#1
|
||||
|
||||
MFA probleem 84er GTI
Hallo,
Zoals uit de titel af te lijden is, heb ik een probleem met de mfa van mijn Golf 2 GTI uit 84. Het probleem is dat alleen de klok, olietemperatuur en buiten temperatuur werkt. De dagteller, verbruiksmeter etc niet. En het raarste is dat na een grondige schoonmaakbeurt ze het wel dedn voor 3 tot 4 uur. Zou het oxidatie kunnen zijn ergens? Zo ja waar zitten de aansluitpunten van de kabels? Alvast bedankt!
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#2
|
||||
|
||||
Niemand?
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Het kan ook nog zijn dat de flexibele printplaat achter op de tellerbak versleten is, als deze te veel buigt dan kunnen sommige contactjes breken. De dag teller word aangestuurd door de km teller zelf en de vebruiksmeter word aangestuurd door vacuüm wat via een slangetje aan je teller unit vast zit, en word via de dikke stekker op de bak aangestuurd om in de 5e versn. het wijzertje te laten opkomen. Maar ik vermoed hier heel sterk de blauwe printplaat achterop! Deze zijn te bestellen bij classic parts voor 70 euro ongeveer. Maar zoek dan wel even goed naar het onderdeel nummer anders bestel je net zoals ik de verkeerde, want het nummer staat niet op de printplaat zelf maar op een klein stickertje wat er op zit geplakt en dat was er bij mij van af gevallen in de loop der jaren. Grtz, Ramon |
#4
|
|||
|
|||
Werkte de MFA tot voor kort wel kompleet??, soms helpt het om de accu kort los te koppelen, bij mij na een accu wissel tenminste wel met hetzelfde probleem!
|
#5
|
||||
|
||||
Hij werkte niet, 2 keer heeft hij na een grondige wasbeurt even gewerkt, vandaar dat ik vermoed dat er een aansluiting wat oxidatie oid heeft, maar ik heb geen enkel idee waar de stkkers van de MFA aangesloten zijn.
Ik zal de blauwe printplaat eens checken, bedankt voor de tip Ramon!
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
De MFA is toch dat printplaatje in je klok dat zit er in vast (met schroefjes) en op de achterkant druk je de printplaat op de pinnetjes (met een soort stekker). Je kunt ook eerst nog eens proberen deze stekker aan te duwen, als deze niet goed vast gedrukt zit wil dit ook nog wel eens in een vage storing resulteren. |
#7
|
||||
|
||||
Waar gaan de kabels die erop zitten heen, weet je dat? Anders kan ik als het niet werkt meteen de aansluitpunten waar ze zitten controleren.
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Zover ik weet zitten er geen Kabels aan de MFA unit in de tellerbak, aan de achterkant zit de blauwe printplaat er in gedrukt. Wat voor een teller bak heb je ? De zelfde als ik heb toevallig ? Grtz, Ramon |
#9
|
||||
|
||||
Van de klok naar de zekeringkast.
Van de hendel naar de zekeringkast. Van de motorruimte naar de zekeringkast. In de zekeringkast wordt alles doorgelust. http://www.a2resource.com/electrical/CE1cluster.html http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Dan zou je even je tellerbak moeten demonteren, op de blauwe printplaat staan bij de 2 stekkers een rits nummers, deze komen overeen met de functies van de tellerbak. Niet alle functies zijn doorgelust via de zekeringkast, de buitentemp meter die gaat rechtstreeks naar de tellerbak bijv. De hendel van de MFA gaat ook niet via de zekeringkast die gaat ook direct naar de stekker die op de tellerbak komt, dacht de rechtse stekker. Last edited by RamonR : 05-04-2015 at 14:53. |