#141
|
||||
|
||||
Daar ga ik me ng over buigen om dat netjes te verwerken in het interieur. Zit normaal in de hemel maar dat gaat niet lukken.
Ook daar komen we uit
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#142
|
||||
|
||||
Toppie! Alleen wel balen dat hij met de motor uit niet werkt.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#143
|
||||
|
||||
Hoe is je 230v systeem opgebouwd? In de auto afgezekerd met een automaat en aardlek?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#144
|
||||
|
||||
Ja, is allemaal origineel het 230V systeem met bediening etc van westfalia met aardlek.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#145
|
||||
|
||||
Ok, bedrading ook ok?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#146
|
||||
|
||||
Hoe bedoel je? Alles is origineel net als alle fabriekscampers. Heb voor inbouw alles opnieuw ingetapet en in ribbelbuis gestopt. Alles werk perfect, de lader werkt ook en het 230v stopcontact binnen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#147
|
||||
|
||||
Heb de ervaring dat de bedrading in caravans en campers meestal maar 1.5mm2 is ipv 2.5mm2 als je dan met een b16 automaat afgezekerd bent haal je met een nieuwe installatie je afschakelstroom wel in geval van kortsluiting (b automaat = 5x i nominaal) maar met een oudere installatie is het wel raadzaam om ff een circuitimpedantie meting te doen. Hiermee stel je vast of je de uitschakelstroom nog haalt in geval van een kortsluiting, of dat je de contacten in je systeem moet nazien.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#148
|
||||
|
||||
Mijn zwager heeft nog een paar foto's geschoten met een knappe camera. Dan lijkt het alweer heel wat terwijl ik het ding afgelopen zaterdag pas voor het eerst heb gewassen sinds september dus op de foto's nog ongewassen
Draaiconsoles besteld voor beide voorstoelen en een Fiamma luifel in het zwart, matched mooi met de andere zwarte delen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California Last edited by Black Devil : 15-04-2015 at 11:03. |
#149
|
|||
|
|||
Hele dikke camper kerel, setje 18" audi "putdeksels" zou hem niet misstaan!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#150
|
|||
|
|||
Echt een vreselijk mooie camper Erdem
Heel veel respect voor je geduld en je kennis om dit klaar te maken . Een setje andere velgen zouden hem zeker niet misstaan . Hoe is het eigenlijk met je vr6? Daar hoor/lees ik niets meer over , of heb ik iets gemist na je bezoek aan Hans? |
#151
|
||||
|
||||
Bedankt mannen, ben er ook echt heel blij mee en de vrouw ook. Velgen komen als het goed is volgende week 8,5x18 ET40 om ET35 met 245-40-18. Tevens een set versterkte Sachs schokkers onderweg dan is het onderstel af.
VR6 staat gepoetst en wel binnen te wachten op mooi weer. Even alle focus op de bus gezet om deze af te maken namelijk. Die VR6 loopt echt niet weg. Moet nog het drukprobleem vinden, daar had ik geen zin meer in vorig jaar en toen aan de bus begonnen snappie Straks gaan we weer verder met de VR6 want die moet natuurlijk ook gaan janken deze zomer
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#152
|
||||
|
||||
Hier wat foto's, tijd vliegt en amper tijd om een goede update met foto's te geven. Over 2 weken gaan we op vakantie :yes
Ondertussen ook een turbodrukmeter gemonteerd, alleen de buitenring nog even zwart maken want dat metaalkleurtje vloekt een beetje. Turbodruk met vollast is mooi net boven de 1 bar en dat wilde ik eigenlijk even weten voordat hij getuned gaat worden, dit gaat morgen gebeuren en ben wel een beetje gespannen wat er nog in zit na 340.000km. Zo staat hij nu op zijn wielen, voorlopig tevreden maar deze gaat in de toekomst zeker nog een stukje zakken Wielen zijn gepoedercoated, lekker makkelijk in onderhoud, de RH naafkappen komen er aan Opbergbox geplaatst incl een PortaPotti. Dacht eerst dat het ontzettend in de weg zou zitten maar dit is eigenlijk helemaal niet zo. Als je op de camping staat en je voorstoel draait is het een fijne voetenbank Bekerhouders erin, passen niet zomaar, moet wel het eea afgedremelt worden, nieuwe radio, Bearlock, drukmeter en de actieve subwoofer. Ik moet alleen nog een afdekpaneel achter de sub terugplaatsen, dan zie je de draden ook niet meer. Net ingereden Sfeerplaatje van afgelopen vrijdag
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#153
|
|||
|
|||
Mooie vorderingen weer! Klapstoeltjes in de achterklep zou ook nog een leuke upgrade zijn.
|
#154
|
||||
|
||||
Zoals bij de t5 zeker, dat gaat helaas niet passen........is wel een vette optie en gelijk opgeruimd.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#155
|
||||
|
||||
Vandaag naar Hans Bakker gegaan, Chipservice in Hem voor een chip op maat.
