gaskabel.
Verder komt er bij mij nog een K04 turbo op met bijhorende downpipe enz enz. Welk blok je pakt moet je zelf weten natuurlijk en ligt ook eraan wat er voor handen is. De BAM of APX uit audi tt's enz wordt ook veel gebruikt. Groetjes
__________________
|
#42
|
||||
|
||||
![]() Kleinere inlaatpoorten verhogen het koppel bij lagere toerentallen en geven pas beperking boven de 400+ pk...laatst een heel stuk over gelezen.
En de versies met drive by wire zouden mooier te tunen zijn..dat is mij verteld toen ik mijn apx kocht
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |