Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-02-2015, 18:54
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default Site Golf 1 G60

Omdat ik zelf bezig ben met een 1.8PG G60 ombouw, keek ik vaak op een Nederlandse site waarop iemand zijn complete ombouw had gezet.

Hij was zijn Golf 1 aan het restaureren en had op zijn site helemaal uitgewerkt hoe hij te werk is gegaan.

Ik kan echter die site niet meer vinden. Kan iemand mij helpen? Ik vond het namelijk prettig om daar even snel een blik op te werpen.

Aan de linkerzijde op zijn site had ie verschillende kopjes; ombouw, inbouw, allerlei etc.

Hij sloopte een witte corrado voor de ombouw.

Alvast bedankt!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #2  
Old 09-02-2015, 19:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Dit was hem altijd:

http://www.gti-g60.nl/

Maar zie dat hij het (hier) niet meer doet
Reply With Quote
  #3  
Old 09-02-2015, 19:37
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Dat is (was) hem inderdaad. Jammer dat hij uit de lucht is. Stonden veel interessante zaken op.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #4  
Old 17-02-2015, 14:46
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

sidn.nl zegt dat het domein gti-g60.nl in quarantaine is.
Dit betekent dat het is opgeheven. Na 40 dagen wordt het domein weer vrijgegeven voor registratie. Is dus nog niet zo lang geleden opgeheven. Houder van het domein (en dus eigenaar van de betreffende Golf 1 G60?) was ene Richard Bloemen. Wellicht kun je daar verder op zoeken.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-02-2015, 15:17
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Zit hier ook op het forum, af en toe.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-02-2015, 15:44
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Was zeker een site waar je wat aan had maar je moest het wel bekijken in die tijdsgeest van dat project. Ik bedoel die jongen beschreef een aantal zaken toen er nog weinig te krijgen was rondom zo'n ombouw en zelf iets moest verzinnen of fabriceren.
Nu met eBay en leveranciers als Epytec, HRT, Bolku, Clausje en iedereen die ik vergeet is het wel een stuk makkelijker geworden.
Niet dat er nog genoeg problemen overblijven natuurlijk
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #7  
Old 17-02-2015, 16:19
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Misschien een idee om een topic te wijden aan wat er allemaal nodig is, en waar je aan moet denken, qua ombouw voor de G60 in Golf 1. Overzichtelijk op een rijtje......

Mensen voldoende die dat inmiddels al gedaan hebben op dit forum, of er mee bezig zijn...
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #8  
Old 17-02-2015, 16:58
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Inderdaad! Ik ben zelf bezig met de ombouw en qua onderdelen kun je inderdaad erg veel kopen. Van aangepaste steunen tot aan kilometertellerkabels.

Echter staat er vrij weinig over het brandstofsysteem. Daar ben ik op dit moment aangekomen. Misschien is dat makkelijk om ook wat uitgebreider te gaan beschrijven.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #9  
Old 17-02-2015, 17:26
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Voor vragen kan je mij ook altijd pm sturen. Ik heb weliswaar een 16v ingebouwd maar de g60 motorboom hiervoor gebruikt.
Schemas e.d heb ik volgensmij ook nog wel ergens en evt. Kan ik zo voor je kijken welke draad waar op moet.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #10  
Old 17-02-2015, 17:40
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Dat is vrij makkelijk vanuit golf 1 perspectief;

Bij een GTI als basis hoef je heel weining te veranderen;
- De GTI tank is optimaal met dikke aanzuignippel aan de zijkant, heb je maar 1 pomp nodig.
- De tank met opvoerpomp is minder optimaal maar kan ook. Alleen je hebt een extra pompje die het voor je hoofdpomp kan verkloten als deze defect gaat.
- De pomp naast de tank levert orgineel 8 bar en heeft dus meer dan over capaciteit (wat dus prima is) aangezien je g60 op een veel lagere druk opereert dan de k-jet ellende (4 tov 6 bar).
- De druk accumulator heb je eigenlijk niet meer nodig maar kun je laten zitten als je toch meestal niet de g60 naloop regeling aansluit. De pomp gaat aan op contact bij Digi1 en bij k-jectronic met schakelcomputer liep de pomp pas tijdens het starten. De taak van de accumulator was de druk op de leidingen houden zodat je bij warme start minder last had om weg te komen als je een tijdje stil stond.
De leidingen zijn al de gewenste van dikte 8 mm en alleen die hoef je alleen in te korten op de postitie waar ze bij de motorruimte naar boven komen.

Heb je geen gti als basis dus de 1.5 carb of lager dan;
- benzineleidingen zijn 6 mm dus vervangen voor 8mm
- Je hebt geen electrische pomp dus je moet een electrische pomp scoren
- Een harnas om deze pomp te monteren. Meestal beschik je al over de juiste draadpunten onder de auto om deze te monteren.
- Besluiten wat je met je tank doet. Dus of laten zitten en werken met een opvoerpompje of vervangen voor de GTI tank met nippel.
- aansturing brandstofpomp positie opzoek en draad bij prikken in je stekker (volgens mij geel positie 14 zo uit mn hoofd)
- accumulator achterwege laten dan
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #11  
Old 18-02-2015, 13:25
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Wellicht is hier ook nog info te vinden:
http://www.volksforum.com/forum/sho...75&page=1&pp=20
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum