#21
|
|||
|
|||
Nog een mooi voorbeeld:
Gezien op: http://www.nissanroadracing.com/sho...?t=4829&page=16 Voor de stabilisator dacht ik zoiets: Of een nieuwe stabilisatorstang maken dat hierop zal gaan lijken: De stabilisatorstang kan aan het chassis gemonteerd worden door middel van teflon blokken: |
#22
|
||||
|
||||
Ik vind het interessant en volg ook wat het eindelijk gaat worden.
Alles qua monteren is peanuts. Maar waar ik zelf enorm tegenop zie is hoe dit allemaal ZELF af te stellen is en dan ook nog is goed. Ik denk dat de uitlijner hierop ook niet zit te wachten met een afspraakje "uitlijnen" maar je hebt wel zijn appartuur nodig om het allemaal deftig te controleren.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#23
|
|||
|
|||
Ik ga zelf beginnen met wat extra Caster En KPI, door de Caster krijg je extra camber als het wiel inveerd. Het nadeel van extra Caster is meer rol, dit compenseren we met de verlengde ball joints. Daarnaast is het ook de vraag ga je ermee op een circuit rijden of op de snelweg.
Ook zal ik een raceteam (Seat ibiza) vragen welke wielstanden ze gebruiken. Tijdens uitlijnen moet je ook uitwegen met de stabilisatorstang losgekoppeld. |
#24
|
||||
|
||||
Ik heb ook de zwarte ball joint extanders.. Heb ze alleen nog niet gemonteerd omdat ook ik bang ben dat ze breken en zo mijn mk1 vernielen. :/
|
#25
|
||||
|
||||
Ik ben al jaren aan het twijfelen om zo'n set aan te schaffen voor mijn mk2.
Het is mijn daily dus het moet wel betrouwbaar zijn. Maar sets als deze... heb ik nog nergens gevonden met stofkapjes. Iemand ervaring met een set als deze? en waar het best te kopen
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#26
|
||||
|
||||
ik heb een set van TK motorsport golf 1.
is in 2 uitvoeringen te krijgen. lang en kort. stofkapjes heb ik gevonden,voor mijn set. was wel even zoeken.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#27
|
||||
|
||||
welke stofkapjes heb je gebruikt?
|
#28
|
||||
|
||||
Ben ook wel benieuwd naar de stofkapjes. Zijn die los te bestellen?
Kwam ook deze foto tegen op het net... Zou dat een goede oplossing zijn voor straatgebruik? Dan heb je iig nog de originele stofkapjes
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#29
|
||||
|
||||
de verlengpinnen vastlassen is de beste oplossing.
er komt een hoop stress op de versmalling die in het fusee loopt. hier breken ze dan ook als eerste.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#30
|
|||
|
|||
Voor de APK ben ik niet zo bang, APK is maar een moment opname eens in de twee jaar. Desalniettemin heb ik wel rubber caps besteld voor om de bekende ball joints.
Voorbeeld: Maar voor de kogelbevestiging waar het fusee aan komt zou alleen dit passen: Over de kogelbevestiging gesproken, wie kan er het volgende draaien: |
#31
|
|||
|
|||
En de extender
Last edited by boerher : 28-06-2016 at 23:14. |
#32
|
|||
|
|||
Nice, Alexander!!! Ben benieuwd hoe het straks in de praktijk uitkomt
|
#33
|
||||
|
||||
Ik kwam deze foto's nog tegen in een oude post hier op het forum
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#34
|
|||
|
|||
Mooi dat de extender precies hetzelfde is. De moer die ze hier gebruiken is wel mooi, heeft iemand een idee wat voor moeren dit zijn?
|
#35
|
||||
|
||||
En deze kwam ik op een ander forum tegen
Geen mk1 of mk2, maar ziet er wel erg netjes uit
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#36
|
|||
|
|||
|
#37
|
|||
|
|||
Mijn plan was om een x brace subframe te maken met verstelbare draagarmen die ook gelijk de bodyroll verlagen (doormiddel van rolcentrum te verhogen) samen met een verstelbare stabilisator- en stuurstang. De stabilisatorstang moet in stijfheid verstelbaar worden en de stuurstang moet een hoekverstelling krijgen (idealiter moet een stuurstang precies horizontaal staan en mag deze maximaal +/- 0,5 graden afwijken). Dit is allemaal mogelijk en in het verleden al uitgevoerd of zelfs al te koop aangeboden voor Golf 1 of andere type auto's, ik wil het zelf gaan maken om verschillende systemen met elkaar te integreren, waar mogelijk is verbeteringen toe te passen en als het kan goedkoper te maken. Helaas heb ik geen beschikking over draai- en freesbanken dus zal ik dit moeten uitbesteden, daarom hoop ik op andere forumleden die verschillende werkzaamheden kunnen uitvoeren voor een zacht prijsje om de kosten te drukken. Omdat ik niet uit een winstoogmerk werk kunnen de draagarmen voor de kostprijs verkocht worden aan diegene die meegewerkt hebben aan het ontwikkel- en/of maakproces.
|
#38
|
|||
|
|||
Heb de volgende onderdelen binnen.
Nu alleen nog wachten op het draaiwerk en dan ga ik 1 zijde maken om te passen. |
#39
|
|||
|
|||
Kijk anders even wat deze meneer heeft gedaan men zen draagarmen
lijkt me heel wat steviger en licht http://volksforum.com/forum/showthr...78&page=2&pp=20 |
#40
|
|||
|
|||
Dat zijn gewoon 944 draagarmen toch?
|