Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-08-2014, 20:47
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by heinz74
persoonlijk zou ik vandaag de dag niet gaan rotzooien aan een DX blok...
ik spreek enkel uit ervaring wat ik heb uit de jaren '90..
ik heb toen op het punt gestaan om er maar gelijk een KR in te gooien..dit is (nu)een ombouw van niks..
bijkomend rottigheidje was dat je toen 2500 gulden betaalde voor een blok..en nog eens 1000 gulden voor een Scirroco spaghettiespruitstuk ...
en dan nog een ditje en datje erbij...
mijn maat reed toen een 86er Golf 2 16v en die kon ik met mijn standaard DX als we op 3500 toeren schakelden gewoon bijblijven..daarboven was het anders..veel anders..
ik heb toen samen met John (vK)..besloten om mijn DX toen stapsgewijs aan te pakken
blok is toen naar hem gegaan in '97 en beetje bij beetje heb ik toen betaald om er een 1,9 van te boren
kop max bewerkt..grotere kleppen..KS zuigers met uitgewogen drijfstangen (lel van een compressie) ,16v oliepomp..afgedraaid vliegwiel ...aangepast inlaatspruitstuk met 5 cylinder gasklep..ditto warmdraairegelaar..alles Supersprint +spruitstuk..276 Schrick stok
en dan ben ik zeker nog dingen vergeten.. dit gaf alles bij elkaar iets van 145-150 Pk
en merkbaar meer koppel..kosten waren toen iets van (en dan weet ik dat ik gematst ben ,omdat heel ons clubje er kwam/kocht) 6000 guldens..
aangezien je nu voor pak hem beet 3000€ een conversie kunt realiseren naar een ABF of KR of misschien een G60...zou ik het nu wel anders doen ..
alhoewel een DX op injectie in die staat voor mij toen wel lachen was hoor..en betrouwbaar..
ik reed er mee naar de buurtsuper of naar het Gardameer..interreseerde me niks..ik hoefde niet bang te zijn dat de intercooler scheurde ofdat mijn Ecu dacht dat hij ineens PacMan was ofzo..
gewoon regulier onderhoud ,goede Castrol erin ,goede benzine ,netjes warm rijden ...en af en toe GSitjes pesten ...that was it..
moet wel zeggen dat voorbij de 4000 toeren heel de hel losbrak toen..0 tot 100 in een seconde of 7 en een top rond de 200..
en het kreng reed bij normaal gebruik gewoon hetzelfde als origineel..niks verzuipen nadieselen of slecht starten..

het blijft uiteindelijk je eigen keuze en portemonnee ...en het moment wanneer de kap open gaat...

dan laat ik de ori motor er voor nu gewoon lekker in hangen, en spaar ik wel voor een ombouw. wat voor iets zie ik dan wel weer haha
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Old 25-08-2014, 21:07
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life

Send a message via MSN to Rinus66

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Het geluid van een stationair lopende getunde EG of DX motor is wel super om te horen en daar kan ik erg van genieten. Met de Eg of DX motor in je auto hou je hem wel origineler als met een 16v of wat dan ook erin.

En dan de reactie als je m start voor een terras vol kenners: Ding lopt op drei poot'n
Old 25-08-2014, 22:15
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor

juist DX power!

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Old 26-08-2014, 20:18
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by wessel97
dan ben ik denk ik een uitzondering, want voor mijzelf vind ik een auto toch echt een status symbool.. ik vind het gewoon leuk om iets te hebben wat iemand anders niet heeft.

het kan misschien ook komen omdat ik een ontiegelijke hekel heb aan het openbaar vervoer. elke keer als ik met het openbaar vervoer ga, stap ik of op de vereerde plaats in, of ik mis de bushalte waar ik uit moet stappen, of ik verlies het kaartje, ik fiets eerlijk gezegd nog liever door de zeikende regen dan dat ik met het openbaar vervoer ga. het is gewoon niet weggelegd voor mij

Zie dat je een Batavus Blackbuster hebt. Zo eentje wil k ook hebben. Heb zelf een Gazelle 3-bak met trommelremmen. Deze staat alleen al een paar jaar in de tuin weg te rotten. Had pas een feestje en dacht zal effe kijken of hij het nog doet dus banden oppompen en ja hoor alles deed het nog. Maar als ik een frisse neus wil hebben draai ik het raampje van me Golf wel open en steek k me hoofd effe uit het raam hehehhe.
Reply With Quote
Old 26-08-2014, 21:26
Rinus66's Avatar
No personal life

Quote:
Originally Posted by Hight
juist DX power!

De mijne was een 2X

2E onderblok, bewerkte DX kop met mechanische stoters, 285/291 nokkenas en spaghetti met groep A. Zat op 139 pk en 213 Nm.
Old 26-08-2014, 22:58
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Zie dat je een Batavus Blackbuster hebt. Zo eentje wil k ook hebben. Heb zelf een Gazelle 3-bak met trommelremmen. Deze staat alleen al een paar jaar in de tuin weg te rotten. Had pas een feestje en dacht zal effe kijken of hij het nog doet dus banden oppompen en ja hoor alles deed het nog. Maar als ik een frisse neus wil hebben draai ik het raampje van me Golf wel open en steek k me hoofd effe uit het raam hehehhe.

hahaha, tja... ik zal helaas nog ff moeten wachten voordat ik niet meer op de fiets hoef, maar ik fiets nu al zo veel en vaak dat ik waarschijnlijk als ik m'n rijbewijs heb nogsteeds af en toe op de fiets zal gaan, gewoon simpelweg om het feit dat ik alle onzin en gezeur (school ) al weer kwijt ben wanneer ik thuis ben. dat heb je niet met de auto
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Old 11-09-2014, 09:02
yal yal is offline
VW Addict

Super blok die DX , mijne loopt nog steeds perfect en alleen maar beter de afgelopen 10jaar.
Regelmatig als alles warm is gaat het gas vol erop.

Ik heb een volledige RVS uitlaat met spaghetti spruitstuk en sinds kort een 2H gasklep erop , mijn oude gasklep zoog valse lucht aan....

Met draaiende motor mogelijke vacuüm lekken inspuiten met remmenreiniger , als het blok anders gaat lopen heb je het lek gevonden.

Vaak zijn ook de injector rubbers lek , evenals slangen onder de klemmen.
Reply With Quote
Old 12-09-2014, 09:35
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic

Heb in mijne toch uiteindelijk gekozen een 1.8 DX te laten reviseren i.p.v. een 2E motor te monteren, moet alleen nog even zien of het lukt met alleen honen en nieuwe veren als ik hem weg breng.. als ze geboord moeten met nieuwe zuigers wordt het toch wel een prijzige keuze..

Vind ook dat het geluid gewoon heerlijk is van de originele motor en in mijn Pirelli die ik zo veel mogelijk origineel hou moet dit gewoon origineel blijven

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
Old 12-09-2014, 10:11
Rinus66's Avatar
No personal life

Quote:
Originally Posted by swinz
Heb in mijne toch uiteindelijk gekozen een 1.8 DX te laten reviseren i.p.v. een 2E motor te monteren, moet alleen nog even zien of het lukt met alleen honen en nieuwe veren als ik hem weg breng.. als ze geboord moeten met nieuwe zuigers wordt het toch wel een prijzige keuze..

Vind ook dat het geluid gewoon heerlijk is van de originele motor en in mijn Pirelli die ik zo veel mogelijk origineel hou moet dit gewoon origineel blijven

Dan zou je er ook voor kunnen kiezen alleen een 2e onderblok te nemen. Is iets hoger, maar voor de rest behoud je het originele uiterlijk.
Old 12-09-2014, 10:35
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore

Of mijn Scirocco met dx motor kopen als donor. Blok loopt iig prima, zonder olieverbruik😄
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules