#1
|
|||
|
|||
Golf mk1 20vt swap
Ik ben nu anderhalf jaar in het bezit van een golf 1, 1100 uit 81.
Nu heb ik afgelopen winter de buitenkant aangepakt, en nu ben ik van plan om een motor swap te gaan doen naar een 20vt. Ik heb al aardig wat gelezen op internet. Hier wil ik dan ook een bouwverslagje bijhouden, en eventueel vragen stellen. De remmen van de golf heb ik al aan gepast. Voor zitten geventileerde schijven er onder en achter ook schijfremmen. Ook heb ik al een motor gehaald. 20vt AGU. Ik ben van plan om een 02A bak te gaan gebruiken met een ABF vliegwiel en koppeling. Nu komt mijn eerste vraag, welken schakeltoren kan ik het besten nemen om de 02a bak mee te besturen. Verder heb ik nog een vraag over de downpipe. Welke downpipe moet ik nemen? Ik lees overal dat er een aangepaste downpipe gebruikt moet worden, maar kan nergens terug lezen welken of waar ik er een kan kopen. Heeft iemand hier een oplossing voor? In de loop van de week zal ik wat foto’s van mijn auto plaatsen en de bouw tot dusver |
#2
|
|||
|
|||
Bij deze een kleine update, een paar foto's van hoe ik hem kocht en hoe die nu is
|
#3
|
||||
|
||||
Tof Golfje en mooie plannen! Zoek anders even in de lijst topics bij "Watergekoelde Projecten"....er zijn hier ook een aantal die een 1.8T in hun MK1 hebben gelegd en die topics staan vol met info over alles
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
Mooie golf,
Ik heb gekozen om zelf een downpipe te maken.
__________________
Volkswagen Golf MKI 1.1 C Volkswagen Golf MKIV GTI (sold) Volkswagen Golf MKIII Cl (sold) Volkswagen Golf MKII GTI 16V (sold) |
#5
|
||||
|
||||
Toevallig 3 jaar terug; op een zondag in november 2013 gespot in Noorbeek tijdens het voorbijrijden, vervolgens omgedraaid om er een paar pics van te maken. Viel me op doordat ik dacht dat het een echte originele Golf 1 GTI betrof met die 5,5 J staalvelgen, spatbordverbreders en striping, maar dat bleek na nader te hebben bekeken dus niet het geval, nevermind, vond hem btw wel mooier zo, met die GTI details en in dat Inarisilberkleurtje, maar dat is voor iedereen persoonlijk he ;-)
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 11-01-2017 at 17:37. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Netjes gelast, maak je vaker uitlaten? |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Al de eer gaat naar mijn broer, dit is inderdaad niet de eerste keer dat hij een uitlaat maakt
__________________
Volkswagen Golf MKI 1.1 C Volkswagen Golf MKIV GTI (sold) Volkswagen Golf MKIII Cl (sold) Volkswagen Golf MKII GTI 16V (sold) |
#8
|
|||
|
|||
@der Typ Siebzehn, haha dat us heel toevallig. In die straat heb ik de auto ook gekocht van de 2e eigenaar, die had hem 25 jaar in bezit. Ik ben pas de 3e eigenaar.
Ikzelf ben ook werkzaam in de metaal dus het moet me ook wel lukken om zelf een downpipe te maken. Is het alleen van belang dat er een goede flow is? Dus zo weinig mogelijk bochten gebruiken. Of zijn er meer dingen waar rekening mee gehouden moet worden. Verder wil ik de compressie gaan meten van mijn motor. Kan iemand mij de compressie verhouding vertellen? Op internet lees ik allemaal verschillende waardes.😞 Het betreft een agu motor. |
#9
|
||||
|
||||
Dat kun je wel zeggen dat het toeval is, maar ik ben goed in het onthouden van Golfje's 1. Ik zag die eerste pic wat jij had geplaatst waar die in de oude toestand is, dus gewone Golf 1 in inarisilber in GTI look, vervolgens viel me in dat ik een paar jaar terug pics van zo een had gemaakt, vervolgens ff het kenteken op jou pic met dat op die van mijn pics vergeleken; en bingo !
Naar welk gedeelte van NL is de auto nu? Limburg of de rest van zuid Nederland, of het midden van het land, of zelfs het noorden ? Ben ik wel benieuwd naar; provincie of zelfs woonplaats van je hoeft niet.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#10
|
|||
|
|||
Golf staat in midden limburg, klein dorpje onder roermond
|
#11
|
||||
|
||||
mooi, is die toch nog in de provincie gebleven.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#12
|
|||
|
|||
Van de week een start gemaakt met het uit elkaar trekken van de motor. Tevens heb ik een compressie lekt test gedaan. Helaas lekken bij al de 4 de cilinder 1 of meerderen uitlaatkleppen behoorlijk. Dus naar de kop moet ik maar weg brengen voor revisie. Weet iemand of dit een kwaaltje is? Kan er niks over terug vinden.
Weet iemand welke startmotor ik moet gebruiken op een 02a bak? Gewoon van een g60 of een 16v? |
#13
|
|||
|
|||
Dit weekend de kop er vanaf getrokken, nu is ook duidelijk waarom de uitlaat kleppen lekken. Ze zijn allemaal verbrand.
De kop dus maar weg brengen om te laten reviseren, en dan kan de opbouw weer beginnen. blok ga ik mat zwart spuiten, en de aanbouwdelen ga ik poedercoaten. Ik heb een bak op het oog een 02a met bakcode ASD, dit is dieselbak maar wel een vrij korten. of zouden jullie mij een dieselbak afraden? |
#14
|
||||
|
||||
Gave Golf, succes met de ombouw
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |