#101
|
|||
|
|||
Daar was ik mij van bewust en had 2 M12 moeren als spacers. Daarna 2 M12 moeren en 2 M12 schijven. Opzich is de afwijking niet groot, maar het is juist naar de ongunstige kant toe.
|
#102
|
|||
|
|||
Het zijn er een paar kg 3 blokken komen onder de achterbank, en 4 in de kofferbak. |
#103
|
||||
|
||||
dik
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#104
|
||||
|
||||
worden hier speciaal bakken voor in gelast en geslepen oid?
behoorlijke rij accu's gaat zoiets nog voor een bepaalde radius zorgen?
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#105
|
|||
|
|||
De auto is al voorzien van bakken, origineel. Een bak onder de achterbank en een bak soort van in plaats van het reservewiel en onderste 10cm van de kofferbak, maar niet helemaal tot de achterkant.
Een accu heeft 40 Ah. Uit de losse pols gerekend, heeft de auto strax rond 15 kWh accucapaciteit. Er van uit gaande dat een grote pickup die wij kennen ongeveer 16 kWh/ 100 km pakt, wederom nat vingerwerk: actieradius zal rond 120-150 km zijn. Dit is prima voor korte werkgerelateerde ritten, en ruim voldoende om de auto mee naar huis te nemen. Jammer genoeg zal ik er net niet mee tot op school halen, maar dat zullen wij nog zien. Het is namelijk zo dat men tegenwoordig met hele hoge stromen accu's mag laden. Het bijtanken duurt dan even lang als "even een kopje koffie en naar de WC", en je kunt weer een paar km vooruit. |
#106
|
|||
|
|||
Is het niet zo bij snel laden dat de accu's minder lang meegaan? Misschien heb je het al verteld.. maar hoe wordt er dan gekoelt als je aan het bijladen bent? de accu's worden dan erg heet niet waar?
SUPER project.. kan niet anders zeggen!! |
#107
|
||||
|
||||
Er zit op de A73 tussen Boxmeer en Nijmegen bij het knooppunt naar de A77 nu ook een laad station.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#108
|
|||
|
|||
Beschouw dit als een vervangingsschema voor een accu/batterij. Ideale situatie: Rs nadert 0, Rp nadert oneindig. Wanneer Rs een grootte heeft, wordt over die grootte stroom omgezet in warmte, volgens de bekende formule P = I^2 * R Dit zorgt voor opwarming van een accu tijdens belasten. Opwarming van kabels werkt ook zo Dit is ook waarom auto's in de winter (onder andere) lastig starten: door de lage temperaturen stijgt de Rs, en de accu "stort in elkaar", wanneer er veel stroom gevraagd wordt voor de startmotor. Rp moet groot zijn. Dat is een mate voor zelfontlading... hoe kleiner, hoe sneller de accu zelfontslaadt. Moderne accus hebben al behoorlijk lage Rs en behoorlijk hoge Rp. Dit maakt hele hoge ontlaadstromen mogelijk. Laadstromen dus ook. De hoogst haalbare stroom uit een "tankstation" is iets over 60 A, en dat stelt dus relatief niets voor. Er komt nog een grappig effect bij: Tijdens het laden vinden er endotherme reacties plaats in de accu, waardoor deze afkoelt. Dit effect is alleen vrij zwak, de verliezen door de Rs nemen hard toe en zijn vrij snel hoger dan dat effect Bert, dat is wel gaaf alleen, ik moet dan ook tot thuis kunnen komen he |
#109
|
|||
|
|||
Oftwel het effect is er wel degelijk.. alleen heb jij 112 accu's zodat de laadstroom per accu maar ongeveer 2 ampere is. Is dat niet de voornaamste reden?
Dank voor je uitleg! erg verhelderend :-) |
#110
|
||||
|
||||
Quote:
correct ondertussen schenk ik de koffie wel in |
#111
|
||||
|
||||
Ziet er wel goed uit.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#112
|
|||
|
|||
Quote:
De 112 accu's zijn in serie geschakeld, dus de stroom per accu is hetzelfde en gelijk aan de totale stroom. Dus met 60A laden is ook echt elk accutje met 60A laden |
#113
|
||||
|
||||
ik zit dagelijks in de elektrische stadsbussen, leuk om te zien dat hier op Volksforum ook aan elektrische projecten wordt gewerkt (had hem nog niet eerder gezien). Ik ben benieuwd naar je verbruik en driveability als hij klaar is. Ik ga hem in ieder geval volgen.
__________________
|
#114
|
|||
|
|||
Ik ben ook erg benieuwd naar het verbruik. Wij gaan weliswaar recuperatief remmen, maar de "normale" versnellingsbak is er niet voor gemaakt. Er is kans, dat de tandwielen maar een kant op sterk zijn. Je zal dus niet hard op de motor kunnen remmen, waardoor er niet veel teruggewonnen wordt.
Driveability is ook interessant. Wij hebben besloten om toch een vliegwiel met koppeling te gaan gebruiken, waardoor het eigenlijk "gewoon" moet rijden. Maar dan hard.. |
#115
|
||||
|
||||
Wat is eigenlijk de reden dat je nog met een versnellingsbak werkt? Onze elektrobussen rijden direct drive vanaf de E-Motor.
__________________
|
#116
|
|||
|
|||
De electromotor werd oorspronkelijk ontwikkeld voor een andere toepassing, waarbij hoog koppel en laag toerental nodig waren. Oorspronkelijk moesten bijna 400 Nm gehaald worden, tot 2400 RPM.
De snellere versie voor de Golf zal niet harder dan 4000 RPM gaan. Om theoretische 120 km/h te kunnen rijden met een theoretisch hard 195/50 - 15 wiel, zul je 1100 RPM aan de wielen moeten hebben. als je 1:4 reductie toepast, kun je dan met het hoge toerental 120 rijden, en heb je in de gunstige momenten 1600 Nm koppel aan de as. Als je hogere snelheden wil halen bij lagere toerentallen ( wat moet kunnen), dan zal de reductie kleiner moeten zijn.. maar dan zakt ook het koppel, en dan wordt het een trage sjink... Hij moet wel leuk vooruit komen Dus, samenvattend: met name de laagtoerigheid van de motor maakt een versnellingsbak nodig PS. origineel had de auto ook een versnellingsbak |
#117
|
|||
|
|||
Geen grote update, maar een beetje
In de auto komen 2 opladers: een snellader en een thuislader. Dit is het stopcontact voor de snellader. Last edited by SciroccomTDI : 01-09-2015 at 07:47. |
#118
|
||||
|
||||
Nice! Lijkt net origineel!
|
#119
|
||||
|
||||
Chademo. Ben benieuwd of jullie protocol overal compatible is straks...
__________________
Quote:
|
#120
|
|||
|
|||
Quote:
Wat bedoel je precies? |