#1
|
|||
|
|||
Weber op 1.8 8v (jh), plug and play?
Het is alweer een tijd geleden maar we gaan weer bezig met een golf 1 cabrio .
Even kort het verhaal; een klant van mij (ik ben stucadoor) heeft een Golf 1 cabrio ingeruild bij mij, in ruil stuc ik (een deel) van zijn woning. Gister wezen kijken en uiteraard een stukje gereden. Erg leuke auto om te zien en dingen die veel werk kosten zijn goed. Betreft een witte cabrio uit 1983 met bijna nieuwe kap, leer, 16" lenso's, schroefset, quartetsetje.. Enz enz. Geen roest en super in de lak. So far so good dus. Op wat elektrische storingen na is het blok niet helemaal fris. Ook geen punt maar wel een vraagje over. Het betreft een JH motor waar tot mijn verbazing een carburateur op zit. Hij melde mij al dat hij afgesteld moest worden. Na korte inspectie zag ik het al, waxtermostaat niet aangesloten, losse draden, missende veren van gasklep.. Warm loopt de motor 2500 toeren stationair en meurt gigantisch naar benzine. Mijn bedoeling is om er een weber op te zetten. Waarschijnlijk een 32/36 omdat je deze goed kan krijgen. Auto is leuk on even in te rijden, maar moet uiteindelijk wel de deur uit. Er komt dus geen carb op van 300,-+ . Mijn vraag is dus. Past een dergelijkte carb (32/34 of 32/36)zo op het inlaatspruitstuk? Of moet er dan een adapter/pasplaat tussen? Groeten Coen En voor de picageilen onder ons...
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#2
|
|||
|
|||
Beste Coen,
Je hebt wel een ander inlaatspruitstuk nodig als je met carburateur wil gaan rijden. Je moet je inlaatspruitstuk en hele injectie gedeelte eraf halen (injector gaten afpluggen of injectoren laten zitten). Carburateur spruitstuk monteren Carburateur op inlaatspruitstuk monteren De originele injecte pomp niet gebruiken (veel te hoge druk) misschien dat je de aan de opvoerpomp in de tank al genoeg hebt anders een lagedruk brandstofpomp plaatsen. Een brandstofdrukregelaar is verstandig maar niet altijd noodzakelijk. Brandstoffilter monteren. luchtfilter voor de carburateur en carter ontluchting. En niet vergeten je rembekrachtiger aan te sluiten op je inlaatspruitstuk. Succes ermee mvg Cees |
#3
|
||||
|
||||
Cees er zit al een carb op zegt hij
Hij wil die verwisselen voor een ander.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#4
|
|||
|
|||
Er zit inderdaad al een carb op. In ieder geval een pierburg en waarschijnlijk de 2e2. Dingetje loopt niet super vandaar het vervangen. Mag uiteraard niet teveel gaan kosten omdat het semi-handel is. Ben geen arme zuinige zeurende student, maar het is gewoon niet de bedoeling om hier veel geld in te pompen.
Auto is uit '83. Er zit nu een jh motor in, en die zijn bij mijn weten van af '86 geleverd. Injectie niet goed gekregen en er maar weer een carb op gebeunt. Injectie terugbouwen lijkt me een drama aangezien ik niet weet wat er aan de kabelboom verbouwd is. Vandaar een vervangende carb. Spruitstuk is al van een carburateur voor de duidelijkheid. Kortom, past een weber (32/34, 32/36) één op één op het originele spruitstuk? Of moet er nog een adapter tussen.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#5
|
|||
|
|||
Oeps sorry
Je kan voordat je begint met dingen te vervangen wel alles controleren op vacuumlekken en je eventueel je carburateur reinigen. Kost je niks en is zo gebeurd. Succes |
#6
|
|||
|
|||
Dat kan ik uiteraard proberen als ik hem thuis heb staan . Enkele dingen die ik zo snel kon zien; waxthermostaat niet aangesloten (losse stekker en geen aangesloten koelslangen), bij het verwijderen van het luchtfilter zie je de gaskleppen, de '2e' klep sluit niet goed veertjes los en lam.
Gooi er waarschijnlijk gewoon een weber op. Ff zoen of ik een 32/36 dgav kan vinden. Die hebben ook automatische choke
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een verbouwd inlaatspruitstuk voor je, deze is aangepast voor een 38 DGAR van weber, als de voet gelijk is van de 32/36 tov de 38 carb mag je hem komen halen als je wil, ik doe er niks meer mee.
PM me maar
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#8
|
|||
|
|||
Inmiddels staat hij in de garage . Leuk spul zo'n cabrio zeg! En hij moet blijven van de vriendin .
Zo te zien komt de gasklep soms niet goed terug vandaar het hoog lopen. Ff zien of ik dat kan verhelpen. Zoniet komt er een weber op. Volgens een monteur die veel crossed past dat zo.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#9
|
||||
|
||||
Zo'n 32/34dmtl past er idd wel op. Je kan evt ook nog de ombouw naar motorcarbs overwegen,
Zie daarvoor onze forumsponsor dub-detail
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Een weber van een ford v6 schijnt ook goed te kunnen. Persoonlijk geen ervaring mee. Maar misschien proberen waard.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |