#1
|
||||
|
||||
Passat 3bg of a4 b5?!
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe daily en kwa keuze ben ik uitgekomen op of de passat b5.5 3bg of de audi a4 B5. Beide moet het met een 1.8 turbo zijn om dat de 1.6/1.8/2.0 motoren of olieboten zijn of te traag zijn. Ook word het geen2.6/2.8 v6 want dat schijnen ook niet de beste motoren te zijn.
Bij beide modellen weet ik nog niet zeker of het een sedan of station zou gaan worden Na wat onderzoek gedaan te hebben zou denk ik de 3bg de beste optie zijn vanwege dat de kinderziektes er niet meer in zitten. Pluspunten/minpunten passat: - stuurhuis wil nog wel eens lekken - draagarm probleem zou verholpen moeten zijn - zeeën aan ruimte - centrale vergrendeling wil nog wel eens stuk gaan - in geval van station roest bij dakrails en achterklep Plus/minpunten a4 - draagarmen - knipperlicht relais gaat vaak stuk - bedieningspaneel van climate gaat wel eens stuk - roest... - goedkoper in wegenbelasting Wat betreft de motor schijnt de 1.8t de beste keuze te zijn en dit is ook de motor die ik in eerste instantie graag wilde Graag zou ik advies/tips willen van iemand die een van deze twee rijd.. Zodat het me wat duidelijker word of een van deze twee het zou kunnen gaan worden Thanks alvast
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#3
|
||||
|
||||
De passat is idd een stuk ruimer.
vanaf +-BJ 2002 zijn de problemen met de draagarmen grootendeels opgelost. Maar onderdelen van zulke auto's blijven duur, van deurslot tot raammechanisme en homokineet, het kost allemaal zomaar €100,= en dan moet het er nog op. En als je een koppeling of vliegwiel stuk heb dan ben je helemaal klaar. Van die bedragen kun je makkelijk je cabrio weer helemaal klaar maken |
#4
|
||||
|
||||
Inderdaad...wil je ruimte voor een maxi-cosi/kinderstoel, dan zou ik zeker weten de Passat nemen.
En qua kwaaltjes van de Passat...die draagarmen is gewoon een ruk ontwerp....dat blijft een zwak iets. En inderdaad de deursloten zijn vaak slecht, gordels rollen op een gegeven moment niet zo lekker meer op, net als de Audi ben ik al Passats tegengekomen met een stervende knipperlichtrelais. En die A4`s staan er juist om bekend, dat het stuurhuis een zwak onderdeel is. De Passat ook volgens jou? Maar qua model vind ik de A4 net iets sportiever...helemaal met een bumpersetje van een S4 ofzo.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Een maxi/cosi heb ik niet nodig dus daar doe ik Het ook niet voor, ik mis gewoon ongelofelijk veel ruimte in mn cabrio, om maar als voorbeeld te nemen kan er in de achterbak net een kratje bier..
Dat het duurder word dan mn golfje begrijp ik, want zo'n beetje alles is duurder om te rijden dan een golf 1 maar dat is niet erg, ik kan er alles zelf onderzetten dus die kosten bespaar ik sowieso al. Maar hoeveel scheelt een passat/a4 met een golf 4 of a3.. Dan word het verschil al veel kleiner en aangezien een a4 in dezelfde gewichtsklasse valt als de golf of a3 valt dat reuze mee. De passat zit vgm idd een klasse of 2 hoger en onderhoud zal ook wel nog net wat duurder zijn. Ik had voor mezelf ook nog opties als een golf 3 vr6, audi tt, of bora. Maarja vr6 is bijna geen goede van te vinden, tt heb ik ook weer geen ruimte en een bora 1.8t is weer bijna niet te vinden.. En idd een a4 met s4 bumperkit ziet er zeker gaaf uit, alleen kost een bumperkit minimaal 800 tweedehands omdat er geen repro's bestaan.. Maar dat maakt verder niet uit dat is dan sws iets voor later.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#6
|
||||
|
||||
En een Golf 4 1.8 20v of 1.8T dan? Ruimte zat als je geen kids hebt
EDIT: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 03-03-2016 at 18:47. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Zou in theorie ook nog kunnen inderdaad, maar iedereen heeft al een golfje of a3 en dan vind ik het al niet meer intressant sorry ik weet het ben vrij kieskeurig Kmstand moet ook niet hoger zijn dan 175000 En de a4 valt in dezelfde gewichtsklasse als de golf dusja, meer ruimte voor hetzelfde geld.. Waarom niet? Ik zat meer aan zoiets te denken: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...=9&pageNumber=2
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 06-03-2016 at 11:50. |
#8
|
|||
|
|||
Ik rij zelf een 3BG Variant 2.0 20V.
