#1
|
||||
|
||||
Golf 2 VR6 issue..
Ik heb het volgende probleem met mijn golf 2 VR6.
Wanneer het lekker warm weer is (25gr +) en het blok is goed op temperatuur dan wil ie niet meer aanslaan. Starten doet ie goed en soms loopt ie op 3-4 cilinders, bij een snufje gas slaat ie gelijk af. Laat ik m 20 minuten afkloelen dan is alles weer ok, loopt super, niks meer aan te merken. Vandaag bij iets koeler weer (18 gr) weer wezen toeren, 90% van de tijd loopt ie goed en trekt als een malle Zo'n 10% van de tijd houdt ie in wanneer je op t gas gaat. Foutcodes bij uitlezen: Lijkt een hele lijst maar het lijkt mij dat het 1 het gevolg is van het ander. Heeft iemand enig idee waar te zoeken? Alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
Lijkt mij de lambda.
|
#3
|
||||
|
||||
Nee maar als ik kon helpen had ik het zeker gedaan Douwe
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
Ik zie cilinderoverslag op diverse cilinders en een lambdasonde in storing.
Ga eens rijden met de stekker vd lambdasonde los en kijken of het er dan uit is. Lijkt wel of er 2 problemen zijn trouwens, over het algemeen kan een stukkende sonde niet echt cilinderoverslag geven
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
Lambda lijk mij een een mogelijke oorzaak, vertrouw de dis bobine ook niet bij dit blok.
|
#6
|
|||
|
|||
Bdp sensor? Is bij alfa's een vaker voorkomend probleem met dezelfde symptomen.
Met kapotte lambdasonde zou hij hoogstens op een noodprogramma gaan lopen maar hij zou het wel moeten doen. |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb dit destijds ook gehad bij mijn corrado vr6. Bleek uiteindelijk het dis blok (bobine)te zijn, precies dezelfde problemen...
__________________
Bmw e61 530d touring Last edited by Vains : 24-05-2016 at 09:27. |
#8
|
||||
|
||||
Top, thnx kerel, zal de spullen gelijk bestellen!
|
#9
|
|||
|
|||
Rom error? Ecu ergens vrij laten maken. Checksum s zijn niet goed berekend.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#10
|
||||
|
||||
Ecu is inderdaad vrijgemaakt Sefan.
|
#11
|
||||
|
||||
heb je het al op kunnen lossen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
||||
|
||||
Ben ook wel benieuwd
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#13
|
||||
|
||||
Morgen bij goed weer de golf uit de stalling halen en dan een nieuwe dis bobine plaatsen en een nieuwe lambdasonde.
|
#14
|
|||
|
|||
95% zeker de dis bobine
|
#15
|
||||
|
||||
Dat vermoeden heb ik ook.
Gelijk de lambda maar mee vervangen, die heb ik ook nog nooit vertrouwd. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Geen probleem, heb mij destijds ook rot gezocht
__________________
Bmw e61 530d touring |
#17
|
||||
|
||||
Alles vervangen nu, nu een echt warme dag afwachten en kijken of t goed gaat.
Vandaag was het een graadje of 24 hier en alles ging goed Wat wel opviel is dat de warme start opzich nu een stuk beter gaat, normaal moest ik met warme motor vrij lang doorstarten voor dat ie aansloeg. Bij het vervangen van de bobine nog een kleine koelvloeistof lekkage gespot. Geprobeerd dit op te lossen maar het plastic van de secundaire waterpomp was zo poreus dat ie gelijk afknapte Pomp is dus nu exit, slangen doorverbonden en klaar. Nu de koelvloeistof toch op de oprit lag gelijk maar een nieuw expansietankje geplaatst en nieuwe temperatuursensoren. Old vs new Plaatje tussen de bobine gemaakt om de warmte overdracht te beperken. Oude bobine kwam uit 1993, oud beesie dus. Nieuwe lambda. Last edited by Dokter D : 03-06-2016 at 20:07. |
#18
|
||||
|
||||
Super, ben benieuwd of alles opgelost is nu
__________________
Bmw e61 530d touring |