#1
|
||||
|
||||
1.3i 4-bak naar 5-bak ombouwen
Dag allen,
Onlangs eigenaar geworden van een mk2'tje uit 1990 met een 1.3 NZ injectiemotor. Van de vorige eigenaar heb ik er een 5-bak bijgekregen (Bakcode CHL ) inclusief de juist baksteun. Ik weet dat deze bak past, echter had ik nog een paar vraagjes wat betreft de ombouw. Weet iemand of er nog wat in de schakelmechaniek van de auto veranderd zal moeten worden om de 5-bak te gebruiken? Ik lees dat het bij sommigen plug en play is maar anderen hun pook en dergelijke moeten aanpassen. |
#2
|
||||
|
||||
Makkelijkst is het schakelmechanisme van de vijfbak over te zetten op jouw golf.
|
#3
|
|||
|
|||
De pook krijg je niet ver genoeg naar rechts voor de 5e
Je moet in de bak waar de pook inzit rechts iets ruimte maken Of een schakelpook voor 5bak monteren |
#4
|
||||
|
||||
schakelvinger en kooi van een 5 bak monteren. als je m daarna nog niet in de 5 krijgt; pookhoes optillen, in de 5 proberen te drukken, nokje af zagen wat in de weg zit.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
bij een 085 bak is het enkel dat je de slag naar rechts niet ver genoeg kan maken in je huidige opstelling als je pech hebt. Maar dat weet je pas zeker als je de bak hebt gemonteerd en aangesloten.
het mechanisme voor 4 en 5 bak zijn vrijwel gelijk. Sowieso die aan de bakkant.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Werkt dit ook bij een golf1
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |