|
|||
|
|||
Wat is/doet dit onderdeel.
ik heb dit op mijn monopoint inj zitten van mijn golf 2 1.8 rp maar wat doet het?er loopt 1 stekker heen en 1 vacuum slang. Mijn blok loopt niet lekker en als ik hier aan zit veranderd het toerental. Last edited by heine 1 cabrio : 13-06-2016 at 13:10. |
|
|||
|
|||
Er moet toch wel iemand zijn die het weet?
|
|
||||
|
||||
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen,
Maar als ik je verhaaltje zo lees, denk ik dat het een stappenmotor is o.i.d. die het stationair toerental regelt.
|
|||
|
|||
Anders even het onderdeelnummer wat erop staat googelen.
Misschien brengt dat je een stapje verder.
|
||||
|
||||
Trottle Position sensor. Gaskleppositiesensor.
|
|||
|
|||
Stappen motor is het niet die zit voorop.
Gasklep positie sensor zit er wel in de buurt idd maar is het ook niet. Het is een rond busje met een stekker er aan en een vacuüm slang,en zit net achter de Gasklep positie sensor. als ik er aan zit te pielen dan stuurt hij volgens mij de stappen motor aan. Last edited by heine 1 cabrio : 14-06-2016 at 18:36. |
|
||||
|
||||
Zo ver ik weet loopt die vacuumslang naar de ontsteking en regelt die de voorontsteking.
Lijkt me dus gewoon een klepje om meer/minder vacuum door te laten naar de ontsteking |
|
|||
|
|||
Nee de vacuüm slang loopt naar de achterkant van de monopoint.
Dus ik neem aan dat hij niks met de ontsteking te maken heeft. |
|
||||
|
||||
Zo ver ik weet horen er 2 vacuum slangen aan te zitten, de ene aan de zijkant gaat inderdaad naar de monopoint, aan de onderkant zit er nog eentje en die gaat naar de ontsteking.
|
|
|||
|
|||
Ja idd onderop zit de vacuüm slang naar de ontsteking.
Maar wat het nou doet? Niemand die het weet blijkbaar. |
|
|||
|
|||
Vacuüm gestuurde ontsteking vervroeger
|
|
|||
|
|||
En wat doet die stekker dan?