#1
|
|||
|
|||
Bernie Broere
Even een korte voorstelling.
Ik ben Bernie en ben sinds kort in bezit van een golf 1 uit 1979. Na jarenlang met een v-teccie gereden te hebben toe aan heel wat anders. Daar waar de uitstraling en mogelijkheden van een golf 1 mij altijd zeer hebben aangestaan is het dus de volgende auto geworden. |
#2
|
|||
|
|||
En om maar gelijk met de deur in huis te vallen gelijk een vraag...
Volgens deze thread: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131665 Heb ik om mijn aftermarket olie temperatuur meter aan te sluiten zo'n T-stuk besteld. Echter is de bijgeleverde sensor een stuk te lang. (zie onderstaande foto) Is dit T-stuk verder uit te boren of dien ik echt een heel andere oplossing toe te passen. Het betreft hier een PG 1.8 G60 motor. Alvast bedankt voor jullie reacties. |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb het zo opgelost. Orginele VW olietemp sensor en lange VDO olietemp sensor. 1 Knie stukje en 1 verlenging waar de lange in gaat. Foto (staat wellicht op zijn kop);
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#4
|
|||
|
|||
Dankje voor je reactie.
Maar dat verlengstuk dat ik heb liggen heeft onvoldoende diepte voor de sensor. Dieper dan op de foto weergegeven gaat de sensor niet. Ik ga het verlengstuk verder uitboren zodat de sensor wel de benodigde diepte krijgt. |
#5
|
|||
|
|||
Kan het kloppen dat deze golf op marktplaats heeft gestaan??
Welkom trouwens |
#6
|
||||
|
||||
Welkom Bernie!
Toffe golf. Wielen zijn niet echt mijn smaak, maar ze staan wel goed eigenlijk. Plaats van de nummerplaat zou ik ook over kunnen zagen, maar ieder zijn zin natuurlijk. Nog verdere plannen ermee (buiten de olietempmeter)?
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#7
|
|||
|
|||
Deze heeft op marktplaats gestaan inderdaad.
Verdere plannen zijn de auto wat geschikter te maken voor Nurburgring weekenden en dagjes.. |
#8
|
|||
|
|||
Weer even een n00b vraag hoor.
Bij het aansluiten van de aftermarket olietemperatuurmeter is de originele sensor kapot gegaan. Nu de aftermarket sensor direct in het oliehuis gedraaid. Dit werkt. De originele sensor is nu alleen niet aangesloten, maar daar ik dit dashboard heb: Waarop dus geen MFA kan worden afgelezen zie ik het nut er niet van in om deze originele sensor alsnog aan te sluiten. Klopt deze conclusie of gaat er nu in het motormanagement iets totaal verkeerd omdat er geen olietemperatuur wordt doorgegeven aan de ecu? |