Hans is 2 uur bezig geweest en ben zeer tevreden over het resultaat. Het is dus een originele 151PK met 290NM. Het 'probleem' vond ik zelf dat hij onderin lui was. Als je bijv in het toerengebied van 1700-1800tpm zat en je gaf gas duurde het lang tot hij echt wilde gaan, vanaf 2500tpm trok hij goed door tot ruim boven de 4000tpm. En hij hing niet zo lekker aan het gas. Het vermogen moest er niet bruut inkomen maar soepel loskomen, voor behoud van koppeling en vliegwiel. Met deze info is Hans aan de gang gegaan. 2x vooraf gerold om t kijken hoeveel vermogen er origineel nog inzat, software ook nog gecontroleerd en was nog echt helemaal origineel. Ik was hier erg blij mee, na zo een fikse kmstand zijn dit toch hele fijne waardes. Uitlaat rookte ook nagenoeg niet. 1e run 152,8pk 292,58nm 2e run 151,9pk 293,21nm Toen begonnen met software aanpassen, heb hier niet veel verstand van maar de koppelbegrenzing, inspuithoeveelheid en turbodruk zijn omhoog geschroefd. Software weer geladen en toen de 3e keer rollen. Iets meer rook ontwikkeling maar zeker niet storend of teveel. 3e run 174.0pk 348,23nm 4e run 174,3pk 346,42nm Toen voor het laatst nog wat finetuning vd software en de laatste run. Nog iets meer rook erbij maar nog steeds binnen de marges. 5e run 178,6pk 359,05nm Hier hebben we het bij gelaten. Ik wilde geen rijdende schoorsteen hebben Proefrit gereden en wat een verschil. In alle versnellingen gaat hij er mooi vandoor. Ook de lange 5e versnelling jaagt hij stukken sneller doorheen. Op de bank: Blauwe lijn is het originele koppelverloop en oranje de originele pk's. De andere lijnen horen bij de kleuren in de vakjes met de vermogens
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#156
|
|||
|
|||
Die Hans die kan er wat van ...
Man met verstand van zaken . |
#157
|
||||
|
||||
netjes hoor! mag de camper eindelijk bijna gebruikt worden waar die voor gemaakt is
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#158
|
||||
|
||||
Even een update vanuit Italië, we zitten in de Toscane en rijden om de dag naar een andere stek, lekker toeren! Via Oostenrijk gereden en de Stelvio pas genomen, wat een geweldige route is dat! De bus doet het top, ben toch aangenaam verrast door het vermogen wat altijd aanwezig is, 180km/u op z'n sloffen. Belangrijkste is dat de motor nooit inkakt maar blijft doorgaan wat echt heerlijk is met een camper.
Enige kloterige is dat vandaag er airco ook met vakantie is gegaan, dik 30gr buiten.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#159
|
||||
|
||||
Nieuw 'project' is een set Projekt Zwo koplampen opknappen. De ene vindt het spuuglelijk, maar ik vind het helemaal geweldig!
Bij aanschaf set: Je ziet op de eerste foto dat hij helaas bovenop een oortje mist waar normaliter de gril vastgeschroefd zit. Het huis is gemaakt van een normale Valeo koplamp waarvan de achterkant is uitgesneden. Dus eens een donor vinden en uitzagen zodat het oortje er ook aanzit. Schroefdraad vd verstellingen, draaien wel maar gaan stroef en beetje roest op het draad. Tevens zijn de steuntjes voor de elektromotoren vd hoogteverstelling helemaal broos en brokkelen af. De buitenste units welke Projekt Zwo gebruikt zijn van een BMW E30, hier zit reeds een lens in. Ik heb de originele lens verwijderd en een set bi-xenon projectors pasgemaakt. Origineel: Nieuw: Tevens het glas verwijderd en de binnenkant zwart gespoten. Ze zijn er ook origineel van Hella maar slecht te vinden en schreeuwend duur: Eindproduct: Het stalen frame waar de lampen inzitten zit gepopnagelt, deze uitgeboord en worden nu gestraald en weer netjes zwart gepoedercoat. De kappen welke nu blauw zijn ga ik zwart spuiten, denk dat het wel mooi staat met de andere zwarte details. De binnenste lampen heb ik voorlopig gesmoked met folie, er zit ook een scheur in 1 glas helaas. Ik ben nog op zoek naar passende smoke dagrijlampen. De steuntjes voor de stelmotoren en clips voor de koplampverstelling heb ik nieuw geregeld via BMW dus verstellingen zijn weer helemaal opgeknapt.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#160
|
||||
|
||||
mooi hoor, ik vind het ook altijd gave lampen! zijn weer als nieuw strakjes
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |