|
||||
|
||||
Het vermogen was een issue. Daarna toen hij onder de auto keek was dus de luchtvering ook een issue en ook de chassisnotch die ik heb...
|
|||
|
|||
Rdw zwolle geweest 1.1 naar 20vt ging probleemloos. Maar is ook al jaren terug. Voor de omkeuren mk1 20vt 110 kw naar r32 184 kw naar Almelo geweest. Ben expres naar Almelo geweest ivm goede verhalen. Wat ook zo bleek te zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
heerenveen is idd supper . 12 ombouwe tot nu toe geen enkel probleem gehad .10 met griffel
|
|||
|
|||
Groningen is mij wel goed bevallen. Het was allemaal zo geregeld, stond binnen een half uur weer buiten. Ik was alleen het kentekenbewijs vergeten waar de motor uit kwam. Maar die mocht ik gewoon via de mail sturen. (Was met mijn golf 1 die van een 1.1L naar 1.8L 8v gegaan is)
|
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:43. |
|
||||
|
||||
Ik heb de Golf om laten keuren bij RDW Zwijndrecht. 90pk benzine naar 110pk TDI. Wat me op viel is dat ze geen uitstootmeting deden? Stond zo weer buiten.
|
|
|||
|
|||
Vraag me af wanneer dat moet omkeuren
Ik ga van 1,5 naar i,8 70 pk --- 110 pk |
|
|||
|
|||
.
|
||||
|
||||
Quote:
duidelijk dus en voor 55 euro wou ik niet illgaal rondrijden met alle gevolgen van dien |
|
|||
|
|||
.
|
||||
|
||||
idd. Deze week maar eens de cabrio laten omkeuren naar G60. Zit welgeteld 100 meter van RDW Waddinxveen,maar gezien de ervaringen ga ik maar naar Nieuwegein denk ik
|
|||
|
|||
.
|
||||
|
||||
@Pro FM
Ik ben vorige week naar Schiedam geweest ipv Waddinxveen en daar zijn ze wel relaxed. Moest wel met afspraak (oldtimer) en heb ook een maand moeten wachten voordat ik terrecht kon. Herkomst van de motor aantonen is het belangrijkste.
|
||||
|
||||
Ik heb het gezien idd, geen enkele vestiging in de buurt (nieuwegein,schiedam of waddinxveen) heeft deze maand nog plek. Ik dacht heel naief dat je daar gewoon effe langs kon gaan,en een afspraak moest maken als je een bepaalde tijd wilde..
Weer wat geleerd.... Herkomst motor is geen probleem, die komt uit mijn oude auto die al op mijn naam stond. Ik maak me meer zorgen om de airride die ik van plan ben in te laten bouwen komende week..,ik las hier ergens een verhaal dat ze daar niet zo'n fan van zijn en daarom had ik hem daarvoor willen keuren.
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60 Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits Last edited by Pro FM : 03-08-2015 at 09:43. |
|
||||
|
||||
Geloof me op de dag je daar staat kun je zien hoe druk ze het hebben. Niet normaal hoeveel er staan te wachten (veel handelaren met import/export auto's). Als je auto oldtimer is dan MOET je een afspraak maken anders kom je niet eens in aanmerking.
Zorg dat je naast het kenteken en of vrijwaringsbewijs ook de apk formulieren bij je hebt van de donor daar maakte ze bij mij een kopie van. Ik had mijn iPad bij met foto's van mij Corrado vroeger. Ze vroegen ook naar een "bon" maar die had ik natuurlijk niet. Verder kunnen ze vragen naar aslasten maar die gegevens zijn bij de golf 1 niet bekend. Als je vervolgens meeleest op zijn scherm staat er ook "zover bekend anders deze vraag overslaan". Bij mij werd wielbasis gemeten, onder de auto gekeken en opnieuw gewogen. Omdat ik net vers APK erop had ik geen remproef en co meting.
|
|||
|
|||
Zo ben vandaag bij de RDW in Amsterdam geweest om het D kenteken om te zetten in NL kenteken ( zonder APK). Omdat mijn golfje gti nog niet kon rijden helaas ( de koppeling ontkoppeld nog niet) was ik er met mijn auto op een aanhangwagen. Helaas moest de auto van de aanhangwagen af want een auto op een aanhangwagen of oprij wagen keuren ze niet. Kon mij wel vinden in deze regel van de RDW want ze willen toch wel kunnen kijken of je auto niet uit 2 aanelkaargelaste halve auto's bestaat. Op zich niet zo'n probleem maar wel veel extra werk. De medewerker van de RDW is precies een halve minuut onder mijn auto geweest en dan eigenlijk alleen nog maar om mij te vertellen wat hoogstwaarschijnlijk het koppelings probleem zou kunnen wezen. Verder heeft hij alleen het chassis nummer gecontroleerd of het overeenkwam met de papieren. De rest van de tijd werd in beslag genomen met het administratief omzetten van D naar NL kenteken en het ouwehoeren over oude auto's (was gezellig)
Eigenlijk precies het zelfde als toen ik 3 jaar geleden een 79er Gli uit Duitsland op NL kenteken wilde zetten. Ben zeer te spreken over hoe alles verlopen is. Hele aardige keurmeester. Het leuke was dat de keurmeester met zijn collega zagen dat ik buiten bezig was de golf weer op de aanhangwagen te krijgen en spontaan naar buiten kwamen om mij te helpen. Helemaal top dus bij de RDW in Amsterdam. Eenmaal thuisgekomen zag ik op de BPM aangifte papieren dat er 110 kw als vermogen stond terwijl dat 81 kw (110 pk) had moeten wezen. Nog even snel gebeld met RDW Amsterdam en het zou nog even worden nagekeken. Ze zouden me terugbellen en dat gebeurde ook (en het was al na 5en). Alles toch nog aangepast naar 81 Kw ander had ik 110 op mijn kenteken staan. De nieuwe BPM aangifte papieren had ik 3 min later al in mijn E-mail. BPM betalen hoef ik toch niet want de auto is al bijna 40 jaar oud, maar aangifte moet je wel doen. Ik geef de RDW Amsterdam een 10 dat snappen jullie wel. Graag geef ik jullie een tip niet alleen voor der RDW maar voor alle mensen waar je in het dagelijks leven mee omgaat. En dat is wees open en eerlijk en maak een leuk praatje en iedereen staat voor je klaar. Onaardige keurmeesters of politieagenten of wat dan ook bestaan niet, die heb je aan jezelf te danken. |
|
|||
|
|||
.
|
||||
|
||||
Een fout is toch menselijk? Hoe snel en soepel het wordt opgelost dat vind ik ook wel erg netjes en daar gaat het om in mijn ogen.
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:44. |
|
|||
|
|||
Ik ben benieuwd! Ik moet dit jaar / begin volgend jaar een auto van 2007 omgekeurd hebben. Met een vermogenstoename van meer dan 300%.
Dat zal sowieso een bezoekje lelystad worden denk ik vanwege de leeftijd?