|
||||
|
||||
Schade WA
Ik ben zaterdag aangereden, terwijl ik van rechts kwam, resultaat € 800,- schade.
Nu heb ik dit dus gemeld bij mijn verzekeraar, krijg ik bericht "Uw schade word niet vergoed". En bedankt . Ik ben WA verzekerd evenals de tegenpartij. Lijkt mij toch dat de verzekeraar van de tegenpartij de schade dient te vergoeden. Daarvoor betaal ik geen premie , ben je altijd zuinig op je auto en dan door toedoen van een ander zelf zeker voor de schade op draaien. Heeft iemand ook al eens zoiets soortgelijks mee gemaakt?
|
||||
|
||||
Je bent WA verzekerd, dat betekent dat je alleen verzekerd bent voor gevallen dat je een ander schade toebrengt. Nu doet jouw verzekering niets, want daar betaal je geen premie voor.
Je zult zelf, eigenhandig, de tegenpartij aansprakelijk moeten stellen voor de schade. Kwestie van een brief met de expliciete tekst dat je hem/haar aansprakelijk stelt, het ingevulde en ondertekende schaderapport, en indien mogelijk een officiële schaderaming opsturen naar degene die jou aangereden heeft. Die dient het dan weer in te sturen naar zijn/haar verzekering. Of jij doet dat rechtstreeks, als je daartoe in goed overleg besluit met je 'tegenpartij'.
|
|||
|
|||
Zie hier het nut van een rechtsbijstandverzekering... Die nemen je dat werk uit handen.
|
|
||||
|
||||
Bel voor juridisch advies anders eens met ARAG (Doorvragen naar de afdeling "Verkeer") Je kan ze bellen op 088 - 222 5000, dit nummer is speciaal voor niet verzekerde van ARAG.
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline Last edited by Rick : 05-09-2014 at 11:52. |
|
||||
|
||||
Mijn verzekeraar regelt dat gewoon? En heb geen rechtsbijstand?
|
||||
|
||||
Veel maatschappijen bieden een verhaalsbijstand bij hun motorvoertuig verzekeringen maar dit doen ze niet allemaal.
|
||||
|
||||
Toen iemand mij de laatste keer op een parkeerplaats te grazen had genomen (achteruit in de zijkant van de auto) en ik dat meldde bij mijn verzekering, gaf de verzekering terug dat zij zojuist door de andere partij aansprakelijk waren gesteld...
Tja, je kunt het altijd proberen. Gelukkig had ik een goed ingevuld schadeformulier en foto's gemaakt van de situatie.
|
||||
|
||||
Hier heb je ook geen rechtsbijstand voor nodig, enkel wanneer de tegenpartij moeilijk gaat doen. Maar als de tegenpartij gewoon verzekerd is moet dit meestal geen probleem zijn.
Even contact opnemen met de tegenpartij / zijn verzekeringsmaatschappij en alles komt goed
|
|||
|
|||
Hier enkele brieven die je kan gebruiken om de tegenpartij aansprakelijk te stellen. Als je weet bij welke verzekeraar de auto is verzekerd, dan kun je m ook rechtstreeks naar die verzekeraar sturen. Ben je niet afhankelijk van het wel of niet willen meewerken van de tegenpartij.
http://www.anwb.nl/rechtshulp/aanri...en-modelbrieven |
|
||||
|
||||
Is onderhand allemaal geregeld door de tussenpersoon van de tegenpartij.
|
||||
|
||||
Ik wou al zeggen, dat moet jij niet regelen maar de gene die jou heeft aangereden.
Hun verzekerings maatschappij zou dan met de jouwe contact moeten nemen over de schade. |
|
|||
|
|||
Nou, zo is t toch niet dat de tegenpartij maar met jou contact op moet nemen. Als er (mogelijk) sprake is van letsel wel ja, maar dan gaat t om de betreffende perso(o)n(en) en niet direct om de auto. Gebeurt vaak zat dat er gewacht wordt op een aansprakelijkstelling. Of de tegenpartij doet niet zoveel moeite vanwege angst voor no-claim verlies. Zit jij mooi te wachten op je centjes. Gelukkig gaat t ook vaak genoeg zoals bij Volf GT en wordt t netjes opgelost. Maar t kan nooit kwaad om jezelf gewoon te melden bij de verzekeraar van de tegenpartij. Of idd een rechtsbijstandsverzekering Verkeer sluiten voor een eurootje of 5 per maand. Kost weinig en bij een lastige schade kan t je veel tijd, geld en ergernis schelen.
|