#1
|
|||
|
|||
MK1 GTI binnen 1 dag weg...
|
#2
|
||||
|
||||
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Nee MIVW zal idd wel niet doorgaan...
Tof ding, heerlijke 80's tuning met die spoilerkit, zender velgen, zelfs cassettebox in t dashboard. En niet te vergeten mooie 8V motortuning door Dennert! Zal destijds een klein vermogen gekost hebben... Daarna is er vast menig sprintje mee getrokken op Baarlo Last edited by NielsDub : 31-07-2014 at 20:12. |
#4
|
||||
|
||||
Realistische vraagprijs doet wonderen
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#5
|
|||
|
|||
Deze golf stond ook al te koop in november 2009 voor 7500. Ik had toen net een andere golf gekocht maar toch even de eigenaar gebeld. De gti was nog niet verkocht en had toen met de verkoper afgesproken dat als hij hem zou verkopen hij aan mij zou denken. Heb hem tussendoor nog 2 keer gebeld maar wilde hem toen niet meer weg doen. Sinds 1998 staat deze gti al in een garage en is in die tijd niet de weg op geweest. Nog geen 6 weken geleden stond hij weer op Marktplaats en nu voor een prijs van 2500. Echt ongelofelijk. Hij heeft geen 150 maar 200 PK. Heb meteen gebeld maar er was al een afspraak met een ander die zou komen kijken. Heb toen telefonisch 3250 geboden. Weet niet waar hij voor verkocht is maar voor zo'n gti met originele 1.6 gti motor met 200 pk is dat geen geld. Baalde dan ook enorm. Ben dan ook zeer verbaasd dat hij nu weer te koop staat. Had hem graag willen hebben maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Hij is zeker weten op Baarlo geweest heb de eigenaar, voor de eigenaar die hem nu te koop zet(heeft hem nog geen 2 maanden in bezit gehad), enige malen gesproken. Deze gti was in die tijd een van de snelste van de gti club holland. In de Golf Gti Club Holland bladen stond hij ook altijd als een van de snelste vermeld als er ergens slalom of sprintjes waren. En om deze reden had ik hem ook graag willen hebben. Echt een uniek stukje nederlandse gti tuning geschiedenis. Hij is nu voor de 2de keer voor een veel te lage prijs verkocht. Zo iets aparts vind je nooit meer. Denk dat 7500 een meer realistischer prijs is voor een roestvrije gti met 200 pk uit een 1.6 blokje. Last edited by turbojo2 : 31-07-2014 at 22:56. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Alleen de motortuning kost je nu al 10.000. |
#8
|
||||
|
||||
netjes geld, knappe wagen volgens de 'eerlijke' woorden van de verkoper, chapeau!
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt is zeker netjes geld en een eerlijke wagen. En gefeliciteerd voor de gelukkige koper, het zij je gegund zo'n koopje. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
das raar dan?... ik ken die auto eigenlijk niet..zal het ding best wel eens gezien hebben..was zelf grofweg vanaf 1993 tot begin 1999 zowat op elke meeting aanwezig.. hoe heette de eerste eigenaar dan? als het ding getuned was door Dennert was dat zeker gedaan met of door Peter van der Maden..(Car finish Doetinchem)... en 200 pk uit een 8v op Kjet is wel heeel optimistisch...grenzend aan onmogelijk..in een straat auto... |
#11
|
|||
|
|||
Ik ken(de) m eigenlijk ook niet. Maar kan komen omdat ik zwart niet zo denderend vind voor n MK1, doet voor mij niet veel voor dit model. Maar voor deze wil ik wel een uitzondering maken . En idd 200 pk is wellicht wat te mooi om waar te zijn, sowieso zullen er van de oorspronkelijke paardjes een aantal gesneuveld zijn in de loop der jaren.
Last edited by NielsDub : 01-08-2014 at 07:39. |
#12
|
||||
|
||||
Wel een gaaf ding, heb m nooit in het echt gezien, maar wel weinig geld iig...
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#13
|
||||
|
||||
@NielsDub
Er gaat niets boven zwart hoor. Zelfs niet dat vieze slangen groen of die alpine grondlak Ik hoop voor de koper dat deze auto net zo netjes is als de advertentie en foto's.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
De vorige eigenaar heette Roger Lemstra, hij heeft de gti van zijn vader overgenomen. Als je oude gti clubbladen doorleest kom je deze naam wel eens tegen. De auto is vele malen in Duitsland bij Dennert geweest en was toen echt tot het uiterste getuned. Het blok is opgeboord en in combinatie met een langere slag krukas kwam de motorinhoud op 2 liter en niet 1,9 zoals in de advertentie staat. Had de auto graag willen hebben maar heb mn geld hard nodig voor mn zaak, vind het dus niet zo erg meer. In de tuning is ongelofelijk veel geld gestopt dus zoiets vind je echt nooit meer. Of hij moet natuurlijk weer te koop staan over enige tijd. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Kon het niet laten en heb de verkoper opgebeld. Het blijkt toch een 1,9 te wezen met 150 PK. In de advertentie van 2009 stond echt 200 pk en 2 liter en dat is wat mij ook meerdere keren is verteld, zo zie je maar hoe graag mensen opscheppen/overdrijven over het vermogen van hun auto. De auto schijnt in het echt veel minder mooi te wezen als op de foto's. |
#16
|
||||
|
||||
ik wilde al zoiets zeggen..
ik dacht dat je het over de auto van Wilbert van Lith had..die had 1 van de snelste 8v's toendertijd..deed ook aan veel sprints mee in binnen/buitenland.. en die kwam in de clubbladen regelmatig voorbij.. 150 pk is inderdaad een stuk realistischer...al leent daar een DX zich een stuk beter voor..in de basis maar goed hij is toch verkocht dus ... |
#17
|
|||
|
|||
Dus.... mooi jammer....
|
#18
|
|||
|
|||
Had al een vermoeden dat die snel ging wegzijn.
|