#1
|
||||
|
||||
20VT ombouw vragen
Hallo medeforumisten,
1: Ik heb nog een paar vraagjes voor mijn toekomstige 20VT ombouw. Ik heb het voornemen om toch mijn Jetta 2 TD om te bouwen naar 1.8 20VT. Ik ben nog op zoek naar de juiste kabelschakel mechanisme. Ik had begrepen dat die van een golf2 G60 Plug & play is, maar schaars. Nu heb ik een kabelschakelmechanisme van een passat 35i gezien maar is deze identiek aan die van een G60? Ik heb in ETKA de nummers vergeleken. En dat lijkt aardig overeen te komen of zit ik ernaast? 2: En hoe zit het met de voorbalk van mijn Jetta? Kan ik deze gebruiken of moet ik die van de passat 35i hebben of corrado? Ik heb al meerdere topics doorgespit over de 20VT ombouw maar kom er niet helemaal uit. 3: Kan ik mijn eigen subframe gebruiken of loop ik dan tegen veel extra werk aan? Wat is dan het verschil tussen subframes van een type 3 en type 2 Golf? Dan bedoel ik met name de motorsteunen.
__________________
Niet goed is opnieuw. |
#2
|
|||
|
|||
1: Ligt eraan wat voor bak je hebt, als je een 02a bak hebt dan past die van een corrado en passat ook. Als je een 02j bak hebt dan kan je het beste van een cupra pakken. 02j schakelt stuk fijner als een 02a schakeltoren.
2: je kan gewoon je standaar golf 2 voorbalk blijven gebruiken. 3: je kan gewoon je standaard blijven gebruiken, en dan moet je g60 motorsteunen gebruiken met bijbehorende rubbers. Je hebt van een golf 3 plus subframe van een vr6 of gti met 5x100,deze past zo onder een golf 2 zonder aanpassingen. Maar houdt rekening mee dat deze stuk breder is dan normale golf 2 subframe. |
#3
|
||||
|
||||
Compleet van een cupra is makkelijker toch (subframe en blok/bak ect in een keer) volgens mij bleef je spoorbreedte dan ook gelijk en hou je 4x100
__________________
1 2 3 4 hoedje van hoedje van..... |
#4
|
|||
|
|||
Jah klopt, cupra past zo alles in 1x eronder en spoorbreedte blijft gelijk aan normale golf 2 spoorbreedte.
|
#5
|
||||
|
||||
@shifter, Ik heb nog geen bak + motor, dus kan ik alle kanten nog op. Maar past de kabelschakelmechanisme van een g60 ook op een 02J bak of zit hier ook weer verschil in?
Passen de motorsteunen van een G60 dan plug and play op een 20VT blok?
__________________
Niet goed is opnieuw. |
#6
|
|||
|
|||
Met hoeveel pk wil je ongeveer gaan rijden dan?
De schakeltoren van een g60 bak past niet op een 02j,maar ik zou gelijk de toren van de ibiza pakken want dat schakelt zo veel beter als de g60 toren. Ik rij zelf met een cupra toren met een 02a bak, moet je alleen de mechanische in de bak zelf vervangen door een 02j. En de g60 toren en niet plug en Play, je moet zowiezo passend maken. Maar dat is zo gedaan. Steunen van g60 passen zo op het blok van de 20vt Last edited by ShiFteR : 12-07-2017 at 17:05. |
#7
|
||||
|
||||
het is maar net wat voor bak je zelf wilt gaan gebruiken.
ik heb voor iemand laatst zo'n motor in een type 3 gebouwd en ivm de kosten daar zijn oude stang geschakelde bak van de oude 1.8 ABS motor weer achter gezet. gaat nog steeds goed met 180 pk, wel een nieuwe koppeling erachter gezet. |
#8
|
||||
|
||||
@Shifter, hangt er vanaf waar ik "geschikt" aan kan komen. Het liefst de 180 pk versie denk ik.
Maar hebben we het hier over de toren op de bak of de "schakelpooktoren" in de auto? Het gaat mij op dit moment om welke toren het beste kan gebruiken voor de ombouw en om deze alvast aan te schaffen.
__________________
Niet goed is opnieuw. Last edited by reinder 1979 : 13-07-2017 at 20:18. |
#9
|
|||
|
|||
Over allebij
Wat ik zeg, ik had eerst zelf een g60 schakeltoren in de auto met g60 bak eraan, maar dat vondt ik slecht schakelen. Toen ben ik overgestapt naar cupra toren met de mechanische in de bak zelf ook vervangen door 02j, dit schakelt zo fijner en is binnen een minuut afgesteld. Als ik jouw was zou ik lekker een complete cupra pakken( zit 02j onder) , ben je voor het meeste al klaar |
#10
|
|||
|
|||
Houd er rekening mee, dat <<cupra>> vrij vertaald <<17" wielen>> betekent..
En als je op jouw toch al lichtere Jetta ook nog kleinere wielen hebt, komt dat fijn schakelen van de 02J toren wel goed van pas, want schakelen is wat je heel veel zal doen |
#11
|
||||
|
||||
@scirocco mtdi,
Ik was van plan om op 15 inch G60 staal te gaan rijden. Maar dat is af te raden begrijp ik nu? zijn de verhoudingen van een 02a bak dan beter om op 15 inch te gaan rijden?
__________________
Niet goed is opnieuw. |
#12
|
|||
|
|||
Nou, ik weet niet precies welke Ibiza er bedoeld wordt, aangezien er 2 modellen met 20VT geleverd werden ..
maar de ene heeft 195/45 - 16 banden, en de andere 205/40 - 17 met zulke sites als https://tiresize.com/comparison/ kun je nakijken, hoeveel verschil er tussen jouw toekomstige 15" banden en de Seat banden zit. Zowel 02A als 02J heb je in verschillende verhoudingen... Maar de 02J achter de motor in een Ibiza Cupra is dus bedoeld om te rijden met een Ibiza met de Ibiza wielen. Heb je een lichtere auto met kleinere wielen, ga je vaker schakelen en wordt de motor minder belast, waardoor het verbruik stijgt.. Om dat op te vangen kan men dus een tikkeltje langere bak pakken. Echter lijkt het of ik de enige ben met deze overwegingen: heb het nog nergens anders gezien |