#1
|
||||
|
||||
Golf 4 r32 variant
Hallo liefhebbers,
Het is een jaren plan maar toch wil ik hier al wat info over verzamelen. Wat ga ik allemaal nodig hebben om mijn variant met 1.6sr motor om te bouwen naar een r32? Ik ken de vraag: waarom koop je geen r32? Nou omdat een variant heerlijk veel ruimte heeft en mijne cosmetisch en technisch in goede staat is. Graag een lijst van alle benodigheden. Mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#2
|
|||
|
|||
Zoals iedere swap naar R32: R32 motor, vr6 versnellingsbak(tenzij je ook 4-motion wil, dan wel de R32 bak), motorkabelboom, ECU, immo-vrijschakeling, evt brandstofpomp upgrade, uitlaat aanpassen en klaar...
|
#3
|
|||
|
|||
EN natuurlijk de remmen.. en misschien de aandrijfassen, maar dat weet ik niet.. wel een aandachtspunt
|
#4
|
||||
|
||||
Alvast bedankt!
Maar hoe zit het dan met de aandrijfassen op de vr6 bak? Passen die wat ik er nu onder heb erop? Of opzoek naar andere? En een remmen upgrade komt er dan uiteraard.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#5
|
||||
|
||||
Misschien gerard eens vragen die is ook van 1.6 naar 3.2 gegaan
|
#6
|
||||
|
||||
En gerard is? Forumnaam graag
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#7
|
|||
|
|||
Ga je het uiterlijk ook aanpassen?
R32 bumpers en dergelijke op de variant? Of past dat niet?
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#8
|
||||
|
||||
Gerardmk2vr6 uit mijn hoofd
|
#9
|
||||
|
||||
Dank je!
Ja dat is wel de bedoeling jetta91
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#10
|
|||
|
|||
super hier heb ik ook al eens aan gedacht tof dat iemand het nu gaat doen ga dit in de gaten houden
|
#11
|
|||
|
|||
Ik zou een r32 motor pakken. In combi met een v5 versnellingsbak. Dan zit je niks te kloten met je motorsteun en.
Voor de rest is redelijk plug and play. Op bedrading en uitlaat na. Pak je mk4 r32 kun je startblokkering gewoon weer inlezen. En Is kwa bedrading ook makkelijker. Pak je mk5 r32 dan word zowiezo het immo vrij maken van je ecu. En bedrading word ook aanzienlijk moeilijker. Gezien de bedrading van een mk5 1 geheel is met binnenboom
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#12
|
||||
|
||||
Leuk idee. Ben benieuwd
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#13
|
||||
|
||||
Last edited by Dokter D : 29-03-2015 at 21:43. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Het zal nog wel even duren voordat het echt gaat gebeuren! Hoe zit het trouwens met de tellerbak en pedalen?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#15
|
|||
|
|||
Je zou haast een Variant 4Motion als basis moeten nemen, dat scheelt een boel werk denk ik...
|
#16
|
||||
|
||||
Waarom zoek je dan niet een bora v6 4 motion variant? Dan heb je de basis dik voor mekaar :-)
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#17
|
||||
|
||||
Als je post 1 leest weet je waarom.
En wat is er nu leuker om iets "ZELF" te bouwen of iets kant en klaars te kopen? Of eet jij ook alleen maar kant en klaar maaltijden. No offence verder. Maar mijn variant is gewoon in goede en nette staat en bouw daar dan liever een r32 motor in dan dat ik een andere "kant en klare" koop waar een hoop lijken uit de kast komen vallen.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#18
|
|||
|
|||
Ben het helemaal met je eens Kenny, maar de 4-motion lijkt me wel een érg grote uitdaging.
|
#19
|
||||
|
||||
Denk dat ik de 4motion ook voorlopig laat voor wat het is. Misschien daarna!
Maar moet ik nu ook een andere tellerbak hebben met fis? En hoe zit het met de pedalen? Aangezien een r32 een elektronisch gaspedaal heeft (neem ik aan ) en een 1.6sr een kabel.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby Last edited by KennyH : 31-03-2015 at 19:41. |
#20
|
||||
|
||||
Moet inderdaad E-gas in.
Tellerklok hoeft niet perse, je zou de oude wellicht kunnen omcoderen. Wil je de startonderbreker werkend houden ben je iets beperkter in je tachokeuze omdat er verschil kan zitten in de startonderbreker versie. Bak zoals gezegd van een V5 of een VR6 (iets langer). 4-motion hang je niet zomaar even onder een voorwielaangedreven koets. Houd ook rekening met een kleine 1000 euro aan keuringskosten bij de RDW in lelystad. (ik mag binnenkort ook )
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |