#1
|
||||
|
||||
Nieuw hier,en een vraagje over nokkenas.
Hallo allen,
Ik ben Jurjen,en ik heb sinds een kort jaartje een polo 6N uit bj,96. Er zit een 1.6 8 kleppertje is,met een open luchtfilter. Hij is verlaagd,zit een dakspoiler op,booskijker,en leuke Brocks velgen. En een zelfgemaakte einddemper. Helaas heb ik hier geen foto van. :frown: Maar nu de vraag;Ik kan een nokkenas kapen van ABT,met verstelbaar nokkenastandwiel. Maar die jongen zei dat je met die nokkenas,en open filter naar de 91 pk gaat,maar dat lijkt me een beetje veel.... Waar moet ik ongeveer aan denken? En 200 euro is toch wel een mooi prijsje!? Groeten Jurjen,en hoor graag! |
#2
|
||||
|
||||
welkom hier!
hoeveel pk heeft je motor nu?
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#3
|
|||
|
|||
Een 96er 1600cc 8kleppertje: 3 opties voor de 6N
Motorcode AEE 1597cc 55KW MPI Motorcode AEA 1598cc 55KW Monomotronic (SPI) Motorcode AHS 1597cc 55KW MPI Allemaal 75pk dus een 16pk winst met andere nokkenas zou best kunnen. Zou trouwens wel de software van de motorelectronica er op aanpassen, dat weet je zeker dat je het maximale er uit haalt.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
hey karretje pm serge anders ff die weet er alles van en hoe of wat groetjes bas |
#5
|
||||
|
||||
Hallo Heren,
Ik heb ffre de motorcode gechect,het gaat hier om een AEE,met 55kw. Standaard heeft de motor 75 pk,en nu met de open filter...78? Dus dit zijn een beetje de gegevens. Alvast bedankt. |
#6
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 08:36. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
precies...wat wij hier willen weten is de aantal graden van de nok en de kleplift.. abt kennende zal ie rond de 276 liggen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
||||
|
||||
Hallo Allen,
Bedankt voor de info dus ver. Niet geheelonbelangerijk dus,maar hoe zou ik de brandstofdruk kunnen verhogen? d.m.v andere pomp of zo? De graden heb ik gevraagd,maar nu nog even wachten op antwoord... |
#9
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 08:37. |
#10
|
||||
|
||||
Hallo,
Is het drukpotje dat ding onder je auto bij de tank? Zo ja,hoeveel is iets indrukken,gewoon een deukje maken? Alvast weer bedankt,degene van wie ik hem ga kopen moet nog even kijken naar de graden van de nokken... |
#11
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 08:37. |
#12
|
||||
|
||||
Hallo Sjon,
Bedankt voor je info... Ik weet welke je bedoelt,heb ik er al een keertje uit gehad om schoon te maken,het dingetje is van Weber. Maar nu de vraag,waar moet ik hem intikken,want er zit ook een busje in,en een filtertje... Weet nog steeds de graden niet van de nokkenas.. Alvast weer bedankt Groeten Jurjen. |
#13
|
||||
|
||||
Hallo allen,
Is er nog iemand die mijn vraagje kan beantwoorden? Groeten Jurjen. |
#14
|
||||
|
||||
Bedoel je de prijs??? Dat ligt er een beetje aan in welke saat het spul is, maar een goede nokkenas met verstelbaar tandwiel kost wel aardig wat. Persoonlijk vind ik het aardig aan de prijs voor 2e hands spul, maar als het echt goed is, is het zijn geld wel waard denk ik
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#15
|
||||
|
||||
Hallo,
Hij zegt dat het een keer gebruikt is om te testen,wat er uit te halen was,en verder dus niet gebruikt.. Hij werkt zelf ook bij een Vw dealer. Dus neem aan dat het spul wel in goede conditie is... Maar hoe kan ik nou mijn brandstofdruk verhogen,weet wel welk potje,maar hoe ik,of waar ik hem moet indrukken...geen idee. Groeten Jurjen. |
#16
|
||||
|
||||
Potje indrukken is wel een beetje een beun manier, als je het goed wilt doen moet je gewoon en andere brandstofdrukregelaar monteren.
En wat die nokkenas betreft, als je hem wilt hebben moet je hem kopen.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#17
|
||||
|
||||
Hallo William,
Met jouw kan ik praten... Dat vondt ik ook van dat potje,maar nu blijft weer de vraag,waar haal ik een andere brandstofdrukregelaar,en waar zit hij? Is dat gewoon dat potje,zoja welke moet ik dan er op zetten. Ik zou dan eerst dat willen uitvoeren,en daarna de nokkenas willen kopen,zodat het wel meteen goed werkt. Alvast weer bedankt voor je info... Groeten Jurjen. |
#18
|
||||
|
||||
Hallo Allen,
Ik weet nou nog steeds niet welke brandstofdrukregelaar ik moet hebben,en dat wil ik wel eerst weten voordat ik de nokkenas ga kopen... Dus als er nog iemand suggesties heeft,graag! Groeten Jurjen. |
#19
|
||||
|
||||
Waar de regelaar zit word hierboven al uitgelegd en je zegt daarna zelf dat je weet welke het is... Ga maar maar eens zoeken op internet, dan vind je wel het een en ander hoor, kijk eens op www.biesheuvel.nl
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#20
|
||||
|
||||
Hallo William,
Daar kan ik wat mee,dat zijn dingen waar je nog eens over na kan denken in combi met de nokkenas. Bedankt voor je info! Groeten Jurjen. |