#1
|
||||
|
||||
Site Golf 1 G60
Omdat ik zelf bezig ben met een 1.8PG G60 ombouw, keek ik vaak op een Nederlandse site waarop iemand zijn complete ombouw had gezet.
Hij was zijn Golf 1 aan het restaureren en had op zijn site helemaal uitgewerkt hoe hij te werk is gegaan. Ik kan echter die site niet meer vinden. Kan iemand mij helpen? Ik vond het namelijk prettig om daar even snel een blik op te werpen. Aan de linkerzijde op zijn site had ie verschillende kopjes; ombouw, inbouw, allerlei etc. Hij sloopte een witte corrado voor de ombouw. Alvast bedankt!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#2
|
||||
|
||||
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Dat is (was) hem inderdaad. Jammer dat hij uit de lucht is. Stonden veel interessante zaken op.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#4
|
|||
|
|||
sidn.nl zegt dat het domein gti-g60.nl in quarantaine is.
Dit betekent dat het is opgeheven. Na 40 dagen wordt het domein weer vrijgegeven voor registratie. Is dus nog niet zo lang geleden opgeheven. Houder van het domein (en dus eigenaar van de betreffende Golf 1 G60?) was ene Richard Bloemen. Wellicht kun je daar verder op zoeken. |
#5
|
||||
|
||||
Zit hier ook op het forum, af en toe.
|
#6
|
||||
|
||||
Was zeker een site waar je wat aan had maar je moest het wel bekijken in die tijdsgeest van dat project. Ik bedoel die jongen beschreef een aantal zaken toen er nog weinig te krijgen was rondom zo'n ombouw en zelf iets moest verzinnen of fabriceren.
Nu met eBay en leveranciers als Epytec, HRT, Bolku, Clausje en iedereen die ik vergeet is het wel een stuk makkelijker geworden. Niet dat er nog genoeg problemen overblijven natuurlijk
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#7
|
||||
|
||||
Misschien een idee om een topic te wijden aan wat er allemaal nodig is, en waar je aan moet denken, qua ombouw voor de G60 in Golf 1. Overzichtelijk op een rijtje......
Mensen voldoende die dat inmiddels al gedaan hebben op dit forum, of er mee bezig zijn...
__________________
Cabby |
#8
|
||||
|
||||
Inderdaad! Ik ben zelf bezig met de ombouw en qua onderdelen kun je inderdaad erg veel kopen. Van aangepaste steunen tot aan kilometertellerkabels.
Echter staat er vrij weinig over het brandstofsysteem. Daar ben ik op dit moment aangekomen. Misschien is dat makkelijk om ook wat uitgebreider te gaan beschrijven.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#9
|
||||
|
||||
Voor vragen kan je mij ook altijd pm sturen. Ik heb weliswaar een 16v ingebouwd maar de g60 motorboom hiervoor gebruikt.
Schemas e.d heb ik volgensmij ook nog wel ergens en evt. Kan ik zo voor je kijken welke draad waar op moet. |
#10
|
||||
|
||||
Dat is vrij makkelijk vanuit golf 1 perspectief;
Bij een GTI als basis hoef je heel weining te veranderen; - De GTI tank is optimaal met dikke aanzuignippel aan de zijkant, heb je maar 1 pomp nodig. - De tank met opvoerpomp is minder optimaal maar kan ook. Alleen je hebt een extra pompje die het voor je hoofdpomp kan verkloten als deze defect gaat. - De pomp naast de tank levert orgineel 8 bar en heeft dus meer dan over capaciteit (wat dus prima is) aangezien je g60 op een veel lagere druk opereert dan de k-jet ellende (4 tov 6 bar). - De druk accumulator heb je eigenlijk niet meer nodig maar kun je laten zitten als je toch meestal niet de g60 naloop regeling aansluit. De pomp gaat aan op contact bij Digi1 en bij k-jectronic met schakelcomputer liep de pomp pas tijdens het starten. De taak van de accumulator was de druk op de leidingen houden zodat je bij warme start minder last had om weg te komen als je een tijdje stil stond. De leidingen zijn al de gewenste van dikte 8 mm en alleen die hoef je alleen in te korten op de postitie waar ze bij de motorruimte naar boven komen. Heb je geen gti als basis dus de 1.5 carb of lager dan; - benzineleidingen zijn 6 mm dus vervangen voor 8mm - Je hebt geen electrische pomp dus je moet een electrische pomp scoren - Een harnas om deze pomp te monteren. Meestal beschik je al over de juiste draadpunten onder de auto om deze te monteren. - Besluiten wat je met je tank doet. Dus of laten zitten en werken met een opvoerpompje of vervangen voor de GTI tank met nippel. - aansturing brandstofpomp positie opzoek en draad bij prikken in je stekker (volgens mij geel positie 14 zo uit mn hoofd) - accumulator achterwege laten dan
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#11
|
|||
|
|||
Wellicht is hier ook nog info te vinden:
http://www.volksforum.com/forum/sho...75&page=1&pp=20 |