#1
|
||||
|
||||
motorswap
Beste,
ik wil misschien een golf 1 1.6td kopen maar met redelijk hoge km stand 295xxx nu was mijn idee om mss motorswap te doen maar hoeveel kost dit bij de garage? en uit welke auto's kan dit allemaal? alleen golf 3/4 of ook bijvoorbeeld polo sharan enz...
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily |
#2
|
||||
|
||||
Wil je weer diesel dan?
Ik zou voor een blok uit een golf gaan. Passat is bv dwars geplaats dit is alweer lastiger. Je zal de motorsteunen aan moeten passen en de kabelboom gebruiken van het nieuwe blok. Bij een garage kan het weleens in de kosten gaan lopen.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#3
|
||||
|
||||
295.xxx valt toch nog wel mee. dingen kunnen er wel 500.xxx lopen.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ja vind ik ook gewoon lekker de originele motor erin laten. Andere motor inbouwen kost je zo wie zo veel geld en het is dan maar de vraag of hij nou echt zo veel lekkerder gaat rijden. Probeer te genieten van het geluid van de originele motor die gewoon bij de auto hoort. Wil je het geluid horen van een golf 3/4 of wat dan ook waarom koop je dan eigenlijk een golf 1?????? Zal nooit vergeten dat ik met een vriend mee reed in zijn golf 1 diesel en zijn auto op hol sloeg doordat hij op de motorolie begon te lopen. Dat ding had toen al 500.000 plus op de teller en de motor was echt op. Is al wel meer dan 20 jaar geleden hehehehe. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Als je alles door de garage wil laten doen kan ik je nu al vertellen dat het je mega veel geld gaat kosten. Voor onder de 10.000 kun je tegenwoordig al een nieuwe auto kopen heb je dat al overwogen???? En je hoeft dan maar de helft nu te betalen en de rest over een paar jaar......... |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Tsja...en fietsen is nóg goedkoper...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
als je er de centen voor hebt..een jong TDI blok erin gooien..
een Golf 1 met een 90 pk TDI gaat al als de brandweer door het koppel..laat staan een 130pk versie.. ikzelf heb jaren gereden met een Golf 1 voorzien van een Golf2 GTD intercooler blok met ongeveer 85 pk..das nu oude rommel vergeleken wat je tegenwoordig hebt aan variatie aan motoren.. de nieuwere motoren zijn stiller en veel krachtiger...wat let je ? dit is niet perse door een garage te doen ..zitten zat gasten op dit forum die dit in de avonduren doen tegen schappelijk geld.. |
#8
|
|||
|
|||
Zo Heinz je bekijkt alles wel van de zonnige kant zo. Geloof je zeker wel dat zoiets beter rijdt maar wat gaat het kosten? Denk van nog behoorlijk wat, ook al laat je het werk doen door andere dan een garagebedrijf. En de wegenbelasting is ook volle pond nu he. Koop dan toch echt liever een nieuwe auto voor weinig. (Ik ben ook stom geweest en heb te veel geld in oude golfjes gestopt hoor)
|
#9
|
||||
|
||||
een nieuwe auto voor weinig ziet er niet uit als een Golf 1...
als hij dat perse wil? tuurlijk hij kan een Aygo kopen voor die centen..maar dat is geen auto ,das een gebruiksvoorwerp met een houdbaarheidsdatum..net een blender of magnetron ofzo.. is geen vergelijk.. moet jij toch weten als je zelf al zolang in dat spul zit? en wat zou de wegenbelasting dan schelen ?...het blijft een licht gebakje van hooguit 900kg? mits goed in elkaar gezet en alles is het elke morgen draaien en starten..net of het een Golfje 3/4 TDI is.. in de kas van een Golf 1.. als ik 2 tijdlijnen zou kunnen combineren had ik nu mijn zwarte LX nog met een 150 pk PD er in..6 bak en alles.. helaas ging dat (toen) niet... |