ik heb er echt veel schik mee qua ruimte, ik heb destijds ook met een A4 station gereden maar daar zat echt wel minder ruimte in. En dit is ook de eerste keer dat ik een 2.0 20V rij die GEEN olie verbruikt ten opzichte van de 3 andere die ik heb gehad. Ik zou lekker voor de Passat gaan.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#9
|
|||
|
|||
Wij hebben een 3BG V5 (170pk) variant, ontzettend veel ruimte en hele fijne auto om mee te rijden.
Bij normaal gebruik (als mijn vrouw rijdt) verbruikt hij 1 op 10/10,5 als ik rij haal ik de 1 op 10 meestal niet... Onderhoud is idd niet goedkoop en ook de oxiderende daklijsten en het roestende dak klinken mij bekend in de oren... Ik ben van mening dat je een Passat vaak aangekleed koopt voor het zelfde geld als een kale A4.
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#10
|
||||
|
||||
Ik vind beide mooi maar de B5 blijft toch gewoon een van de mooiste wagens die er is als hij wat aangepakt is, en iedereen is maar over de ruimte van de Passat bezig net alsof een A4 avant klein is ... Tov je golf is het alsof je met een sharan gaat rijden =p
__________________
my daily : Mk7 golf tsi R line (daily) Mk3 golf gti 16v ABF (weekend) |
#11
|
||||
|
||||
ik rij nu al bijna 3 jaar met een 3BG 1.8T sedan met abt chip.
Hele ruime wagen en rijdt echt superfijn, nooit iets aan gehad, alleen onderhoud en nieuwe D-riem. |
#12
|
||||
|
||||
Anders heb ik nog wel een passat 3BG variant V5....
__________________
Dodge RAM 1500 |
#13
|
||||
|
||||
Ruim een jaar een 3BG nu, wat ik heb moeten doen:
-Knipperlichtrelais vervangen, is weinig geld, en zo gebeurd -Deurslot vervangen bestuurdersdeur, 50 euro via marktplaats -Achterklepslot losgekoppeld, signaleerde soms open, deed alarm afgaan en melding op je dash.. Nu nog aan de hand: -Bij koud weer krijg ik een remmen-fout door voor enkele seconden. Niks mis met de remmen, geen idee waardoor het komt. Is in de eerste 100m, daarna niet meer -reservoir wis-was doet raar, signaleert snel leeg, maar is het niet.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Die hebben wij ook
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#15
|
|||
|
|||
Technisch zijn beide auto's volgens mij nagenoeg hetzelfde..? Wij hebben nu een jaartje een 3bg uit 2005 (avb) prima auto. Wij zitten nu wel met 3 haperende sloten, maar dat valt qua kosten wel mee als je naar Frank gaat
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio Last edited by MrMiljon : 10-03-2016 at 12:53. |
#16
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk word het de A4 sedan.
Prijstechnisch is die toch een stuk interessanter, in aanschaf is de passat duurder dan een a4 mede door het verschil kwa bouwjaar, een a4 is altijd minimaal een aantal jaar ouder. Ook kwa wegenbelasting is de a4 de betere keus, wat betreft de verzekering maakt niet zo gek veel uit. De voornaamste reden is gewoon dat ik meer ruimte nodig heb, maar geen titanic..en omdat een a4 een stuk sportiever oogt, en naar mijn mening een leukere basis is dan de passat. Je kunt er veel meer mee, s4 bumpersets, het interieur oogt standaard saai, dus voor mij een leuke uitdaging om dat wat op te vrolijken en een passat kan je verlagen, andere wielen onder hangen en de motor tunen maar meer kan (moet) je er eigenlijk niet aan doen omdat het al een nette auto is. + dat je nette a4's 1.8t hier in NL niet zo gek vaak ziet
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |