|
||||
|
||||
Poeh dat had ook anders af kunnen lopen.
Ik zie dat je bij mij in de buurt zit. Mijn schuur staat in Schiedam. Ik heb misschien nog wel een aandrijfas liggen. En heel misschien ook nog wel wat stuurdelen, maar dan moet ik ff zoeken. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb net de ergste schade bekeken. het lijkt er op dat ik alleen een nieuwe binnenste homokineet moet en een nieuwe draagarm. stuurstang is nog in orde gelukkig. maar bedankt voor het meedenken. |
|
||||
|
||||
Ai, dat is klote.
Duur geintje geworden op de Ring met het wegslepen/schade aan de vangrail?
|
||||
|
||||
heel duur geintje.. volgende dag direct naar huis gereden met wat vrienden om een autoambulance te huren en gister weer terug gereden met de golf achterop. net ook al naar de spuiter en lasser gegaan voor een offerte. al met al een duur weekendje
|
|
||||
|
||||
Dat is zuur zeg! Enig idee wat de oorzaak is geweest? En waar precies is het gebeurt...lijkt wel ingang Adenauer Forst.
En mag ik vragen wat de Nordschleife voor zoiets in rekening brengt?
|
||||
|
||||
banden te heet geworden. ze zijn bol gaan staan en ben zo volledige grip verloren. was niet bij Adenauer Forst, had nog denk 3 bochten tot de finish..
kosten heb ik het liever niet over. |
|
||||
|
||||
Quote:
Kun je iets meer vertellen over dat bol staan? Wat voor bandenmerk en maat had je gemonteerd? Met welke bandenspanning reed je? Op wat voor velgmaat? Hoe warm was het asfalt? Veel camber gereden? Zie je een smeerpatroon op het loopvlak? Max snelheid die je had gehaald? Op de foto's zie ik niet zoveel van de band zelf nl. Een band staat niet zomaar "bol"? De golf 1 met een uitstekende velg, moet je nameten op de koets maten. Bij het goed raken van een stoeprand kunnen de voorbalkjes al een beetje ontzet raken. Doe daar niet paniekerig over (iedereen in het algemeen) , het is een golf 1. In 1974 deed dat stevigheid en veiligheid er allemaal niet zo toe. Na 10 jaar golf 1 (met een redelijk stevige G60 erin ) te hebben gereden, kwam je wel eens de uitdagingen van een golf 1 tegen zeg maar.
|
||||
|
||||
politie ondervraging??
maar vooruit.. ik denk te hoge bandenspanning. het was warm weer. banden wel leeg laten lopen maar blijkbaar tegen het einde van het rondje de spanning weer flink geklommen. maar kan er nu niks meer aan doen dus de vragen hoe en wat laat ik liever achterwegen. |
|
|||
|
|||
Waarschijnlijk vraagt Rallye Vr6T het in het belang van zichzelf en andere Mk1 rijders.
Vervelend incidentje zo te zien. Welk weekend was je er? Ik ben het weekend van 23/24 aug wezen kijken en heb wel iets geels voorbij zien komen.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Jammer dat je het zo opvat. Je kunt er niets meer aan veranderen, dat klopt, maar er wel van leren en anderen op de hoogte brengen, door te delen waardoor het mis kon gaan.
|
||||
|
||||
Zonde man maar gelukkig heb je zelf niks.
Laat het even bezinken en wellicht wil je er later meer over kwijt. Succes met de reparatie
|
||||
|
||||
Zonde, blijft zuur maar gelukkig is het maar blik en ben je er zelf goed vanaf gekomen.
|
|
||||
|
||||
Bedoel het ook niet zo. Maar zit een beetje in een dip.. Ik had tegen mezelf gezegt dat het een rustig rondje zou zijn aangezien ik op getrokken.. (Ja getrokken) banden reed. Had ze al wat leeg laten lopen maar dat mocht niet baten toen ik eenmaal de snelheid er in had. Want ja.. Als je eenmaal op de baan bent is de verleidig te groot. Kwam te hard aan, remde vol, stuurde in en hop daar ging ik. Van dat moment tot stilstand is het zwart. Opzich valt de schade mee, alleen de kosten er van niet. Laat de golf even rusten tot ik weer wat motivatie heb.
|
|
||||
|
||||
Balen allemaal zeg, jammer van de schade maar gelukkig dat jij niks hebt. Ik heb nog wel een goedkoop scherm voor je liggen. In Eindhoven, maar zou hem ook mee naar Delft kunnen nemen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zou super zijn ik stuur je een pb. |
|
|||
|
|||
Mooi he.
Zo te zien dat we allemaal elkaar helpen en wat over hebben voor elkaar. Zie je nog maar weinig deze tijd. |
|
||||
|
||||
golfje rolt inmiddels weer, nieuwe draagarmpje op gezet. gelijk wat roest weggehaald. nu nog een scherm vinden en spuiten, uitlijnen en de weg weer op
|
|
||||
|
||||
alweer een tijdje bezig met de reparatie van de golf na de crash op de Ring.
inmiddels is de volledige aandrijving hersteld. Nieuwe draagarm, binnenste homo, keerring van de bak, wiellager. vanavond komt er een nieuw scherm binnen. dan kan deze naar de spuiter. sinds ik de golf heb zit de voorbumper aan de rechterkant vast met een schroef door het scherm direct de bumper in, omdat de plastic sleuf kapot was.. dus als ik de bumper er af wilde moest de auto omhoog, wiel er af, en dan lopen kutten met een schroevendraaier aan de binnenkant van het scherm. het is iets heel kleins maar dit heb ik gelijk maar veranderd nu hij er toch af was. |