![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Edit: ik ga ze monteren naar meerdere berichten dat het gewoon kan als ze verder overeen komen.
![]() Ik ben bezig met het vervangen van mijn klepstoters (1.4, 8v) Nu blijken de nieuwe klepstoters te verschillen van de oude. Hier een plaatje (van internet geplukt) wat ongeveer het verschil is. (links oud, rechts nieuw) ![]() Mijn vraag is nu of ik de nieuwe klepstoters wel kan gebruiken? Ik las ergens dat de nieuwe eerder zouden gaan tikken doordat ze zwaarder zijn? (en het eigenlijk de oude generatie stoters is?) Set is gekocht via de juiste motorgegevens. dus volgens de leverancier zijn ze goed. (zijn wel al 2 jaar geleden gekocht) Heb ze al gecontacteerd over dit verschil. Heb nog een set voor een 2f liggen, zal even moeten kijken of die toevallig beter overeen komen. Edit: nee dat zijn precies dezelfde verkeerde...
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 03-08-2014 at 21:26. |
#2
|
||||
|
||||
![]() mocht het niet passen heb ik intressen in de stoters
email me dan maar even ik heb dat type in mij kop zitten van een polo 6n 1.6 aee uit 1996 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Originele onderdeelnummers helpen ook niet veel:
050109309j AER,ALL,ADX,AEX,ANX,APQ,AKV,AEA,AEE,AHS 034109309AD AEV (en de motoren uit polo 2f zouden dezelfde moeten hebben) Zoekende op de onderdeelnummers zie je beide modellen terugkomen. Dus dat geeft ook geen uitsluitsel.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik heb momenteel me kop openen liggen vandaar weet ik het
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Snap ik ![]() Origineel Onderdeelnummer zegt alleen dat het dezelfde zou moeten zijn als wat er bij mij in zit. Ik vernam van een ander lid dat hij hetzelfde tegen kwam, de nieuwe stoters gewoon gemonteerd had en dat het zonder problemen functioneerde. Dus het zou gewoon moeten gaan?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik heb ook wel eens iets anders uitziende stoters gemonteerd, maakte niks uit. Ik zou de gok wel durven nemen.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Als de hoogte van de olieboring en de totale hoogte van deksel tot klepvlak hetzelfde is, gewoon gebruiken.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Passen doen ze. Olieboring is gelijk. Qua maatvoering komen ze ook overeen.
Enige overduidelijke verschil is dat wat er op de foto te zien is. Ze liggen wel iets hoger dan de originele als ze naast elkaar in de kop zitten. Maar ik ga er vanuit dat dit komt omdat de originele op de huidige klepspeling staan ingedrukt, en de nieuwe nog niet. Daarvoor zal dat halfuur wachten tot je de motor kunt starten zijn, zoals diverse bronnen vermelden. (al moet ik nog meer doen, dus dat zal wat langer duren.) Morgen weer rustig aan de slag. bedankt voor de hulp!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |