|
||||
|
||||
GTI 8V motor: PF / 2H motor: verschillen?
Ik kan een goed 2H blok op de kop tikken om te dienen als tijdelijke vervanger van de originele PF motor. Vind heel veel info, en op het eerste zicht zijn dit mechanisch gelijke motoren, behalver de inlaat naar rechts bij de 2H.
Maar ik ben ook al op vw vortex verschillende info's tegen gekomen waar men spreeekt van pk's van 90 tot 112?? Geldt dit ook voor de Europese motoren? Nog andere zaken waar ik moet op letten als ik het 2H blok wil in de GTi leggen? |
|
||||
|
||||
Volgens mij is het 2H blok standaard 98 pk. Veel te vinden in de laatste modellen cabrio type 1. Moet zondermeer passen in een golf 1
|
||||
|
||||
De aanbouwdelen en computer kan je aansluiten op het 2H blok. Geen probleen.
De 2H en PF onderblokken zijn gelijk aan elkaar.
|
||||
|
||||
Als ik alles overbouw Jeff, dan zal het vermogen ook 112 zijn?
Dat si wat ik probeer uit te zoeken, ga alles overbouwen, maar wil niet achteraf vaststellen dat ik 20 pk kwijtgespeeld ben... |
|
||||
|
||||
Volgens mij zit het verschil voornamelijk in de kop dus dan ben je ze kwijt. Pin me er niet op vast..
|
||||
|
||||
Zijn beide Digifant 2 als ik het goed heb.
|
||||
|
||||
Misschien zijn de kleppen van de pf iets groter. Ik heb ooit wel 2 nokkenassen van de pf en 2h naastelkaar gehad en ze lijken op het oog wel gelijk, maar ik heb ze destijds niet opgemeten met een schuifmaat of in de draaibank gehad..
De injectoren en de mapping zullen wel wat verschillen waardoor de pf iets meer pk's heeft? |
|
||||
|
||||
Er zit verschil in de compressie, de 2H heeft deze lager.
Jos.