#1
|
||||
|
||||
Vraag over instrumentenpaneel Corrado
Na weken van sleutelen heb ik eindelijk mijn Corrado voor het eerst kunnen starten. Hij loopt prachtig maar toch komen er vanaf het instrumentenpaneel een aantal vragen naar voren.
Wellicht dat een aantal vragen al beantwoordbaar zijn door het feit dat er een ander motorblok is ingebouwd (Geen G60 maar een 1.8 20v turbo). Wat speelt er: Na 10 minuten de motor te laten draaien stond de olietemp. op de MFA nog steeds op -- (volgens mij duurt het langer voordat de olie op temperatuur komt en daarom dus nog geen aantal graden). De koelvloeistoftemp.meter bewoog ook nog niet. (Misschien zelfde?) Deze beide kan ik daadwerkelijk controleren als ik er morgen de weg mee op ga na de apk keuring (de auto heeft 5 jaar stilgestaan). Zodra je de motor start gaat het paniek lampje aan dat gaat knipperen als de motor aan de kook is. Enig idee waarom deze gaat branden ongeacht de temp. van de motor? Als laatste reageert de toerenteller niet. Ik ben benieuwd of jullie mij weer kunnen helpen met deze dingen. \ Nogmaal er is een ander blok ingelegd door een eerdere eigenaar. Het is dus goed mogelijk dat bepaalde dingen niet of niet goed zijn aangesloten.
__________________
Infected with the Corrado virus |
#2
|
|||
|
|||
Ik denk omdat al deze zaken niet aangesloten zitten.
Welk management draait ie op? |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb inmiddels een kleine aanvulling nadat ik voor het eerst een klein blokje om ben geweest met de auto. De koelvloeistoftemp. meter werkt. De MFA reageert op rijtijd etc. (kan zijn dat ik nog wat langer moet rijden om olietemp te krijgen).
Hoe kan ik zien op welk management hij rijdt?
__________________
Infected with the Corrado virus |
#4
|
||||
|
||||
Knipperend lampje van KVS is normaal om aan te geven dat hij onder peil staat.
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#5
|
||||
|
||||
KVS-lampje gaat ook knipperen bij massa-issues, is nl massa-gestuurd.
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
olietemperatuur kan ook komen door een defecte sensor.
|
#7
|
||||
|
||||
De auto staat momenteel bij de garage voor de APK keuring.
Als deze terug is zal ik is kijken of er voldoende koelvloeistof in zit. Door het vervangen de de waterpomp en de kachelradiateur kan het goed zijn dat deze is gezakt ondanks het bijvullen.
__________________
Infected with the Corrado virus |
#8
|
||||
|
||||
We zijn weer een aantal stappen verder..
De paniekverlichting van het KVS bleek te branden omdat er veel te weinig in zat. Delen van de remleidingen en 3 remslangen zijn vervangen en een storing in de ABS is opgelost. Dit weekend zal ik kijken of de MFA de olietemp. doorgeeft. Staat de laatste vraag nog, de toerenteller werkt niet. Weet iemand hoe ik deze werkend kan krijgen? Qua setup ligt er een 1.8 20V Turbo AGU in, gekoppeld aan een G60 bak. Zoals we gisteren hebben gezien heeft de auto waarschijnlijk 2 computers erin liggen. Eentje onder het voorraam in de motorruimte waar de originele ligt, en eentje onder de zekeringenkast waar een nieuwe ligt.
__________________
Infected with the Corrado virus |
#9
|
||||
|
||||
Pewi ff een pb'tje sturen, hij levert omvormers om het werkend te krijgen.
De 20vt haalt het signaal uit de ecu en de digifant van de ontsteking. Daarom doet hij waarschijnlijk niets of geeft niet de juiste waarde aan. |